Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul

helenaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herreguuud, jeg også! I dag har jeg spist 3 langebrødskiver med skivet lammelår, en stor kopp kakao, en hel plate Walters mandler, en porsjon risgrøt, en stooor porsjon pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter, riskrem til dessert, og masse brus og 2 juleøl.... jeg DØØØØR jeg er så mett! Haha, men jeg har kost meg :) Det er bare en dag i året, og det er SÅ verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho, jeg er også dritmett. Tror magan snart sprenger hull i strømpebuksa! ;-)

Spiste kaker til lunsj, sammen med litt sjokolade, og så ble det ribbe, medisterkaker, surkål, riskrem, mer kaker, mer sjokolade......tror jeg har spist nok for en hel uke. Men aaaah så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også spist godt i dag. Men tror jammen ikke dette var så gale som jeg hadde trodd :) jippi! Får muligens driste meg ut på enda en joggetur i morgen før det blir alkoholen på meg :) tradisjon! Så skal jeg prøve å ligge lavt i terrenget da jeg faktisk ikke freaker helt viss det står litt kaker og snop på bordet :) uansett så merker jeg at jeg ikke heilt gleder meg t å veie meg når jeg reiser hjem igjen ;-) januar blir en fin treningsmåned! Fått meg tøffe spinningsko i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, så tøff du er, Cardigan, som jogga på både julaften og skal i dag! Jeg dropper nok treninga i dag også (og det blir nok fort en restegodtedag), men så er det tilbake til sunnheten. Merker at kroppen min omtrent fikk sjokk av den usunne maten. Har sovet dårlig og følt meg oppblåst og blæh hele natta. Så føles mye bedre for "allmenn velvære" å spise sunt.

Men jeg fikk masse kult treningstøy til jul! Kjempefin treningsjakke og trøye av min kjære, løpetights til vinterforhold OG matchende jakke/bukse til jogging av mamma, superundertøy av henne og pappa... Hele familien er litt sjokka over at jeg plutselig har blitt en jogger, ettersom jeg hele livet har vært skikkelig antitrening. Det funka lissom fram til 24-25, for da klarte jeg å være tynn likevel. Men nå er jeg slank OG i bedre form, tjoho!

Veide meg i dag tidlig bare for å se på skaden, og faktisk hadde jeg bare gått opp 500 gram! I går kveld, derimot...haha!

Nå ser det ut som jeg har sovet mens det har vært sol, så jeg får vel stå opp ordentlig snart! :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare jeg som ble stappmett altså? Haha, jeg tror jeg spiste meg igjennom hele julaften... BARE fordi jeg kunne.. huff og huff! :fnise: Men tror jammen ikke det var SÅ gale egentlig.. og idag har jeg også vært litt usunn ja.. men er liksom igår og idag da som er mine "spis hva du vil" dager... så imorgen, mandag... er det sunnsunnsunn og trening! Satser på å gå ned det jeg evnt har gått opp til nyttårsaften, så blir det vel samma greien der, haha! Ond sirkel..! men 1.nyttårsdag skal jeg reise til min kjære da, så da er jeg ikke så usunn, men får prøve å holde meg sunn den uken, og dra på fjellet mens han er på jobb hver dag den uken!

Kjenner jeg virkelig GLEDER meg til januar, eller til ettet 8.jan for da er jeg hjemme igjen.. er et nytt år... og vi er da kommet suuuupert igang(og noen er til og med "ferdig") med slankinga vår! Også går vi mot lysere tider og forhåpentligvis bedre vær... og det ser i hvertfall jeg veldig frem til!! Tenk da jenter.... det er 6 måneder til bikinisesongen, og vi kommer til å se SMELLVAKRE ut!!!!!! :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kult, så tøff du er, Cardigan, som jogga på både julaften og skal i dag! Jeg dropper nok treninga i dag også (og det blir nok fort en restegodtedag), men så er det tilbake til sunnheten. Merker at kroppen min omtrent fikk sjokk av den usunne maten. Har sovet dårlig og følt meg oppblåst og blæh hele natta. Så føles mye bedre for "allmenn velvære" å spise sunt.

