Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul

helenaa

Anbefalte innlegg

Blæææ, blir så kvalm etter hver treningsøkt for tiden, og det hjelper heller ikke at vekten står bom stille, har trent 6 dager på rad nå, så det er uforståelig. Uansett, jeg har bestemt meg for å legge vekk vekten i et par uker, kjenner fokuset blir for stort på det akkurat nå.

Klarer å presse meg selv da, det er først en stund etterpå at kvalmen kommer sigende. Utrolig ekkelt. Får ikke til å spise skikkelig etter trening.

Huff, hva kan dette være da?? Har du noe du tror det kan komme av?? Er virkelig ikke kjekt.. jeg hadde det slikt mens jeg trente en dag og det er IKKE noe gøy! Spiser du rett før, eller drikker under trening(ja er såklart veldig viktig å drikke, men jeg kan bli kvalm om jeg drikker for mye..) eller kanskje du tar litt for hardt i uten å ha drukket... vi er jo alle så forskjellige.. før ble jeg ofte veldig svimmel og dårlig etter jeg hadde løpt på mølla!.. Det er kjedelig at vekten står stille, jeg vet akkurat hvordan det er... du føler du trener og trener mye og lenge, men den bare står i ro... har du/eller har nettopp hatt mensen? Eller så kan det være du spiser for mye, eller bare at den står litt stille... lurt av deg å legge den vekk, og bare fortsette med godt kosthold og den treningen du selv føler for, så tar du den heller frem kanskje en gang i mnd?? stor motivasjon å ha så lang tid mellom hver gang og tror jeg! :) God bedring antibac...! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ned litt i underkant av ti :) Og skal prøve å få det til innen mai, eller i alle fall innen utgangen av mai!

Nå er planen å få hentet en vekt hjemme hos pappa på søndag, for jeg vet han har en stående som ikke er i bruk. Så da blir det veiing! Gruer meg litt, men samtidig gleder jeg meg, for det er egentlig veldig stressende å ikke vite hva jeg veier, om jeg går opp eller ned, osv. Har for øvrig hatt noen ganske flinke uker matmessig, ligget på 1500 kcal/dag i snitt, og det er jeg ganske fornøyd med siden det har blitt mange laaaange dager (typ 15 timer) på lesesalen, og da synes jeg det er utrolig vanskelig å holde både motivasjon og konsentrasjon oppe uten å ha noe å tygge på innimellom.

Og fra neste uke av smeller det!!! Jeg gleder meg så utrolig til å få den kroppen jeg har lyst på! :D Er ikke sånn at jeg er direkte misfornøyd nå heller, jeg er slank, men det er liksom det ekstra lageret på magen da! Det skal BORT :D

Rainbow, så utrolig gøy!! Det er slikt som er min motivasjon! Jeg hadde faktisk en litt lignende opplevelse da jeg var på ferie og var på shopping på Zara. Jeg måtte bytte ut hvert eneste plagg jeg hadde tatt med meg inn i prøverommet i en størrelse mindre! Og jeg kjøpte til og med et nydelig skjørt i str xs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg veldig godt! greit å kunne holde styr på de forskjellige sånn at man greier å henge med i svingene=)

i september veide jeg ca. 66 kg, og i 1. desember veide jeg 58 kg. da var jeg veldig fornøyd:) men dette var selvfølgelig før jeg sprakk - jeg har nemlig sprukket ca annenhver dag siden den dagen.. altså jeg har ikke greid å holde meg unna det søte siden da! så nå må jeg virkelig sette ned foten og gjøre noe med det, før det går helt over styr her :sur::filer:

jeg vet at jeg har lagt på meg hvertfall 5 kg, og det er frustrerende.. så nå er jeg ca på 63 kg. men man må tenke framover, nytter ikke å være sur for det som har skjedd! da bgeynner jeg bare å trøstespise, noe som hvertfall ikke funker :spise:

jeg trener to timer hver dag - også i helgene, fordi jeg er aktiv i en idrett. I tillegg driver jeg med 30 days shred som jeg prøver å gjennomføre hver dag. (anbefales sterkt, veldig bra trening!)

