LovelyMonroe Skrevet 27. desember 2011 #481 Del Skrevet 27. desember 2011 Dragonfly: Er da ingen verdens gale i å være utbrent... lurer faktisk( :fnise: ) på om jeg og er det.. for er veldig sliten for tiden og sover utrolig mye, og kan fint sove en hel dag om jeg får lov..! Og idag hadde jeg jo den dårligste treningsdagen ever, UFLAKS... jeg ble kjørt til treningen, og jeg følte meg veldig lite i form til å trene men hadde jo lovet dere, og meg selv! Men når jeg kom dit så for det første hadde jeg på meg en topp jeg av en eller annen grunn følte meg veldig ucomfy i.. og to av møllene funket ikke, og de to andre var opptatt... men så ikke lenge etterpå så ble den ene ledig(den av de jeg haaaater), men den som ble ledig er en nyere modell så den er helt ekkel å løpe på, rart men sant... og jeg skulle også prøve ut de nye joggeskoene, men kjente de var for små.. men tenkte jeg skulle prøve de engang på mølla for å se, så når jeg hadde varmet opp og skulle løpe så føltes det ut som alle hørte at jeg løp, drittmaskin, kommer så høy lyd når man løper på en måte, og skoene var jævlig å løpe i fordi de var for små så det låste seg i den senen foran i foten, huff... og etter et minutt ca var alt helt ekkelt, kunne ikke blitt verre jo, men joda... der mistet jeg mobilen min også, ned på mølla, så suste den bortover gulvet... blæh, jeg ble sur og gikk hjem jeg. Skjit dag. Så kunne jeg ikke jogge på veien hjem heller for jeg hadde fjellsko, prøvde, men gikk ikke ogsåååå tenkte jeg at NEI, jeg skal trene, så tok med meg voffsen(første gang for den) på joggetur, høyt tempo, og det var gøy, men turen var plutselig jævlig kort synes jeg... Så føler ikke jeg har fått gjort så mye idag, og i hele jula, er skikkelig sånn at jeg ikke orker og ja.. huffhuff! Men været er virkelig utrolig irriterendes!! Så fikk vi besøk hjemme, så det ble kromkaker og litt andre søtsaker... og nå har broren min laget pizza.... skal jeg smake??? huff, what is happening to mee??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 27. desember 2011 #482 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Ja, jeg synes å huske at du nevnte at du også var utbrent, men kanskje jeg blander med noen... Det er noe dritt. En epidemi! Av folk som gjør mye mer enn de har godt av. Håper du føler deg bedre snart, i hvert fall! Aaww! Høres ut som du har en sånn dag der alt går galt. Men det er jo jul, om det ikke går så bra med trening og sånn nå så er jo jula bare ei lita uke, og du har hele januar, februar, mars osv å ta det igjen på! Det er for ille at jula blir ødelagt av dårlig samvittighet også, jeg føler jeg må rettferdiggjøre at jeg spiser en liten smultring. Men du fikk da jogga i dag til slutt! Så kromkakene har du sikkert nesten forbrent alt Jeg fikk ikke jogga i dag, men jeg gikk en tur, som ble lenger enn planlagt, så det ble 10.000 skritt Det hjelper da litt! Men nå sitter jeg her og er så sulten! Eller, det er mer lyst enn sult... *stagge det med te* Hjelper ikke at mamma spør om jeg vil ha pepperkaker! Endret 27. desember 2011 av Dragonfly84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 27. desember 2011 #483 Del Skrevet 27. desember 2011 Ja, jeg synes å huske at du nevnte at du også var utbrent, men kanskje jeg blander med noen... Det er noe dritt. En epidemi! Av folk som gjør mye mer enn de har godt av. Håper du føler deg bedre snart, i hvert fall! Aaww! Høres ut som du har en sånn dag der alt går galt. Men det er jo jul, om det ikke går så bra med trening og sånn nå så er jo jula bare ei lita uke, og du har hele januar, februar, mars osv å ta det igjen på! Det er for ille at jula blir ødelagt av dårlig samvittighet også, jeg føler jeg må rettferdiggjøre at jeg spiser en liten smultring. Men du fikk da jogga i dag til slutt! Så kromkakene har du sikkert nesten forbrent alt Jeg fikk ikke jogga i dag, men jeg gikk en tur, som ble lenger enn planlagt, så det ble 10.000 skritt Det hjelper da