Men jeg fikk masse kult treningstøy til jul! Kjempefin treningsjakke og trøye av min kjære, løpetights til vinterforhold OG matchende jakke/bukse til jogging av mamma, superundertøy av henne og pappa... Hele familien er litt sjokka over at jeg plutselig har blitt en jogger, ettersom jeg hele livet har vært skikkelig antitrening. Det funka lissom fram til 24-25, for da klarte jeg å være tynn likevel. Men nå er jeg slank OG i bedre form, tjoho!

Veide meg i dag tidlig bare for å se på skaden, og faktisk hadde jeg bare gått opp 500 gram! I går kveld, derimot...haha!

Nå ser det ut som jeg har sovet mens det har vært sol, så jeg får vel stå opp ordentlig snart! :gjeiper:

Så UTROLIG mye kult du hadde fått deg!! Gratulerer! :jepp: er gøy å få så mye fint! Tenker du bare veeeenter på å få brukt dem! Jeg fikk også ullundertøy sett, fra kari traa, heeerlig!! Og løpetights som du kan ha ute nå når d er vinter må være deilig!! Også nye joggesko fikk jeg, noe jeg DEFINITIVT trengte! Så jeg er klaaar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var spent da jeg gikk på vekten idag.. men hadde bare gått opp 600gr, men samtidig så er det jo litt på to dager..? håper ikke jeg går fort opp når jeg flytter og må slutte på treningsenteret, er jo et aktivt menneske, men likevel.. skummelt :fnise: Men har ikke vært på do enda da... :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også ullundertøy sett, fra kari traa, heeerlig!! Og løpetights som du kan ha ute nå når d er vinter må være deilig!! Også nye joggesko fikk jeg, noe jeg DEFINITIVT trengte! Så jeg er klaaar!!

Åå, de Kari Traa-settene er fine!:) Hvilket fikk du? Det er så gøy å få nye treningsklær, da blir man mer motivert med en gang :jepp: Jeg fikk to nye løpetights og to sett med superundertøy :nigo: Har vært ute og testa noe av det på joggetur i dag. Bare synd jeg ikke fikk brodder til jul, for det hadde jeg definitivt trengt i dag!

Jeg tenkte på noe... Dere prata om å holde denne tråden i live, og så begynte jeg å tenke på måter man kan holde treningsmotivasjonen oppe. Og så fikk jeg en idé, som jeg tenkte at jeg kunne se om fikk noe respons. Men det er bare en idé, altså! Jeg tenkte at hvis det var andre joggere her, og det virker det som er, så kunne vi satt oss et mål om å gjennomføre et løp til sommeren! Alle må jo ha sitt individuelle mål, da, f.eks. å gjennomføre 5 km, eller jogge hele veien, eller gjennomføre 10 km, eller gjennomføre på en viss tid... Dere skjønner greia :)

Og hvis noen ikke vil være med på et "ordentlig" løp, kan man løpe det på mølla eller ute alene - eller med venner, og så skrive her etterpå at man har klart å gjennomføre målet man satte seg fore. Bare så man får et individuelt mål å strekke seg mot!

For meg er det hvert fall lettere å komme meg ut og trene hvis jeg har et mål :) Jeg tenkte å prøve å være med på et 5 km-løp til sommeren, for jeg har aldri vært med på noe sånt før i mitt liv. Hadde vært gøy å klare å jogge hele veien! Det lengste jeg har klart å løpe sammenhengende er 1 km :sjenert: Og hvis kondisen min skulle bli steinbra for første gang i mitt liv, kan jeg alltids prøve 10 km :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig i matveien fra torsdag-søndag. Hadde gått opp 1,2 kg da jeg veide meg i morges. Jeg tar det ikke så tungt, jeg har tross alt omtrent bare vært i ro disse dagene og proppet i meg dritt. Har som sagt ikke vært i form. I dag kom jeg meg derimot på trening, og nå er det slutt på julemat og godteri. Har vel planlagt å gå ut og drikke i kveld, men vet ikke om jeg har noe særlig lyst :P Må bestemme meg snart, siden jeg sa at jeg kan ha vorspiel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som trente! Er du bedre nå om dagen, var det ikke du som var så sliten og svimmel?