nå skal det bli fart på sakene! har tenkt til å lese litt om dere nå, så kan jeg prøve å hjelpe dere på motivasjonen :) dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet er sunt men jeg spiser for mye. Trur det kommet av at jeg spiser for sjeldent! Klarer nok ikke endre det, men må prøve å endre mengde :) spiser max tre måltider til dagen, blir aldri småsulten så merker ikke noe før jeg er skamsulten og da er det ikke bånn i meg :P selvdisiplinen min er blitt lav.

Når der gjelder spising på Jentefest så holder jeg meg unna snopet men spiser mat. Jeg tar litt pause fra slankingen på en måte i morgen kveld. Skal veie det opp med å gå meg en tur og spise sunt på lørdag. Og så er det på ann igjen med vanlig trening på søndag :)

900 g ned siden ett par dager :) er nok fordi jeg er flink å trene så ofte. Prøver å lage meg en plan om å bli flinkere med kosthold og denne selvdisiplinen :) fra mandag av! Nå har jeg sagt det "høyt" så da må jeg jo bli flink da ;) iiik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner jeg veldig godt! greit å kunne holde styr på de forskjellige sånn at man greier å henge med i svingene=)

i september veide jeg ca. 66 kg, og i 1. desember veide jeg 58 kg. da var jeg veldig fornøyd:) men dette var selvfølgelig før jeg sprakk - jeg har nemlig sprukket ca annenhver dag siden den dagen.. altså jeg har ikke greid å holde meg unna det søte siden da! så nå må jeg virkelig sette ned foten og gjøre noe med det, før det går helt over styr her :sur::filer:

jeg vet at jeg har lagt på meg hvertfall 5 kg, og det er frustrerende.. så nå er jeg ca på 63 kg. men man må tenke framover, nytter ikke å være sur for det som har skjedd! da bgeynner jeg bare å trøstespise, noe som hvertfall ikke funker :spise:

jeg trener to timer hver dag - også i helgene, fordi jeg er aktiv i en idrett. I tillegg driver jeg med 30 days shred som jeg prøver å gjennomføre hver dag. (anbefales sterkt, veldig bra trening!)

nå skal det bli fart på sakene! har tenkt til å lese litt om dere nå, så kan jeg prøve å hjelpe dere på motivasjonen :) dette blir bra!

Kan heller forklare deg hvor jeg ligger etc her jeg så du slipper å bla langt tilbake! Jeg veide ca 65 kilo i mai, og tror jeg har veid litt mer før det, usikker fordi jeg ikke veide meg noe særlig og har dårlig hukommelse... men veide ihvertfall 65kg i mai 2011 og hadde ikke gått skikkelig inn for å gå ned, men gjorde den enkle ting å kutte ut endel av småspisinngen og valgte litt sunnere, men gjorde ikke noe særlig og når jeg da hadde kommet til rundt august/september bare jeg gått ned til 61(tror jeg det var), så jeg begynte på en måte slankingen fra der av, og har tatt det langsomt(og når man er så slank som 60kilo og nedover så er det ofte vanskelig å gå ned, så har gått mye opp og ned på vekten, men før jula veide jeg 59,1 og nå veier jeg 59,0! gikk opp endel i jula men har gått de ned nå.. fra tirsdag morgen til idag(torsdag morgen,veide meg da) har jeg gått ned 800gr, så kan jo håpe på at innen imorgen el lørdag har jeg gått en kilo tilsammen. Så når jeg er på 57kg, har jeg tilsammen gått ned 8kg, og om jeg vil til 55 har jeg da gått ned 10kilo, så det er jo gøy! :)

