Gå til innhold

Nedbetalt kredittkort!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 45 000kr i kredittgjeld. Og for noen måndersiden tok jeg en tung tur gjennom alle kortene. Det viste seg at jeg det siste året hadde brukt 6000 kr bare i renter! Jeg viste det var høy rente. Men 6000kr pr år!? Så de siste to måndene har jeg jobbet hardt med å betale ned gjelden min. Har hittil klart og betale 35 000 kr. Og sagt opp og klippet i stykker kortet hvor jeg hadde 25 000kr. Ene kortet jeg hadde 10 000kr på får jeg ikke avsluttet pga jeg ikke hadde ett kredittkort å levere banken. Og må derfor vente til de har sendt meg ett nytt kort (det kommer i løpet av mnd) før jeg kan avslutte det. Men tok å reduserte kreditten min der til 5 000kr.

Alle penger jeg har hatt til overs har gått til å betale ned kortene. Skattepenger osv. Så blir ingen ferie i år. _Men tenk for en flott ferie jeg kan ta neste år med 6000kr ekstra i lomma.

Nå har jeg 10 000kr igjen. Kjenner det begynner å bli litt slitsom å spare absolutt alt jeg har av penger. Men er jeg super flink har jeg jo bare 2 mnd igjen før jeg er ferdig med kortet.

Men er det lurt å vente med å si opp det allersiste kredittkortet til jeg har spart opp en egen buffer-konto? Eller bør jeg bare avslutte det så fort som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Setareh

avslutt så fort som mulig! hater lån! har selv allverdens gjeld fra lånekassen :S gruer meg til å betale det tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns (og all ære til deg) at når du har klart og komme så langt, så klarer du også dette. Bare si det opp, og kjenn hvor godt det føles! Selv har jeg 30000 i forbrukslån, og har ikke evne til og få dt bort nå slik du har gjort. Misunner deg og syns du har vært kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da! Synes du skal betale det helt ned jeg, tenkt på hvor deilig det blir når du vet at pengene ikke renner ut i renter. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! Du har vært superflink!

Jeg syns du skal si opp alle kredittkortene dine, og leve uten noen år (minst).

Dersom du plutselig virkelig trenger penger du ikke har, tar du en tur i banken og søker forbrukslån, med ferdig oppsatt nedbetalingsplan og bedre rente (selv om det er dyrt).

Med et kredittkort vil sannsynligvis "trenge penger"-grensen ligge noe lavere enn dersom du ikke har pengene tilgjengelig på et kort, og må gå i banken og snakke med noen der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her. Gratulerer! Det er virkelig bra av deg! Og jeg ble glad av å lese innlegget ditt. Vet det kan være vanskelig om man kommer inn i en negativ spiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir også glad når jeg leser slike innlegg. Når jeg tenker meg om er det er første gangen jeg leser et slikt innlegg! Gratulerer, du har vært kjempeflink!

Betal ned dritten og bruk det aldri igjen. Det er IKKE du som tjener på kredittkort. Jeg bruker dem ikke og har hatt varierende økonomi oppigjennom tidene, avhengig av jobb- og studiesituasjon. Heldigvis har jeg bestemt meg for å klare meg uten, så det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Ville avslutta kortet med en gang. Nå har du betalt ned så mye på kort tid så tar ikke lang tid før du har spart deg opp en buffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Og i motsetning til dei andre her, så ville eg behalde kredittkortet, så lenge du er i stand til å ha det spm kun naudkort, vel og merke. Det er kjekt å ha kredittkort når ein skal ut og reise, for bankkortet kan faktisk svikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) Må jo være en utrolig deilig følelse.

Jeg hadde også beholdt et kredittkort. Velg et som har lavest rente. Skandibanken er et av de. Kredittkort er kjekt når du handler på nett eller er ute og reise. Jeg har faktisk opplevd et avmagnetisert kort og da står man på bar bakke dersom man er i utlandet.

Jeg hadde fortsatt spareregimet noen måneder til og spart opp en bufferkonto. Du klarer 2-3 måneder til med lite. Du vet jo når det er slutt.

Så et tips en gang om å legge kredittkortet i plast og fryse det ned i vann. Det betyr at det ikke blir noen impulskjøp for du må vente til det tiner. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for mange positiv tilbakemeldinger. Det siste kortet jeg har -10.000kr er faktisk ett kredittkort fra Skandiabanken. Jeg ønsker nok ikke beholde det, etter at jeg har fått meg en buffer konto. Men tenker å senke grensen der til 5 000 kr frem til en buffer er oppspart. (Greit med krisepenger dersom noe skulle ryke før jeg har fått spart opp en buffer.)

Men hvor mye bør jeg ha i en buffer konto?

Situvasjonen min:

*Alene mamma til baby.

*Leier leilighet.

*Har bil.

*Eier selv Vaskemaskin,tv,tørketrommel. Mens kjøleskap og komfyr er ink. i leie.

I å med at jeg ikke eier leilighet,trenger jeg vel ikke en STOR buffer konto? Men holder det med 20.000? (sparing til egen leilighet er noe annet)

Deilig å begynne å få økonomien min på plass. Vil ikke at vesle jenta skal vokse opp med en mamma som drukner i gjeld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink du!!

Jeg kom i en situasjon hvor jeg fikk nok midler til å betale ned kredittkortgjeld som var på tilsammen 60 000, dessuten betalte jeg ned studielånet til sambo... Det gjør jo sitt til at vi har bedre økonomi og slipper å irritere oss over høye rente og avdrag på lånene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå skal jeg også helt utav det blå få betale mitt forbrukslån :D får 25000, da har jeg bare 7000 igjen, og de skal glatt betales ned før jul :D ååå som jeg gleder meg, er som og ha lenker rundt beina sånne lån!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra!!!!

Regner med å vere ferdig med alt mitt i Oktober! ÅÅH Så deilig!

ALDRI ALDRI Mer kredittkort på meg!!!! - TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...