litt! Men nå sitter jeg her og er så sulten! Eller, det er mer lyst enn sult... *stagge det med te* Hjelper ikke at mamma spør om jeg vil ha pepperkaker! Hihi, du er skjønn Hjelper veldig lite at mødrene lager all mulig god mat ja!!! Hvorfor lager de ikke masse gode salater og fruktsalater??? Du fikk gått 10.000 skritt?? det er jo kjempebra!!! Gooood! Myeeee bedre enn ingenting ja! Jeg har bestemt meg, at istedenfor å sitte med dårlig samvittighet og alt det der, så skal jeg prøve å trene så mye jeg orker nå frem til søndag(reiser da), og uansett så går jeg ihvertfall over en time med hunden om dagen... jeg skal prøve å være sunn, for det har jeg jo ikke noe problem med, men det er jo alle disse fristelsene... skal i hvertfall prøve å la være, MEN samtidig så merker jeg at jeg synes jula har vært litt kjip fordi alle har sittet å kost seg med noe godt og brus og slik mens jeg ikke har kunne kost meg med noe, så har faktisk blitt litt irritert av det.. tror at i jula, som bare er en gang i året, så bør man unne seg noe, og heller ta det igjen.. og nå går jeg jo tur hver dag så jeg får slutte å ha dårlig samvittighet og å "klage"!... Det får gå som det går disse få dagene, og når jeg kommer hjem 8jan, så er jeg hjemme i min egen leil, der d ikke finnes fristelser, og det er et nytt år, og vi er alle tilbake! Så gleder meg til Januar, og orker ikke stresse for mye med alt dette kalorigreiene nå!.. Ang utbrentheten, er merkelig med det.. for merker jeg er skikkelig sliten... ikke lat, men sliten! Orker nesten ikke gå å hente mobilen når den ringer.. Og hver eneste gang jeg jogger eller jogger på mølla får jeg forferdelig vondt i lårene, på fremsiden?? men går ikke ann å tøye ut akkurat der, treffer aldri det punktet som er ømt ihvertfall.. lurer på hva dette kan være? Hadde det ikke i begynnelsen når jeg begynte å trene tidligere i år, da løp jeg masse på møllen. Men har jo trent myyyyye på gruppetimer de siste mnd og lite på mølla, men vet jammen ikke... også får jeg lett vondt i ene delen av nakken, så får jeg vondt overalt, merkelig.. virker som det er stress?? Jaja, spiste ikke pizza da, men spiste litt pannekaker til middag.. Hvordan føler dere det når det gjelder utbrentheten, hvordan "kjennes" den ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 27. desember 2011 #484 Del Skrevet 27. desember 2011 Ja, kaloristressing hører ikke julen til! Hvordan føler dere det når det gjelder utbrentheten, hvordan "kjennes" den ut? Hm. Det kan bli en lang forklaring. Det kjennes sikkert forskjellig ut for alle, men her er min historie: Jeg hadde en del sammenbrudd etter å ha studert altfor hardt noen år. Jeg fortsatte i samme tempo for å bli fort ferdig med graden, og for å kunne reise hjem fort. Jeg var i utlandet og hadde lyst til å dra hjem til Norge så fort som mulig. Det siste semesteret skalv jeg hele tida, sov utrolig dårlig, klarte ikke spise, var konstant kvalm og levde på cola, red bull og drikke-yogurt, for det var det eneste jeg klarte å få i meg. Jeg raste ned i vekt, og klarte ikke en gang å late som ting var bra på telefonen hjem til mamma og pappa. Jeg leste hele tida, og fikk med meg mindre og mindre, for hukommelsen ble dårligere. Jeg fikk pollenallergi, lavt stoffskifte og var konstant forkjølet. Kroppen min gikk i shut-down mode, men jeg tenkte bare på eksamener. Etter det semesteret nekta jeg å innse at noe var galt. Jeg tenkte at bare jeg fikk hvilt en måned, ville jeg bli bra. Så etter det begynte jeg å jobbe som vikar, men det fungerte dårlig. Jeg ble syk av en dags jobbing i uka. Jeg brukte resten av uka på å prøve å hente meg inn igjen og samle krefter. Semesteret etter begynte jeg på nye studier. Det gikk som det måtte. Året etter avbrøt jeg studiene og forsto endelig at det her går ikke bort. Jeg hadde ingen konsentrasjonsevne, ingenting jeg leste festa seg, jeg sov mye, orka ikke trene, følte meg skjelven og tung i hele kroppen. Jeg ble sykmeldt og