Jeg vil ned til 57kg, så jeg har to kilo igjen, men er jeg ikke fornøyd da er 55 mitt nye mål, men 57 er mitt delmål hittil da, for jeg VIL ha former...! Har allerede fått mindre pupper så.... :kjefte:

Jeg trener mye gruppetimer og begynte å trene ca i sept/okt(ja min hukommelse er som en gullfisk!). Så jeg trener altså gruppetimer på treningsenteret her ikke så langt fra meg. Trener 5 dager i uken, og lørdag og søndag er derfor da fridager. Går også mye tur med hunden min, og går gjerne til og fra treningen. Trener syv gr.timer i uken(dvs to gruppetimer to av dagene). Trener slik som dette nå:

Mandag: Bosu styrke(kondis og styrketime) og Zumba

Tirsdag: Step/styrke time

Onsdag: Cardiotime(styrke og kondis, med HØY itensitet) og zumba

Torsdag: stram opp time(styke og kondis)

Fredag: Step i 60min. ( alle andre timene er og 60min)

Også har jeg inngått en deal med Cardigan! :danse: Vi skal ikke spise snop eller ha noe spisedag om lørdagene, altså så er lørdagen bare som en vanlig ukedag for meg.. jeg skal holde meg i to uker, helst en mnd. Så etter det(eller kan hende jeg vil holde det lenger og), så kan jeg spise snop EN dag i mnd. Tror det er viktig å lage slike utfordringer om man klarer, og å ha slike mål gjør at man får en veldig god følelse både før og etter målet er nådd. Og jeg slipper å angre HELE FORBANNA UKEN på at jeg spiste snop på lørdagen, og jeg slipper også å gå opp i det hele tatt... så kan jeg heller ha snop hver lørdag når jeg har nådd vektmålet mitt. Skal heller ikke ha søt gjærbakst, juice, brus etc.. :)

Også er jeg forresten 173 høy :)

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet er sunt men jeg spiser for mye. Trur det kommet av at jeg spiser for sjeldent! Klarer nok ikke endre det, men må prøve å endre mengde :) spiser max tre måltider til dagen, blir aldri småsulten så merker ikke noe før jeg er skamsulten og da er det ikke bånn i meg :P selvdisiplinen min er blitt lav.

Når der gjelder spising på Jentefest så holder jeg meg unna snopet men spiser mat. Jeg tar litt pause fra slankingen på en måte i morgen kveld. Skal veie det opp med å gå meg en tur og spise sunt på lørdag. Og så er det på ann igjen med vanlig trening på søndag :)

900 g ned siden ett par dager :) er nok fordi jeg er flink å trene så ofte. Prøver å lage meg en plan om å bli flinkere med kosthold og denne selvdisiplinen :) fra mandag av! Nå har jeg sagt det "høyt" så da må jeg jo bli flink da ;) iiik..

Oi! TRE måltider om dagen?? Hjelpes... det hadde jeg aldri klart... blir sulten etter en halvtime jeg...! Men er nok kjipt på mange måter ja... mtp at man bør spise hver tredje time. Det du kan gjøre er å ha alarm på telefonen hver tredje time, også tar du noe da, gjerne bare litt frukt eller en smoothie eller noe som er lett å spise selvom du ikke er sulten, er i hvertfall ok med alarm nå i begynnelsen om du har lett for å glemme det. Før, når jeg veide rundt 65kg så var jeg ofte MANGE timer i stallen uten å spise fordi sultfølelsen gikk vekk og jeg hadde mye å gjøre, tror det var mye derfor jeg gikk opp så mye...

Ja, ta det fra mandag av du, jentefest er jo ikke hver dag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan gjerne fortelle litt om meg selv jeg også :) Fortalte jo litt over, men hvertfall:

Jeg har alltid vært slank/tynn (var EKSTREMT tynn på ungdomsskolen, da jeg var 15 hadde jeg en BMI på 14, trente da 4 timer hver dag). Siden den tid har jeg så klart lagt på meg, og var fra jeg var rundt 17 til 20 en typisk tynn/slank jente som kunne "spise hva jeg ville". Så dro jeg til utlandet et halvt år og spiste bokstavelig talt hva jeg ville. Kom hjem 12 kg tyngre... Det skulle jo ikke vært mulig, fy søren. Dette var da i sommer! Da veide jeg 77,7 kg, og jeg er 177 høy. Var altså ikke overvektig, men var for stor.