Noen dårlige kaloridager spiller jo ikke så mye rolle, du følte deg jo ikke bra. Det viktige er at det blir flere bra enn dårlige kaloridager, og du har maaange dager å ta det igjen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trent enda idag, men jeg bør jo.. men her er alle gatelysa i hele nabolaget gått og det er kjempemye vind og bare ekkelt og være ute! MYE materielle skader her og omegn, menmen, kunne jo gått på treningsenteret... har ikke helt motivasjonen idag da, siden det er skikkelig skikkelig dårlig vær og jeg må gå opp og ned derifra.. Menmen, har i hvertfall ikke puttet i meg noe usunt idag, så da går jeg i hvertfall ikke noe særlig OPP idag :fnise: Litt deilig med noen fridager også synes jeg... men kommer jeg meg ikke på trening idag, LOVER jeg å trene imorgen, uansett hva :lur:

Jammen deilig det bare er jul en gang i året altså!! :jepp:

Åå, de Kari Traa-settene er fine!:) Hvilket fikk du? Det er så gøy å få nye treningsklær, da blir man mer motivert med en gang :jepp: Jeg fikk to nye løpetights og to sett med superundertøy :nigo: Har vært ute og testa noe av det på joggetur i dag. Bare synd jeg ikke fikk brodder til jul, for det hadde jeg definitivt trengt i dag!

Jeg tenkte på noe... Dere prata om å holde denne tråden i live, og så begynte jeg å tenke på måter man kan holde treningsmotivasjonen oppe. Og så fikk jeg en idé, som jeg tenkte at jeg kunne se om fikk noe respons. Men det er bare en idé, altså! Jeg tenkte at hvis det var andre joggere her, og det virker det som er, så kunne vi satt oss et mål om å gjennomføre et løp til sommeren! Alle må jo ha sitt individuelle mål, da, f.eks. å gjennomføre 5 km, eller jogge hele veien, eller gjennomføre 10 km, eller gjennomføre på en viss tid... Dere skjønner greia :)

Og hvis noen ikke vil være med på et "ordentlig" løp, kan man løpe det på mølla eller ute alene - eller med venner, og så skrive her etterpå at man har klart å gjennomføre målet man satte seg fore. Bare så man får et individuelt mål å strekke seg mot!

For meg er det hvert fall lettere å komme meg ut og trene hvis jeg har et mål :) Jeg tenkte å prøve å være med på et 5 km-løp til sommeren, for jeg har aldri vært med på noe sånt før i mitt liv. Hadde vært gøy å klare å jogge hele veien! Det lengste jeg har klart å løpe sammenhengende er 1 km :sjenert: Og hvis kondisen min skulle bli steinbra for første gang i mitt liv, kan jeg alltids prøve 10 km :nigo:

Ja, de er veldig fine!! Smala roundneck tror jeg overdelen heter ihvertfall, er et kongeblått sett, veeeldig fornøyd med det!! Hva fikk du?

Flink du er som var på joggetur idag, og holder planen!! hihi :jepp: Synes det var en god ide, gøy at noen kommer med slike innspill! Jeg pleier å løpe mellom 4-5 km på mølla hver gang så hadde vært gøøøøy å prøvd 10km, altså 1 mil! Men vet ikke hvordan det er å løpe ute da(mye deilige å løpe ute i frisk luft når været sier så, så...HELLO vår! :danse: ), men ja det jeg merker når jeg løper ute er at det er lettere å ha ujevnt tempo og man har lettere for å stoppe å ta små pauser, mye lettere å løpe feks 5km i strekk jevnt på mølla, eller hva synes du? er jo veldig individuelt :) Nå når d blir lysere og bedre vær ute skal jeg jammen ta meg noen joggeturer ute! Det var jeg flink til for et år siden.. Så, jeg er med!! må bare finne ut hvor mye og hvordan og slikt!