begynte å hvile. Den første tida sov jeg 11 timer om natta og 1 om dagen. Jeg lå mest på sofaen. Jeg utvikla generalisert angst. Jeg orka ingenting, og høsten dro meg inn i mørket. Jeg var så dårlig at en shoppingtur kunne gjøre meg utslitt i flere dager. Å handle inn mat var mer enn nok for en dag. Da våren og lyset kom ble jeg sakte, sakte litt bedre. På sommeren begynte jeg å bli bra nok til å klare å gå lengre turer uten å bli sofaliggende dagen etter. På høsten begynte jeg å trene ordentlig, og nå er jeg veldig mye bedre Nå merker jeg det mest på energinivået. Litt på konsentasjonsevne og hukommelse, men mest på at jeg må passe meg. Type "I morgen vil jeg trene så da må jeg ta det roligere i dag", "Jeg skulle shoppa i dag, men jeg er skjelven i beina, så da får jeg ta det i morgen", "Venninnetreff i dag og fest i morgen? Hm, da må jeg velge". Batteriet er ikke helt fullt, men det er ikke helt tomt lenger heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 28. desember 2011 #485 Del Skrevet 28. desember 2011 Du merker egentlig best selv om du er utbrent. Sliten, utladet, ukomfertabel.. Jeg kjenner batteriene er litt bedre men jeg er ikke i form enda. Skal ringe legen igjen i morgen.. Kan ikke ha det slik. Jeg sliter enda med å sove men vil ikke ha fler sovetabletter, fysj. Jeg gruer meg så sykt til ferien er over. Jeg har hatt en tung dag, uten å egentlig ha en grunn til det. Konstant sliten og alt for lite søvn. Jeg spiser alt for mye om dagen også. Gleder meg ihjel til normalt kosthold! Rare tanker midt i natta. Håper dere har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 28. desember 2011 #486 Del Skrevet 28. desember 2011 Jøss, så mange som er utbrente. Skummelt at det har blitt en sånn folkesykdom. Jeg har det litt som Dragonfly beskriver, men samtidig annerledes. Men jeg må også trene kun annenhver dag, ellers tar det flere dager å komme seg igjen. For meg starta det med en jobb der arbeidsmiljøloven ikke ble tatt spesielt mye hensyn til. På det meste jobba jeg annenhver helg og én tolvtimersdag i uka, uten avspassering eller økonomisk kompensasjon. Jeg tok mer og mer ansvar, tenkte på jobb døgnet rundt og planla alt jeg måtte gjøre. Fikk stadig mer og mer å gjøre, fordi jeg jo sa ja hele tiden. Til slutt ble det så ille at jeg hadde migreneanfall flere ganger i uka, utvikla angst, satt på do på jobben og hyperventilerte og holdt på å begynne å grine, kjefta på alle jeg kjente fordi jeg var så fortvila og bare lå på sofaen og stirra ut i lufta uten å klare å slappe av. Jeg sov lite og spiste mye godteri, for det var det eneste jeg greide å få i meg. Usunn mat. Jeg hadde en angstklump i magen døgnet rundt. Så til slutt greide jeg å si opp. Da lå jeg 1 mnd på sofaen, var kun ute når jeg måtte i stallen. Så har det gått snart to og et halvt år. I den perioden har det vært veldig opp og ned, men et hovedtrekk har vært at å sove og slappe av ikke nødvendigvis hjelper, og at å trene kan gjøre meg verre. Én treningsdag i uka kunne gjøre at jeg ikke orka noe annet fysisk. Å prate med venner en rolig kveld var så slitsomt at jeg ikke orka mer den uka. Jeg måtte (som Dragonfly beskriver) planlegge ukene utfra hva jeg skulle. Det kunne være såpass ille at "jeg skal handle middag i dag, da kan jeg ikke møte venninna mi i morra". Alle ukene bare gled over i hverandre, og jeg var konstant sliten og lei. Men så løsna det litt i år. Nå klarer jeg plutselig å trene annenhver dag, og jeg har jo allerede gått ned sju og en halv kilo. Men jeg hadde ikke klart det uten MYE hvile. ;Mange kommer seg tilbake til arbeidslivet raskere enn meg, og noen trenger enda lenger tid. Det er veldig individuelt, og det har mye å si når man klarer å stoppe. Jeg fortsatte jo selv om jeg flere ganger om dagen hadde angstanfall så ille at jeg måtte gjemme meg for folk. Men jeg turte ikke slutte. Så det er en stor glede og føles som en stor bragd at jeg har klart å hive meg på dette