Siden det har jeg gått ned 10 kg (sist gang jeg veide meg, som var en stund før jul, tallet er litt usikkert nå, men kanskje en kg eller to mer fordi jeg fråtset en del i julen). Jeg fører matdagbok på www.mylog.no (anbefales, veldig enkelt og oversiktlig, og gratis!), og trener så mye jeg får tid til. Er student på et relativt hardt studie, så det varierer litt fra uke til uke hvor mye jeg trener.

Nå er målet mitt altså å gå ned oppunder 10 kg til, senest innen 1. juni. 57 kg til 177 cm blir kanskje litt i minste laget, får se underveis. Jeg merker som LovelyMonroe at puppene blir stadig mindre, det er så kjipt :(

Men nå må du fortelle litt om deg selv da, Sport123 :) Velkommen på laget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, monroe du har vært sykt flink!! men er du sikker på at du ikke blir for tynn om du er 173 cm og veier 55/57 kg? høres nemlig så lite ut :) men hvis du er fornøyd med det og det ser bra ut, er det selvfølgelig bare å kjøre på! kjempebra at du er så flink til å trene også, en fast kropp er så mye bedre enn en tynn og dvask en! men du kommer til å være ferdig med målet ditt mye før oss andre, du mangler jo bare 2-3 kg! det er sykt bra, skulle ønske jeg var like flink :klappe:

men jeg har noen spørsmål.. hva spiser du på hverdagene? er det noe du har kuttet ut? spiser du for eksempel mindre karbohydrater, mer proteiner osv? er du bevisst på hva du spiseR? jeg trenger virkelig noen tips!

og hvis du ikke spiser usunt på lørdager, da spiser du sunt hver dag? altså da spiser du ingen søtsaker i uken? det er kjempebra, isåfall! men tror ikke akkurat at det er et oppnåelig mål fra min side :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne fortelle litt om meg selv jeg også :) Fortalte jo litt over, men hvertfall:

Jeg har alltid vært slank/tynn (var EKSTREMT tynn på ungdomsskolen, da jeg var 15 hadde jeg en BMI på 14, trente da 4 timer hver dag). Siden den tid har jeg så klart lagt på meg, og var fra jeg var rundt 17 til 20 en typisk tynn/slank jente som kunne "spise hva jeg ville". Så dro jeg til utlandet et halvt år og spiste bokstavelig talt hva jeg ville. Kom hjem 12 kg tyngre... Det skulle jo ikke vært mulig, fy søren. Dette var da i sommer! Da veide jeg 77,7 kg, og jeg er 177 høy. Var altså ikke overvektig, men var for stor.

Siden det har jeg gått ned 10 kg (sist gang jeg veide meg, som var en stund før jul, tallet er litt usikkert nå, men kanskje en kg eller to mer fordi jeg fråtset en del i julen). Jeg fører matdagbok på www.mylog.no (anbefales, veldig enkelt og oversiktlig, og gratis!), og trener så mye jeg får tid til. Er student på et relativt hardt studie, så det varierer litt fra uke til uke hvor mye jeg trener.