Synes det er kult du vil prøve 10km! Det kan vi jo fint klare om vi jobber oss frem mot det! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært dårlig i matveien fra torsdag-søndag. Hadde gått opp 1,2 kg da jeg veide meg i morges. Jeg tar det ikke så tungt, jeg har tross alt omtrent bare vært i ro disse dagene og proppet i meg dritt. Har som sagt ikke vært i form. I dag kom jeg meg derimot på trening, og nå er det slutt på julemat og godteri. Har vel planlagt å gå ut og drikke i kveld, men vet ikke om jeg har noe særlig lyst :P Må bestemme meg snart, siden jeg sa at jeg kan ha vorspiel.

Bra du ikke tar det så tungt, det er jo faktisk bare jul eeeeeeeen eneste gang i året, og det er jo ingen andre dager i året det er slike "unnskyldninger" som i jula så jeg tror nok det skal gå fint! Det der tar du fint igjen nå mot våren! :jepp:

Funnet ut om du skal ut?? Her er det ikke mulig pga været....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke trent enda idag, men jeg bør jo.. men her er alle gatelysa i hele nabolaget gått og det er kjempemye vind og bare ekkelt og være ute! MYE materielle skader her og omegn, menmen,

Ja, de er veldig fine!! Smala roundneck tror jeg overdelen heter ihvertfall, er et kongeblått sett, veeeldig fornøyd med det!! Hva fikk du?

Flink du er som var på joggetur idag, og holder planen!! hihi :jepp: Synes det var en god ide, gøy at noen kommer med slike innspill! Jeg pleier å løpe mellom 4-5 km på mølla hver gang så hadde vært gøøøøy å prøvd 10km, altså 1 mil! Men vet ikke hvordan det er å løpe ute da(mye deilige å løpe ute i frisk luft når været sier så, så...HELLO vår! :danse: ), men ja det jeg merker når jeg løper ute er at det er lettere å ha ujevnt tempo og man har lettere for å stoppe å ta små pauser, mye lettere å løpe feks 5km i strekk jevnt på mølla, eller hva synes du? er jo veldig individuelt :) Nå når d blir lysere og bedre vær ute skal jeg jammen ta meg noen joggeturer ute! Det var jeg flink til for et år siden.. Så, jeg er med!! må bare finne ut hvor mye og hvordan og slikt!

Synes det er kult du vil prøve 10km! Det kan vi jo fint klare om vi jobber oss frem mot det! :biggrin:

Oj, såpass ja... Jeg har ikke sett noe skader ute i dag, men strømmen har kommet og gått. Hehe, nja, planen holder jeg vel egentlig ikke, men jeg prøver da å bevege meg litt nesten hver dag :) Hvis ikke jeg får trent "ordentlig" så går jeg en tur.

Aha! Hørtes pent ut :) Jeg fikk et blått sett med devold og et rødrosa sett med ulvang, så nå er været ingen unnskyldning for å ikke være ute mer! Nesten litt sykt at de gavene jeg ble mest glad for var de jeg skal trene med... :fnise:

Så gøy at du likte ideen min! :biggrin: Hmm, ja, får se hvordan det går da! Akkurat nå tenker jeg vel at 5 km er et mer realistisk mål, men vi får se utover vinteren og våren :) Så flink du er som klarer å jogge 5 km i et strekk! Jeg har alltid hatt veldig dårlig kondis, så jeg er fornøyd med å klare å jogge i det hele tatt :gjeiper: Jeg bruker å jogge et sted mellom 4 - 6 minutter, gå 2 - 3 minutter og så jogge igjen. Eller hvis jeg jogger i skogen tar jeg det som det kommer, det er jo ikke overalt det er mulig å jogge i skogen, spesielt ikke nå om dagen.

Det med mølle har du rett i, jeg syns også det er mye lettere å jogge på mølle. Underlaget er helt jevnt også, ingen steiner eller dumper. Og da kan jeg også ta meg helt ut, for jeg vet at jeg bare kan gå av hvis jeg virkelig ikke orker mer. Men hvis jeg har jogga 4 km vekk fra der jeg bor og blir utslitt, så må jeg jo komme meg hjem igjen på et vis! Så da holder jeg alltid litt igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke tar det så tungt, det er jo faktisk bare jul eeeeeeeen eneste gang i året, og det er jo ingen andre dager i året det er slike "unnskyldninger" som i jula så jeg tror nok det skal gå fint! Det der tar du fint igjen nå mot våren! :jepp:

Funnet ut om du skal ut?? Her er det ikke mulig pga været....

Ja, blir nok en tur ut siden jeg faktisk har sagt ja til å ha folk her hos meg. Tror ikke det blir mye festing på nyttår uansett, så får ta det i dag. Går veldig sjeldent ut ellers, så tror det skal bli gøy :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, såpass ja... Jeg har ikke sett noe skader ute i dag, men strømmen har kommet og gått. Hehe, nja, planen holder jeg vel egentlig ikke, men jeg prøver da å bevege meg litt nesten hver dag :) Hvis ikke jeg får trent "ordentlig" så går jeg en tur.

Aha! Hørtes pent ut :) Jeg fikk et blått sett med devold og et rødrosa sett med ulvang, så nå er været ingen unnskyldning for å ikke være ute mer! Nesten litt sykt at de gavene jeg ble mest glad for var de jeg skal trene med... :fnise:

Så gøy at du likte ideen min! :biggrin: Hmm, ja, får se hvordan det går da! Akkurat nå tenker jeg vel at 5 km er et mer realistisk mål, men vi får se utover vinteren og våren :) Så flink du er som klarer å jogge 5 km i et strekk! Jeg har alltid hatt veldig dårlig kondis, så jeg er fornøyd med å klare å jogge i det hele tatt :gjeiper: Jeg bruker å jogge et sted mellom 4 - 6 minutter, gå 2 - 3 minutter og så jogge igjen. Eller hvis jeg jogger i skogen tar jeg det som det kommer, det er jo ikke overalt det er mulig å jogge i skogen, spesielt ikke nå om dagen.

Det med mølle har du rett i, jeg syns også det er mye lettere å jogge på mølle. Underlaget er helt jevnt også, ingen steiner eller dumper. Og da kan jeg også ta meg helt ut, for jeg vet at jeg bare kan gå av hvis jeg virkelig ikke orker mer. Men hvis jeg har jogga 4 km vekk fra der jeg bor og blir utslitt, så må jeg jo komme meg hjem igjen på et vis! Så da holder jeg alltid litt igjen.

ja, er sånn med meg også, har i det minste gått tur idag med voffsen! Bedre enn ingenting :) Hihi, gøy at det er de gavene vi nå blir glade for da! Devold sine er flotte! og ullvang også!! Synes 5km høres ut som et bra mål!! You can do it! :danse: Skal du trene imorgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må ned 5 kg etter jul! :jepp:

Så heng deg på da vel!! :heiajente: Vi lager sikkert en ny tråd nå etter nyåret(eller??) er hvertfall bedre med en ny tråd mtp på overskriften... men du klarer fint å gå ned 5kg etter jul du! :jepp:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er sånn med meg også, har i det minste gått tur idag med voffsen! Bedre enn ingenting :) Hihi, gøy at det er de gavene vi nå blir glade for da! Devold sine er flotte! og ullvang også!! Synes 5km høres ut som et bra mål!! You can do it! :danse: Skal du trene imorgen? :)

Hehe, ja, det er litt morsomt det! Hadde ikke trodd det for et år siden ;)

Nei, tror ikke det, blir høyst en gåtur. Har ikke villet si noe i den tråden her, for det høres ut som jeg lyver, siden det er så mange som lider av det samme, men jeg er utbrent... Så jeg får ikke trent hver dag. Men jeg prøver å få til annenhver dag, hvis ikke jeg er for sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...