treningsprosjektet. JJeg syns ideen om et løp er kjempegod! Tror jeg får starte med fem kilometer, og så se hvor det tar meg hen. Nå syns jeg jo det er gøy å jogge, og det er virkelig absurd. I dag blir det nok en Jillian-video, tenker jeg. Sorry den lange avhandlinga, nå er det tilbake til slankeprat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 28. desember 2011 #487 Del Skrevet 28. desember 2011 Jeg vet ikke om det jeg har er det samme som dere, dere har nok vært skikkelig utbrent. Kanskje kroppen min bare er litt sliten?.. Men det kan jo henge med litt i det psykiske også. At jeg er litt lite motivert og litt slapp nå i desember, men at det gir seg når det er et nytt år og vi er kommet i januar, som også er begynnelsen på en lysere årstid. Så kjenner jeg gleder meg til det. Veide meg inatt, ja.. fikk ikke sove og følte meg bare ekkel, så måtte jeg inn på badet uansett og måtte bare sjekke... har ikke gått opp mer siden sist da, ligger på 59,7... men før all julematen var den jo 59,1 så dit skal jeg ned til, men så lenge jeg ikke runder 60 nå i jula er jeg fornøyd, prøver jo å bevege meg så ofte som mulig og å ikke proppe i meg alt mulig. Synes det er litt greit å sjekke vekta ofte nå gjennom jula, så vet jeg hvor jeg er og hva jeg har å forholde meg til :gjeiper: Januar, come to meee!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 28. desember 2011 #488 Del Skrevet 28. desember 2011 Alle ukene bare gled over i hverandre, og jeg var konstant sliten og lei. Men så løsna det litt i år. Nå klarer jeg plutselig å trene annenhver dag, og jeg har jo allerede gått ned sju og en halv kilo. Men jeg hadde ikke klart det uten MYE hvile. ;Mange kommer seg tilbake til arbeidslivet raskere enn meg, og noen trenger enda lenger tid. Det er veldig individuelt, og det har mye å si når man klarer å stoppe. Jeg fortsatte jo selv om jeg flere ganger om dagen hadde angstanfall så ille at jeg måtte gjemme meg for folk. Men jeg turte ikke slutte. Så det er en stor glede og føles som en stor bragd at jeg har klart å hive meg på dette treningsprosjektet. JJeg syns ideen om et løp er kjempegod! Tror jeg får starte med fem kilometer, og så se hvor det tar meg hen. Nå syns jeg jo det er gøy å jogge, og det er virkelig absurd. Så bra at du har blitt så mye bedre!! Det er jo kjempebra Da er det bare å fortsette som vi gjør, så blir vi snart friske alle sammen Moro at flere syns løp-idéen var god! Jeg har alltid tenkt at sånne løp er noe tull, mye bedre å sitte i sofaen og se på tv, men nå har jeg kjempelyst! Jeg vet ikke om det jeg har er det samme som dere, dere har nok vært skikkelig utbrent. (...) Veide meg inatt, ja.. fikk ikke sove og følte meg bare ekkel, så måtte jeg inn på badet uansett og måtte bare sjekke... har ikke gått opp mer siden sist da, ligger på 59,7... men før all julematen var den jo 59,1 så dit skal jeg ned til, men så lenge jeg ikke runder 60 nå i jula er jeg fornøyd. Det fins jo forskjellige grader av det også Jeg håper for din skyld at du ikke er "skikkelig" utbrent. Men la et nyttårsforsett være å bli litt mindre "flink pike" og stress ned Uff, synd du følte deg så fæl... Jeg skjønner deg litt, jeg blir så besatt av vekt og kalorier når jeg setter meg et mål på denne måten. Da ser jeg bare de tingene jeg ikke er fornøyd med. Men jeg prøver å tenke at dette er noe som skal vare, så det spiller ikke så stor rolle om jeg når målet om 1 eller 12 måneder. Det viktigste er at vi er sunnere nå Og jeg ser på tickeren din at du har en BMI på under 20, så du skal hvert fall ikke føle deg ekkel! I dag hadde jeg ei skikkelig bra treningsøkt! Været var surt, ekkelt, vått og vindete, men jeg tok på meg superundertøy og tok en joggetur *stolt*. Ble en tur på 6 km, og jeg klarte å jogge 1,5 km i et strekk! Ny rekord i lengste joggestrekk! Og etter det lange joggestrekket og noen minutters gange jogga jeg ganske mye av turen, selv om det var TUNGT på vei hjem, for da fikk jeg motvind og sidelengs regn i fleisen. Nå håper jeg bare kostholdet holder resten av dagen... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 28. desember 2011 #489 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Flinkiser!! Grattis med ny rekord, Dragonfly Og LM, kjenner meg veldig igjen i det å ligge og ikke få sove og føle seg ekkel... Hadde en slik natt selv i natt, det er ikke gøy. Og jeg har jo ikke vekt engang, så jeg får ikke "beroliget" meg selv heller... skal ærlig innrømme at jeg hadde blitt beroliget av en oppgang på 600 gram!! Føler jeg har lagt på meg 5 kg, selv om jeg vet at det ikke er mulig... Men etter et halvt år med kaloritelling føler jeg meg nå veldig "ute av kontroll" etter 5 dager uten kaloritelling og hvor jeg har spist meg mettere enn på lenge hver dag. Men nå er det back on track I dag har jeg spist lite, og hatt en kjempegod treningsøkt :D På nyttårsaften skal jeg spise pinnekjøtt og drikke alkohol, men så er det en uke i syden hvor jeg kan spise lite (de jeg reiser med er også på slankeren, så det skal gå fint, vi motiverer hverandre), og så er det fullt fokus på mat, trening og skole resten av januar Håper jeg er nede på 65 innen 31 januar! Edit: som en motvekt til at jeg føler meg ekkel har jeg fått kjempemange kommentarer om at jeg har gått ned i det siste :D det er så gøy!! Mamma har til og med begynt å si at jeg begynner å bli "for tynn", og selv om det kanskje ikke høres så positivt ut så gjør det meg glad, for hun pleier som oftest å synes jeg er "for tynn" ca 5 kg over den vekten jeg selv trives med, så da har jeg ikke så mye igjen Endret 28. desember 2011 av Honeydew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 28. desember 2011 #490 Del Skrevet 28. desember 2011 Skal svare litt senere, og også på de tidligere innleggene over Fikk sykt lyst på pølse og potetstapp, aner ikke hvorfor, men det er sabla godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 29. desember 2011 #491 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg har ikke holdt meg unna godteriskåla alikevel. Nå spiser jeg kun for det står fremme, ikke for der er godt. Godt den vanlige hverdagen er rett rundt hjørnet reiser til svigers i dag, da blir det litt enklere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 29. desember 2011 #492 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) dobbelpost Endret 29. desember 2011 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 29. desember 2011 #493 Del Skrevet 29. desember 2011 I dag hadde jeg ei skikkelig bra treningsøkt! Været var surt, ekkelt, vått og vindete, men jeg tok på meg superundertøy og tok en joggetur *stolt*. Ble en tur på 6 km, og jeg klarte å jogge 1,5 km i et strekk! Ny rekord i lengste joggestrekk! Og etter det lange joggestrekket og noen minutters gange jogga jeg ganske mye av turen, selv om det var TUNGT på vei hjem, for da fikk jeg motvind og sidelengs regn i fleisen. Nå håper jeg bare kostholdet holder resten av dagen... :gjeiper: Så flink du er! Kjempebra!!! Bra du klarte å trosse været og ta deg en joggetur!! og at du i tilegg jogget 6km!!! flinkflink! Merket da jeg tok meg en kveldsjoggings igår at det er jo MYE tyngre å jogge ute enn på mølla, er nok ikke like flink ute nei!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 29. desember 2011 #494 Del Skrevet 29. desember 2011 Flinkiser!! Grattis med ny rekord, Dragonfly Og LM, kjenner meg veldig igjen i det å ligge og ikke få sove og føle seg ekkel... Hadde en slik natt selv i natt, det er ikke gøy. Og jeg har jo ikke vekt engang, så jeg får ikke "beroliget" meg selv heller... skal ærlig innrømme at jeg hadde blitt beroliget av en oppgang på 600 gram!! Føler jeg har lagt på meg 5 kg, selv om jeg vet at det ikke er mulig... Men etter et halvt år med kaloritelling føler jeg meg nå veldig "ute av kontroll" etter 5 dager uten kaloritelling og hvor jeg har spist meg mettere enn på lenge hver dag. Men nå er det back on