Nå er målet mitt altså å gå ned oppunder 10 kg til, senest innen 1. juni. 57 kg til 177 cm blir kanskje litt i minste laget, får se underveis. Jeg merker som LovelyMonroe at puppene blir stadig mindre, det er så kjipt :(

Men nå må du fortelle litt om deg selv da, Sport123 :) Velkommen på laget!!

det er sånn som skjer, du må jo nyte en deilig utenlandstur! selv om det kanskje var litt kjipt når du kom hjem..men nå er du i gang igjen, dette greier du! :)

den matdagboken skal jeg prøve ut med en gang, forresten. tusen takk for tips!

og forresten, mindre pupper gjør at man ser mindre ut :lur: så det har sine fordeler også=)

har fortalt litt om meg selv ovenfor, men det var kanskje ikke like utdypende som det dere gjorde? bare si ifra hvis jeg skal fortelle mer, men vet ikke helt hva mer jeg skal fortelle annet enn at jeg vil kvitte meg med 5 kgs-julefett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo fortelle litt jeg også, siden du har kommet med,og det er fint å lese litt repetisjoner fra alle, har jo gått en stund siden denne tråden ble starta. De fleste skal kanskje ikke ned så mye som fem lenger, men noen har også mer som mål. Alle har jo ulike utgangspunkt.

Jeg er 30 år og 164 høy, og da jeg starta veide jeg 68,8 kg. Da jeg var i starten av tjueåra veide jeg 56 eller noe, men så fikk jeg en stressende og altoppslukende jobb der jeg knapt spiste annet enn junk og godteri innimellom å løpe fra sted til sted. Etter at jeg runda 25 ble det betraktelig vanskeligere å holde seg slank, og selv om jeg hadde to opphold i Afrika der jeg raste ned 4-5 kilo begge gangene gikk jeg opp igjen i løpet av få mnd igjen hver gang.

I 2009 ble jeg utbrent pga nevnte jobb, og var i to år ute av stand til å trene. Ble mer syk av det og la på meg enda mer. I fjor sommer følte jeg meg bedre og klarte å begynne å trene uten å bli dårlig i én uke etter hver økt.

Så i august begynte jeg med 30 day shred. Gjorde den annenhver dag. (noen ganger to dager etter hverandre, andre to dager pause, men stort sett annenhver dag). Gikk ned ca 4 kilo. Så begynte jeg å jogge, og oppdaga en enorm bedring i kondis. Jeg har alltid vært både lat og utrent, selv da jeg var veldig slank. Da begynte jeg å trene og endte som støttemedlem på sentre.

Nå trener jeg noen andre Jillian videoer, kickboxer én dag i uka (noe jeg gjorde før også, men da var jeg sliten hele uka, så måtte ta et semester pause), og jogger. Spiser i tillegg så sunt jeg klarer og ligger i kaloriunderskudd hver dag unntatt én. Etedag er gul verdt, hehe! :fnise:

Nå har jeg klart å gå ned til 60 kg som var målet mitt da jeg starta. Så nå er det bare å "stramme opp", få litt mer muskler og kanskje gå ned litt til. Skal maks ned til 58, vil ikke miste formene mine. Har fått et nytt liv der jeg syns trening er gøy, og merker at det nå, når jeg har hvilt nok til å ha noe energi å bruke på trening - gjør det meg fortere frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg her og være med, men så leste jeg et par sider her. Så da legger jeg den heller i favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg her og være med, men så leste jeg et par sider her. Så da legger jeg den heller i favoritter.

Det er lov å være med, da! Vi tåler et par til, bare det ikke blir oversvømmelse av folk som i Sommerkroppen-tråden! :-)

I dag har jeg på meg XS/S-buksa, og da jeg gikk på vekta så jeg for første gang et femtall foran vekttallet!!! 59,9! Tror det må være rundt 8-10 år siden jeg veide noe som hadde med femtitallet å gjøre. :biggrin::hjerte:

Det er riktignok bare 100g på én uke, men nå fokuserer jeg ikke så mye på vekt lenger, mer på kondis, form og oppstramming. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise for å holde vekta, nå når jeg er vant til å ligge i underskudd. Vil ikke havne under 58, så lurer på hvordan jeg skal øke matmengden og samtidig unngå å gå opp i vekt.

Jeg har alltid spist ganske lite, men nå spiser jeg matvarer med mye mindre kalorier, så da må jeg øke mengden i stedet. Før kunne jeg spise sjokolade til frokost, boller til lunsj og bensinstasjonmat til middag, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, monroe du har vært sykt flink!! men er du sikker på at du ikke blir for tynn om du er 173 cm og veier 55/57 kg? høres nemlig så lite ut :) men hvis du er fornøyd med det og det ser bra ut, er det selvfølgelig bare å kjøre på! kjempebra at du er så flink til å trene også, en fast kropp er så mye bedre enn en tynn og dvask en! men du kommer til å være ferdig med målet ditt mye før oss andre, du mangler jo bare 2-3 kg! det er sykt bra, skulle ønske jeg var like flink :klappe:

men jeg har noen spørsmål.. hva spiser du på hverdagene? er det noe du har kuttet ut? spiser du for eksempel mindre karbohydrater, mer proteiner osv? er du bevisst på hva du spiseR? jeg trenger virkelig noen tips!

og hvis du ikke spiser usunt på lørdager, da spiser du sunt hver dag? altså da spiser du ingen søtsaker i uken? det er kjempebra, isåfall! men tror ikke akkurat at det er et oppnåelig mål fra min side :filer:

Jeg blir ikke for tynn når jeg er 57kg og den høyden jeg er(fettet fordeler seg jo veldig forskjellig på kroppen fra person til person), men om jeg blir for tynn ved 55kg vet jeg ikke enda, derfor har jeg sittet meg et mål som 57, og om jeg da ikke er fornøyd så skal jeg heller gå ned til 56 eller 55, MEN jeg er veldig fan av former... Marilyn Monroe forguder jeg jo, og hun hadde så fantastisk fine former, og var sexy! :lur: Så jeg vil for all del ikke miste dem, men får se på veien ned hvor jeg stopper... 57 vil jeg til uansett. Ja, en fast kropp er myyyye penere enn en tynn og slapp en, og former THANK YOU! :jepp: Du sier du skulle ønske du var så flink?? Men det er da ingenting som setter en stopper for det, det er bare deg selv som kan bestemme hvor mye du vil legge i det å gå ned etc. Noen klare å være veldig strenge med seg selv mens andre må ta det litt med ro, og det er jo helt okey det også! SÅ like flink, DET kan du fint klare! :jepp:

Hmm, det varierer veldig. Og jeg teller ikke kalorier da(sjekker jo før jeg kjøper) men klarer ikke helt å telle sånn hvor mye jeg spiser iløpet av en dag osv, vil gjerne prøve å få det til da, men tenker at så lenge jeg trener såpass mye og spiser ofte og sunt så må det da gå fint! En vanlig hverdag kan se slik ut: All bran plus frokostblanding med melk til frokost, evnt en frukt til og gjerne en stor kopp te. Eller så kan de være en eller to skiver med f.eks kalkunpålegg/makrell i tomat/frukt på hjemmelaget GROVbrød. Eller kanskje jeg lager omelett eller noe, men hos meg er det viktig å ha en god frokost(gjerne litt stor, men normal stor da...hehe). Så spiser jeg igjen en time eller 1 1/2 etterpå, tar da gjerne noe frukt.. kanskje en appelsin og en banan, alt ettersom. Og siden jeg går på skole blir det mer spising enn om jeg ikke hadde gått tror jeg.. for er litt redd for at magen min ikke skal romle.. så jeg spiser jo ofte føler jeg da..men det er jo bra så lenge det er sunt tenker jeg. Prøver å få i meg nok av fiber og proteriner. Har ofte med meg nøtter,rosiner og knekkebrød som jeg kan gomle på om jeg blir småsulten(ryvita sesamknekkebrød el rugsprø). Ellers så har jeg med meg et ordentlig lunsjmåltid som enten er pastasalat, omelett(med el uten brød),ris blandet med div grønnsaker(NAMNAM), eller børdskive med magert pålegg... etc. Så er jeg hjemme i fire tiden, og spiser middag da(alt fra fisk, kylling, til wok, eller fullkornspaghetti med kyllinkjøttdeig og tomatpuré istendfor saus... det hadde jeg igår,mmm! :spise: eller wok... you name it! Så er det trening i 18/19 tiden, så spiser kanskje en skål med havregryn el frokostblanding en times tid før, eller tar meg en frukt. så spiser jeg kvelds igjen når jeg kommer hjem, så er det natt :) Det var bare et eksempel! Idag har jeg med meg to hjemmelagde grove skiver med kyllingpostei(leverpostei med kylling på en måte..usikker på hva d heter), og med cherrytomat på, og en banan+en appelsin+en pære.Og en activia youghurt. Hittil(og kl er nå 11.30) har jeg spist opp begge skivene, youghurten og en pære så har bare en appelsin og en banan igjen, men slutter ca 14.00 da så tror det skal gå fint! Men blir nok sulten på bussen hjem... :sukk: prøver å drikker mye vann though!

Og ja, jeg er jo bevist! Prøver og velge sunt og innpå bramat.no var det mange bra tester for hvilke frokostblandinger som er sunnest, sunneste syrnete melker, etc etc, så prøver å velge det sunneste av det jeg kjøper. Og smoothie og frukt spiser jeg MYE av! og også fiber og proteriner(fiber i brød, knekkebrød, frokostblanding etc) og proteiner fra kjøtt, kylling, ris etc. Byggris er veldig godt, fullkornsris også :) Men det skal sies at iløpet av dagen er jeg likevel endel sulten, men det tror jeg har med meg å gjøre... blir så fort sulten igjen om jeg stresser(noe jeg gjør på skolen fordi jeg ikke vil magen skal romle)... ærrhk.

Spiser ikke noe usunt i uken nei, drikker ikke juice engang. Søtt for meg kan være smoothie, div frukt, tørket frukt etc. Så om jeg vil kose meg kan jeg jo ta meg en skål meg mager vaniljekesam og bær i! :) ( blir helst i helgene det da ). Jeg tror at vil man nok, får man til det meste, men man må ta det i sitt tempo! :)

Håper ikke du tar det til deg. Det handler ikke om å stenge folk ute fra en tråd, for i en tråd er jo alle velkommen, er bare at det var så forferdelig mye folk i sommerkropptråden og blir det mer enn 4-6 stk så klarer ikke jeg å holde med hvordan alle ligger og hvem som gjorde hva etc.

Det er lov å være med, da! Vi tåler et par til, bare det ikke blir oversvømmelse av folk som i Sommerkroppen-tråden! :-)

I dag har jeg på meg XS/S-buksa, og da jeg gikk på vekta så jeg for første gang et femtall foran vekttallet!!! 59,9! Tror det må være rundt 8-10 år siden jeg veide noe som hadde med femtitallet å gjøre. :biggrin::hjerte:

Det er riktignok bare 100g på én uke, men nå fokuserer jeg ikke så mye på vekt lenger, mer på kondis, form og oppstramming. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal spise for å holde vekta, nå når jeg er vant til å ligge i underskudd. Vil ikke havne under 58, så lurer på hvordan jeg skal øke matmengden og samtidig unngå å gå opp i vekt.

Jeg har alltid spist ganske lite, men nå spiser jeg matvarer med mye mindre kalorier, så da må jeg øke mengden i stedet. Før kunne jeg spise sjokolade til frokost, boller til lunsj og bensinstasjonmat til middag, hehe!

GØØØØØØY med den buksa da!!! grattiiiiss :duskedame: tenk da... rundt 8-10 år siden.. og nå har du endelig klart det!! er det ikke herlig??? :klappe: Nå kan du fint legge fra deg "vektfokuset" og fokusere mer på å holde deg der og å finne gode vaner... ! Kanskje du kan spise noenlunde det du har spist, kanskje litt mer.. men å fortsette å bare ha en spisedag, og å trene like mye eller litt mindre(og heller velge trappene om du kan det etc...) men å ha en aktiv livsstil er viktig for å holde helsa og vekta i sjakk!