track I dag har jeg spist lite, og hatt en kjempegod treningsøkt :D På nyttårsaften skal jeg spise pinnekjøtt og drikke alkohol, men så er det en uke i syden hvor jeg kan spise lite (de jeg reiser med er også på slankeren, så det skal gå fint, vi motiverer hverandre), og så er det fullt fokus på mat, trening og skole resten av januar Håper jeg er nede på 65 innen 31 januar! Edit: som en motvekt til at jeg føler meg ekkel har jeg fått kjempemange kommentarer om at jeg har gått ned i det siste :D det er så gøy!! Mamma har til og med begynt å si at jeg begynner å bli "for tynn", og selv om det kanskje ikke høres så positivt ut så gjør det meg glad, for hun pleier som oftest å synes jeg er "for tynn" ca 5 kg over den vekten jeg selv trives med, så da har jeg ikke så mye igjen Tror du kan klare 65 innen januar, synes du er veldig flink jeg! Ang det med vekta, ja.. jeg og bli fortalt(av min mor da...) at nei, nå er jeg alt for tynn(men hun er en del overvektig), men ja jeg og synes det er litt postitivt, selvom noen kanskje mener det er en negativ ting å høre så VET jeg at jeg ikke er for tynn, er bare mamma sin måte å si det på, men man blir jo litt glad... og litt irritert fordi hun sier det så ofte. Du har ca fem igjen da? Da passer det bra med en ny ned 5 kilo før sommeren tråd! men vil jo ha med dere alle, selvom ikke alle skal ned fem kilo da, jeg skal i første omgang bare ned to til, men vi må jo kalle tråden noe, og at den er fortsettelse på denne?? :gjeiper: Jeg har ikke holdt meg unna godteriskåla alikevel. Nå spiser jeg kun for det står fremme, ikke for der er godt. Godt den vanlige hverdagen er rett rundt hjørnet reiser til svigers i dag, da blir det litt enklere Blæh, sånn er jeg også!!! Spiser fordi det er der, fordi jeg vet jeg "kan spise litt", og ikke fordi det nødvendigvis er godt... er gjerne superkvalm jeg, men spiser likevel :gjeiper: Ja, som jeg har sagt før, gleder meg til hverdagen, da er det så mye enklere! Er nok litt lettere hos svigers ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 29. desember 2011 #495 Del Skrevet 29. desember 2011 I dag hadde jeg ei skikkelig bra treningsøkt! Været var surt, ekkelt, vått og vindete, men jeg tok på meg superundertøy og tok en joggetur *stolt*. Ble en tur på 6 km, og jeg klarte å jogge 1,5 km i et strekk! Ny rekord i lengste joggestrekk! Og etter det lange joggestrekket og noen minutters gange jogga jeg ganske mye av turen, selv om det var TUNGT på vei hjem, for da fikk jeg motvind og sidelengs regn i fleisen. Nå håper jeg bare kostholdet holder resten av dagen... :gjeiper: Så flink du er! Og i rufsete vær til og med. Jeg sitter faktisk og vurderer det selv, her er det liten storm nå. Har vel vært helt ok flink denne uka. Kostholdet var ikke bra på tirsdag, men da var jeg bakfull. Har ellers trent på mandag og i går (selv om mandagsøkta nok ikke betydde noe spesielt da jeg bøtta inn på alkohol den kvelden, men det fikk meg ihvertfall i gang denne uka), og spist ganske bra alle de andre dagene. Gleder meg litt til normal hverdag igjen, uten alle disse fristelsene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 29. desember 2011 #496 Del Skrevet 29. desember 2011 Gleder meg litt til normal hverdag igjen, uten alle disse fristelsene! Ååå, samme her, hadde et forferdelig kosthold i dag... Mamma lagde lasagne og sjokoladefromasj, og på vei hjem kjøpte jeg en liten hamburger på bensinstasjonen... Huska hvert fall på å be om uten dressing. Men likevel. Nå har jeg egentlig gitt opp å havne under kalorigrensa i dag. Fikk endelig veid meg i kveld, nå som jeg endelig har kommet meg hjem (var hos mamma og pappa i jula, og de har en skikkelig unøyaktig vekt). Jeg veier meg alltid på morgenen, og da veier jeg jo mindre, så jeg syns ikke det var så ille at jeg veide 1,1 kilo mer enn jeg gjorde før jeg dro Veide meg tross alt på kvelden! Så da tror jeg ikke det er store forskjellen. Husker ei jul jeg klarte å gå opp