Også må jeg bare tilføye at før gikk jeg på do mellom 1 og 3 ganger i uken, mens nå etter jeg endret kostholdet(og spiser activia youghurt hver dag) så må jeg på do flere ganger om dagen, WIHO! :jepp:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere er så sykt flinke, alle greier målene sine er jo! stå på, dette er kjempebra!! :5:

ikke rart dere blir motvierte av å være med på denne tråden når dere er så flinke alle sammen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skulle jeg egentlig bare på morgentissetur med hunden, men ble en 3 timers lang fjelltur istedenfor... :fnise: DEILIG! Men hadde bare spist en grovskive/m kyllingpostei til frokost, for hadde jo ikke tenkt å gå så langt... så ble veldig sulten og mens jeg ventet på at kyllingfileen skulle tine når jeg kom hjem tok jeg meg en liten skål med banan/ananas og litt JA yoghurt. Så nå er middagen snart ferdig som består av: Brokolli,salat,gullerøtter,1 kyllingfile og byggris, med god fransk lett(sunn og fettfri) dressing. NAMNAM. Senere ikveld blir det tørket aprikos/ananas/banan/eple/kiwi/rosiner/nøtter sammen med ja yoghurt. Ahh, det er så himla godt!???!?! :hakeslepp: Blir en stor skål ja! så blir det vel kveld etterpå med ettelerannet... frokostblanding med banan kanskje :) ... ellers så veide jeg med idag og den viste 59,3 så tydeligvis 300gr opp, men tok det ikke så ille mtp at de 300 fint kan være mat som ikke er kommet ut enda... og når jeg gikk så fort ned på tre dager regner jeg med å gå bittelitt opp, for så å gå enda mer ned igjen til uka, OG gikk jo fjelltur :biggrin:

Hvordan er dagen deres? Og hva har du laget deg til snacks idag Cardigan?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en tur du tok, Monroe!

Foten min er fortsatt ikke helt bra, men jeg dro til senteret i dag, og tok 15 min sykkel som oppvarming i stedet for å jogge, for å skåne foten. Så tok jeg ryp-programmet :) Merker godt at det ble styrkepause i jula, for nå må jeg ta mye lettere vekter. Men heldigvis merker jeg også at det bedrer seg veldig fort! Kunne øke vekta på noen øvelser allerede!

Men da jeg kom hjem begynte så klart foten å gjøre vondt igjen :sukk: Må være en slags betennelse eller noe. Er så rart, det er OPPÅ foten, sånn omtrent oppå mellomfotsknoklene. Må være de musklene som strekker ut tærne jeg har klart å skade på et vis. Skal til legen på mandag, håper jeg kan få noe betennelsesdempende eller noe, og ikke bare blir sendt til røntgen og får høre at alt er bra så det burde foten også være, som skjedde sist jeg skada en fot.

Vekta har det ikke gått bra med denne uka, men jeg har mensen, så jeg satser på det er derfor. Bruker å gå opp litt da så :)

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, bra jobba med den turen :) jeg har ikke hatt noe annet enn frokost i dag. Skal aldri drikke bacardi razz og cola igjen for å si det slik! Fysj. Har enda ikke komt meg fra gårsdagen. Jeg har fått akutt ryggsmerter så jeg har ikke bevegd meg i dag. Gjør så sykt vond å bevege meg! Så da blir det ikke trening på meg i morgen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!! Her har det vært eksamensfeiring både fredag og lørdag, ergo mye alkohol, men nå blir det deilig å starte på en ny, sunn uke! Skal ta meg en tur i fjellet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger fremdeles på sofaen med vond rygg. Har Vært inne på iherb og bestilt spirulina, atkins barer, og nonfat godterier. Kan bli spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...