to kilo... Og jeg merker bedring i formen! Vanligvis blir jeg sliten dagen etter trening, nesten litt syk hvis dere skjønner, men i dag føler jeg meg helt fin, etter en ganske hard joggetur i går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 30. desember 2011 #497 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Jeg er så glad jeg ikke er den eneste som sliter denne uken... Fristelsene er OVERALT! Og jeg tror jeg har ødelagt evnen min til å moderere meg litt altså... Jeg har blitt så utrolig flink til å bare holde meg helt unna godteri osv, veie maten, føre kaloridagbok... Og med en gang jeg forlater den typen livsstil så går jeg i totalt motsatt retning! Regelrett fråtsing. Fy søren. I går var jeg sååå fornøyd med meg selv, hadde spist lite og trent skikkelig bra, og hadde ikke tenkt å spise noe mer. Og så kommer pappa med pinnekjøtt til meg, ferdig oppvarmet og alt... Og da klarte jeg ikke la være Samme i dag, har spist relativt lite, og så var jeg med venninner i kveld, og da stappet jeg i meg sikkert 200 g godteri HERREGUD som jeg gleder meg til å starte ordentlig på'an igjen!!! LM, kan ikke du starte en 5 kg til sommeren-tråd? Evt. 5 kg til 1. mai eller noe? Jeg joinet egentlig den 10 kg til mars-tråden, men jeg tror nok det blir litt for ambisiøst, og det er ikke noe gøy når det føles uoppnåelig, det er bare demotiverende. Dessuten er jeg usikker på om jeg vil ned så mye som 10 kg, da får jeg en BMI på 18, og jeg ser i utgangspunktet ganske mye slankere ut enn vekten tilsier, såå.. Da blir jeg nok kanskje litt i tynneste laget. Og jeg merker jeg mister en del på puppene, not cool Jeg har ganske store pupper ifht resten av kroppen, bruker 75D nå (BMI 21), men jeg likte de bedre da de var 75F Men noe må man jo ofre, det er verdt det så langt! Er bare ikke så keen på at de skal bli veldig mye mindre. Forresten, LM, er du virkelig sikker på at du trenger å gå ned noe mer? BMI under 20 er ganske lite! Endret 30. desember 2011 av Honeydew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 30. desember 2011 #498 Del Skrevet 30. desember 2011 Fikk endelig veid meg i kveld, nå som jeg endelig har kommet meg hjem (var hos mamma og pappa i jula, og de har en skikkelig unøyaktig vekt). Jeg veier meg alltid på morgenen, og da veier jeg jo mindre, så jeg syns ikke det var så ille at jeg veide 1,1 kilo mer enn jeg gjorde før jeg dro Veide meg tross alt på kvelden! Så da tror jeg ikke det er store forskjellen. Husker ei jul jeg klarte å gå opp to kilo... Kjempebra!! Det er nok bare snakk om ca en halv kilo det, IKKE noe å bekymre seg for Og så bra at du følte deg mindre slapp i dag!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 30. desember 2011 #499 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Ååå, samme her, hadde et forferdelig kosthold i dag... Mamma lagde lasagne og sjokoladefromasj, og på vei hjem kjøpte jeg en liten hamburger på bensinstasjonen... Huska hvert fall på å be om uten dressing. Men likevel. Nå har jeg egentlig gitt opp å havne under kalorigrensa i dag. Fikk endelig veid meg i kveld, nå som jeg endelig har kommet meg hjem (var hos mamma og pappa i jula, og de har en skikkelig unøyaktig vekt). Jeg veier meg alltid på morgenen, og da veier jeg jo mindre, så jeg syns ikke det var så ille at jeg veide 1,1 kilo mer enn jeg gjorde før jeg dro Veide meg tross alt på kvelden! Så da tror jeg ikke det er store forskjellen. Husker ei jul jeg klarte å gå opp to kilo... Og jeg merker bedring i formen! Vanligvis blir jeg sliten dagen etter trening, nesten litt syk hvis dere skjønner, men i dag føler jeg meg helt fin, etter en ganske hard joggetur i går! Jaja, du husker jo uten dressing da, bedre enn ingenting .. 1,1 kilo(altså sikkert rundt 0,5 kilo siden du veide om kvelden), er jo virkelig ikke gale for en hel jul! Det tar du fort igjen, tror du ikke? Kjempebra at du føler deg bedre Dragonfly! Gøy med forbedring! Jeg er så glad jeg ikke er den eneste som sliter denne uken... Fristelsene er OVERALT! Og jeg tror jeg har ødelagt evnen min til å moderere meg litt altså... Jeg har blitt så utrolig flink til å bare holde meg helt unna godteri osv, veie maten, føre kaloridagbok... Og med en gang jeg forlater den typen livsstil så går jeg i totalt motsatt retning! Regelrett fråtsing. Fy søren. I går var jeg sååå fornøyd med meg selv, hadde spist lite og trent skikkelig bra, og hadde ikke tenkt å spise noe mer. Og så kommer pappa med pinnekjøtt til meg, ferdig oppvarmet og alt... Og da klarte jeg ikke la være Samme i dag, har spist relativt lite, og så var jeg med venninner i kveld, og da stappet jeg i meg sikkert 200 g godteri HERREGUD som jeg gleder meg til å starte ordentlig på'an igjen!!! LM, kan ikke du starte en 5 kg til sommeren-tråd? Evt. 5 kg til 1. mai eller noe? Jeg joinet egentlig den 10 kg til mars-tråden, men jeg tror nok det blir litt for ambisiøst, og det er ikke noe gøy når det føles uoppnåelig, det er bare demotiverende. Dessuten er jeg usikker på om jeg vil ned så mye som 10 kg, da får jeg en BMI på 18, og jeg ser i utgangspunktet ganske mye slankere ut enn vekten tilsier, såå.. Da blir jeg nok kanskje litt i tynneste laget. Og jeg merker jeg mister en del på puppene, not cool Jeg har ganske store pupper ifht resten av kroppen, bruker 75D nå (BMI 21), men jeg likte de bedre da de var 75F Men noe må man jo ofre, det er verdt det så langt! Er bare ikke så keen på at de skal bli veldig mye mindre. Forresten, LM, er du virkelig sikker på at du trenger å gå ned noe mer? BMI under 20 er ganske lite! Du er nok ikke aleine... hihi, jeg og tar ganske av når jeg først går feil vei ja... Typisk typisk!!!!! den der er så kjedelig! at noen kommer med fiks ferdig dessert, eller pinnekjøtt eller noe annet godt... går jo ikke ann å takke nei!? Heldigvis er det bare noen dager igjen før vi begynner på hverdagen igjen! Jo, kan jo det, men vet ikke hvor mye jeg skal ta på, til sommeren eller til 1.mai? vi kan jo ha til sommeren tråd da så kan jo de som vil gå ned mer, eller mindre, til den tid, alt ettersom hva de vil Vi må hvertfall ha enda en slik tråd, det gir MYE inspirasjon, har jo blitt så glad i dere jo! og ja, pupper ja! Skjedd akkurat det samme med meg!! Før jeg slanket meg hadde jeg nettopp gått over til D-cup, og fant ut det var mye bedre på enn C, men så begynte jeg og gå ned da og nå er jeg på C igjen, menmen, tenker ikke SÅ mye på det, er egentlig fornøyd med dem Hm, den BMI greia gidder jeg ikke helt stole på( vet ikke hvorfor den ble med i tickeren engang), for jeg tror det har mye med hvor fettet ligger, og hvor mye muskler man har osv..Og fettet fordeler seg så utrolig forskjellig på kroppen. BMI er nok OK til og vite sånn ca, men ikke sånn veldig nøyaktig. Jeg er nesten bombesikker på at 57 i hvertfall er et veldig ok mål! Jeg kan være enig i at 55 kan bli for lite(har merket nå når jeg holdt på å gå ned at 1 kilo ned var mer enn jeg trodde, kan man si ) Men jeg får se, jeg tenker hvertfall realistisk, har ingen planer om å gå ned mer enn hva som er sunt, så jeg ser på veien, nå er målet mitt 57 i hvertfall! Endret 30. desember 2011 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeydew Skrevet 30. desember 2011 #500 Del Skrevet 30. desember 2011 Ja, du vet nok best selv Jeg har mange områder på kroppen jeg synes er tynne nok, feks har jeg veldig slanke armer og bein, problemområdet er helt klart magen, og da er det ikke så mye annet å gjøre enn å få ned den generelle fettprosenten! Livet hadde vært mye bedre om punkslanking var mulig Vi kan godt ha "til sommeren"-tråd, men 5 kg helt til sommeren er jo litt lite ambisiøst da, er det ikke? Jeg vil hvertfall ned 5 kg ganske mye raskere enn det. Og delmål funker bra, synes dere ikke? Så kanskje 5 kg til 1. mai (eller 1. april!) kan være god motivasjon, og så en ny tråd for de som vil videre ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå