Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul

helenaa

Anbefalte innlegg

Neida, det er ikke mye, jeg spiste meg som sagt opp til 1300 nå i sted, og heller ikke det er mye, men jeg har liksom tenkt å ligge på 1300-1400 daglig denne uken, siste innspurt før julehelgen hvor jeg skal kose meg med god samvittighet. Er ikke sånn at det romler i magen altså, jeg har bare så lyst på noe godt... Men tror jeg tar kvelden, så er problemet ute av verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld blir jeg bare ikke mett.. Har hatt en ganske slitsom treningsøkt og var sååå fornøyd med at jeg bare lå på 1000 kcal kl 2100, men så måtte jeg gi etter og ta meg et rundstykke, en mandarin og en kopp te med melk og honning. Så nå er jeg på 1300, men jeg har så lyst på mer mat :( Jeg er ikke sulten liksom (men ikke helt mett heller), jeg er bare utrolig fysen! Kanskje jeg bare burde legge meg nå, må uansett tidlig opp for å rekke trening i morgen :)

Hvorfor i all verden skal du spise så lite som 1000 kalorier? Jeg ligger på ca 1400 kalorier per dag. Ja, du er litt sulten i begynnelsen, men det går seg til. Jeg synes ikke du skal behøve å ligge på noe under det, det vil du uansett aldri klare å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste meg jo som sagt opp til 1300 :) Er ikke så fysen nå, kanskje bare kveldsmaten trengte å "legge seg" litt. Jeg har forresten hatt mange uker i løpet av høsten hvor jeg har hatt et snitt på 1400 kcal per dag, så jeg vet det går helt fint :) Noen dager har man bare litt mer lyst på mat enn andre, uten at man nødvendigvis er sulten av den grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i stad og fikk sjokk... 62,8! :nigo: Siden jeg begynte på 68 har jeg nå gått ned over fem kilo! :bolledeig:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i stad og fikk sjokk... 62,8! :nigo: Siden jeg begynte på 68 har jeg nå gått ned over fem kilo! :bolledeig:

Fantastisk, stå på!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, dette ble en lang samtale mellom meg og Lovely Monroe, det, visst! Med litt andre ting på slutten! Sånn går det når man er treig på å svare i tråden!

(...) og da har jeg egentlig nådd mitt mål, men neste mål da fra april til august, altså om sommeren, er og stramme opp kroppen og rett og slett ta vare på kroppen! :) Hvordan er dine del, og hovedmål?

Wow, du har tenkt å gå ned mye!

Mitt hovedmål er å komme ned til 60 blank (Og nå har jeg jo bare i underkant av én kilo igjen til det. Mulig jeg vil prøve å gå ned til 59, bare for å kunne være under seksti, hehe! Men noe særlig under det blir det nok ikke, for jeg har vært 56-57, men det syns jeg blir litt lite på meg. Vil fortsatt ha former og sånn.

Ellers blir det fokus på å stramme opp, sånn at jeg kan få flatere mage og bli sterkere. Og fortsette med å bedre kondisen, sånn at jeg kan orke å jogge mer. Det er faktisk den tingen jeg har merka mest bedring på, for jeg har alltid hatt elendig kondis, og nå syns jeg det er gøy å jogge!! Det er mer motiverende å fokusere på muskler og oppstramming nå når jeg har sett at jeg faktisk klarer å gå ned! Har ikke satt noe fokus på når jeg skal klare å gjøre det, men det viktigste er å fortsette med den gode fremgangen jeg har.

Idag har det blitt litt milkshake av vaniljeis og vann, men det var ikke fordi jeg hadde søtsug eller noe. Men jeg var hos en vennine som reiser idag, og vi sees ikke før etter nyttår så hun hadde lagde noe milkshake vi kunne kose oss med :) Igår spiste hele familien ribbe, gjett om jeg var stolt da jeg satt der å spiste pastasalat! heldivis gikk det fint for alle! Var jo trosalt jeg som hadde laget store deler av middagen deres såååå :fnise:

Hvordan er det når dere prøver (nye) klær fortiden? Når dere er på butikken og slikt? Merker dere noen merkbare forskjeller som dere synes var veldig irriterendes før, sitter noen ting mye bedre før enn nå, eller hvordan går det?

Oj, så flink du var som spiste pastasalat når de andre spiste ribbe! Hvordan er det, forresten, når du er slank allerede, føler du at du får støtte/forståelse for at du slanker deg? Jeg mener, du er jo høyere og veier mindre enn meg, og jeg føler at folk ikke legger merke til at jeg har slanka meg, eller at de sier "jammen, du er jo tynn". Det er selv om jeg hadde BMI på grensa til overvektig da jeg begynte på slankinga ettersom jeg er lav og veide nesten 69. Nå er det lissom ingen som ser at jeg har gått ned, enda så godt jeg merker de nesten åtte kiloene selv. Nesten så jeg ikke tør å si til folk at jeg tenker på kalorier og at jeg går ned, for venner blir enten sure (fordi de ikke har klart det selv), eller de sier at jeg ikke trenger det.

Når det gjelder klær merker jeg en klar forskjell. Da jeg var i London i april kjøpte jeg mest klær i Medium/Large. Mange klær var i 40. Nå kan jeg bruke Small og 36 uten problemer. Alle buksene jeg eier er for store, til og med slankebuksa. (den må jeg ha belte på nå). Så det er mye gøyere å kjøpe klær, og jeg gleder meg til bukseshopping når jeg finner idealvekta. Foreløpig får jeg bruke belter, gidder ikke kjøpe bukser som blir for store igjen.

SUUUUUUUUUUPERT!!!!!! gratulerer så mye!!! NÅ bør du være stolt!!!!! Keep on going!! supertsupertsupert!!! :danser:

Awww, tusen takk! Det føles fantastisk bra!

:danser:

Vist dette passer for dere, kan vi jo alle(som vil,og orker) prøve å følge denne treningsplanen i jula!

Den treningsplanen blir nok for intens for meg. Ettersom jeg har vært ute av arbeidslivet i over to år pga utbrenthet blir jeg fortere sliten enn "folk flest", og å trene annenhver dag er maks. Før kunne jeg ikke trene i det hele tatt, for da ble jeg sliten hele uka, så jeg er veldig glad for at jeg har kommet meg såpass i psykisk form at jeg har kunnet gå løs på den fysiske. Hvis du også er utbrent må du passe litt på, da. Farlig å gjøre for mye når man er dårlig.

Wohooooo! Så bra! Kjempeflott jobba, da er du i mål med det du ville via denne tråden! Du er kjempeflink!! :danser::hoppendeglad:

Og til Cardigan: Håper det går bedre med deg nå! Bra du fikk sykemelding! Håper du får hvilt mye nå, sånn at du orker jula!

Endret av Rainbow81
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainbow: Tror jeg skal drite i å sitere den der... hadde blitt mye! Hihi!

Synes 60 høres ut som et godt mål! Det er du som vet best. Og siden du selv sier under 60 ble litt for lite på deg er det bra at du har 60 som mål, noen vil jo bare gå ned til 55 bare for å faktisk være der, selvom det virkelig ikke er sunt! Former er viktig!! Vi er da kvinner som skal være stolte av formene våre :lur: Glad jeg ikke er en tannpirker! Men er nok ikke lett for de heller, om de faktisk ikke klarer å gå opp..

Jeg har satt mål til 55 ja, MEN delmålet mitt er 57 og jeg har sagt til meg selv at er jeg fornøyd på 57 vil jeg jo ikke gå ned mer. Jeg vet nemlig ikke helt hvor min trivselsvekt ligger, så derfor jeg skal se det litt på veien.. men nå er 57 mitt mål. Jeg har jo gått en del ned nå, og ser jeg har fått mindre pupper(desverre), men siden jeg straks er ganske så fornøyd kan det fint hende 57 er nok! Får vente å se :)

Nja, jeg sier ikke til folk at jeg slanker meg da, fordi de da bare hadde blitt irriterte(ja, fordi de ikke klarer d selv), eller fordi de mener jeg er slank nok, men det handler jo om hva man trives i, og jeg synes det er feil og prøve og prøve for harde livet og elske den kroppen man har om man innerst inne ikke gjør det. jeg prøvde lenge å si til meg selv hvor fin jeg var og ditt og datt, men jeg innså jo at det ikke var vits når jeg ikke mente det. Men nå, kan jeg se på meg selv å si at jeg er fin, til syvende og sist er det jo vårt eget syn som er viktigst. Men noen er jo såklart ganske crazy, og mener de er feit når de veier 50 kilo, så et sted går jo grensen selvfølgelig, men ja.

Angående treningsplanen så forstår jeg deg! Gjør ting i ditt tempo,det er det viktigste! Og du har jo vært så utrolig flink i det siste! tenk... snart 60 kilo Rainbow!!! Jeg er skikkelig happy på dine vegne!!! Blir så motivert! :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene :biggrin: Blir vanskeligere nå som jeg skal feire jul hos foreldrene mine, jeg merker at kostholdet blir et annet her... Har vært flink og kjøpt sunne matvarer i dag, da, så jeg skal klare å holde meg på minussiden kalorimessig i tida framover. Og her har jeg skogen rett utafor døra, så det er ingen unnskyldninger for ikke å være aktiv, i hvert fall!

LovelyMonroe: Det er bra med sånne delmål, ja. Man vet jo ikke hvordan man ser ut på 55 eller 57 uten å ha prøvd, så da er det lurt å ha delmål i stedet for å SKULLE ned til f.eks. 50, og så er det kanskje for lite. Jeg merker i hvert fall selv at jeg kan bli litt besatt av og til, selv om jeg egentlig er ganske fornøyd med kroppen nå. Vi må være stolte av hvor mye vi har gått ned, og ikke fokusere såå mye på det lille som er igjen :)

...og det med puppene vet jeg alt om... :( Puppene var noe jeg alltid var kjempefornøyd med, men nå som de har blitt mindre er jeg ikke like fornøyd lenger. Det er en trist bieffekt, men det er viktigere å ha en kropp jeg trives med ellers :) Og kjæresten min syns hvert fall at puppene mine er fine fortsatt, og det er jo hun som skal se på dem, hehe :)

Rainbow81: Jaa, jeg vet! Buksene mine bare detter av meg, og det føles så braaa! :hoho: Jeg prøver også å holde ut litt til med altfor store bukser med belter til, så kan jeg heller fornye garderoben litt når jeg er ferdigslanka :jepp:

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke blitt noe trening denne uka... Jeg er utrolig sliten og småsvimmel nesten konstant, altså ikke helt i form. Veide meg i dag da, veier 64 kg nå, og det er bra. Skal prøve å komme meg på trening i morgen, men vi får se hvordan formen er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Antibac!! :)

Jeg fikk tatt en skikkelig god treningsøkt i dag :) Kjennes deilig. Det har blitt litt mye sjokolade de siste dagene, jeg er flink til å la være å kjøpe det selv, men ikke flink til å la være å spise det når det ligger foran meg... Men jeg har i det minste holdt meg på minussiden hver dag, om ikke så langt nede som jeg ønsket. Men derfor prøver jeg å ta det litt ekstra igjen på treningsfronten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene :biggrin: Blir vanskeligere nå som jeg skal feire jul hos foreldrene mine, jeg merker at kostholdet blir et annet her... Har vært flink og kjøpt sunne matvarer i dag, da, så jeg skal klare å holde meg på minussiden kalorimessig i tida framover. Og her har jeg skogen rett utafor døra, så det er ingen unnskyldninger for ikke å være aktiv, i hvert fall!

LovelyMonroe: Det er bra med sånne delmål, ja. Man vet jo ikke hvordan man ser ut på 55 eller 57 uten å ha prøvd, så da er det lurt å ha delmål i stedet for å SKULLE ned til f.eks. 50, og så er det kanskje for lite. Jeg merker i hvert fall selv at jeg kan bli litt besatt av og til, selv om jeg egentlig er ganske fornøyd med kroppen nå. Vi må være stolte av hvor mye vi har gått ned, og ikke fokusere såå mye på det lille som er igjen :)

...og det med puppene vet jeg alt om... :( Puppene var noe jeg alltid var kjempefornøyd med, men nå som de har blitt mindre er jeg ikke like fornøyd lenger. Det er en trist bieffekt, men det er viktigere å ha en kropp jeg trives med ellers :) Og kjæresten min syns hvert fall at puppene mine er fine fortsatt, og det er jo hun som skal se på dem, hehe :)

Rainbow81: Jaa, jeg vet! Buksene mine bare detter av meg, og det føles så braaa! :hoho: Jeg prøver også å holde ut litt til med altfor store bukser med belter til, så kan jeg heller fornye garderoben litt når jeg er ferdigslanka :jepp:

Hihi, i have the same problem! Er hos min mor nå i jula og her ligger det småkaker og annet julegodt... og hjelper mor med forskjellig julebakst og da blir det litt(eller kanskje litt mer en litt.. :fnise: ) prøvesmaking! Menmen, til gjengjeld hadde jeg en deilig treningsøkt både igår og idag, løpte 30min på mølla, jevnt tempo hele veien, herlig! tror ikke jeg går NED i jula, men måler er og ihvertfall forbli på 59! Så treningen hjelper nok noe.. :fnise: Men det å kjøpe sjokolade osv selv gjør jeg aldri, men er lett for å ta når det ligger her :fnise:

Pupper ja... hm! Jeg er litt forbanna for at jeg har fått mindre... før jeg gikk ned.. altså i mars engang i år hadde jeg nettopp kjøpt meg D-cup, også slanket jeg meg og passet C-cup som er det normale for meg, og jeg passer de jo fortsatt, men kunne sikkert fint passet i en Bcup... blæh! Jeg har ikke små pupper da, men tror da jeg har fått mindre... er dårlig på å se sånt jeg.. menmen, kjæresten virker da fornøyd, så da får det vel være ok! Selvom jeg til syvende og sist mener det er jeg som skal være fornøyd med de, og det er jeg jo ikke, meeeen vil MYE heller være slank og ha litt mindre pupper, det er da bare to fettklumper uansett :roll:

Antibac: Ikke stress med treningen om du er dårlig... ønsker deg god bedring jeg!! :klemmer:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en teit vekt jeg har!!! Før jeg dusjet veide jeg 58,6 og fikk sjokk! Synes jo det var kjempestas også veide jeg meg rett etter dusjen og, bare for å se siden jeg synes det var så fantastisk med 58 tallet... og da veide jeg 59,1 ja!!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske alle sammen en GOD JUL :) Håper dagen i morgen blir fantastisk, og ikke minst, fri for kaloritelling! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke oppdatert siden første innlegget for fire mnd siden.

Det gikk ekstremt seint i starten, men 4 kg er borte :danse:

Satser på at jeg holder vekten sånn noen lunde ut året,

til tross for mye :spise: i jula.

GOD JUL!!

Og nyttårsforsettet er selvsagt å trene mer :briller:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til dere alle! Imorgen er det vel en skikkelig spisedag for alle sammen tenker jeg! og da skal INGEN tenke på kalorier, jeg kommer sikkert til å dø jeg... av overspising bare fordi jeg VET jeg kan.. haha!!! :skratte:

Men, igjen, ha en fortreffelig jul! Og håper Cardigan og Antibac er bedre!!... Vi snakkes igjen første juledag da folkens!!! :klemmer:

Håper vi kan holde denne tråden(eller lage en ny, en forts) frem til sommeren?? Er jo blitt glad i dere, og dere gjør meg så utrolig motiverte, jenter!!! Og de som har nådd sitt mål, kan jo fortsette med å oppdatere med trening sånn ellers?

:danser:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, vi må beholde tråden! Dere er jo slankekompisene mine!

I dag trente jeg en skikkelig hard økt med Jillian Michaels. Er andre gangen jeg tar den videoen, og herregud så hard den er. Står og peser og nærmest skriker innimellom, men det er gøy også, fordi jeg får det til! Da jeg starta å trene med 30 day shred i august ble jeg så sliten av level 1 at jeg måtte ta pauser (det er tre nivåer, og vanskelighetsgraden øker ved hvert nivå), og da varte det bare en halvtime. Denne videoen har en hel time med øvelser på level 3 og hardere - nivå.

Banish Fat Boost Metabolism heter den.

Men var veldig fornøyd med å gjennomføre, og ikke dårlig samvittighet for julegrøt med familien i dag. Har vært så flink ellers, atte.

Håper alle fortsetter å holde motivasjonen oppe etter jul!

Ønsker alle en super feiring i morra, og en dag fullstendig fri for alt som heter kaloritelling og dårlig samvittighet. Etedag de luxe! :hoppendeglad:

God juuul!! :nisse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaaa, vi må beholde tråden! Dere er jo slankekompisene mine!

I dag trente jeg en skikkelig hard økt med Jillian Michaels. Er andre gangen jeg tar den videoen, og herregud så hard den er. Står og peser og nærmest skriker innimellom, men det er gøy også, fordi jeg får det til! Da jeg starta å trene med 30 day shred i august ble jeg så sliten av level 1 at jeg måtte ta pauser (det er tre nivåer, og vanskelighetsgraden øker ved hvert nivå), og da varte det bare en halvtime. Denne videoen har en hel time med øvelser på level 3 og hardere - nivå.

Banish Fat Boost Metabolism heter den.

Men var veldig fornøyd med å gjennomføre, og ikke dårlig samvittighet for julegrøt med familien i dag. Har vært så flink ellers, atte.

Håper alle fortsetter å holde motivasjonen oppe etter jul!

Ønsker alle en super feiring i morra, og en dag fullstendig fri for alt som heter kaloritelling og dårlig samvittighet. Etedag de luxe! :hoppendeglad:

God juuul!! :nisse:

Jupp, vi er jo det!! Er så gøy med denne tråden! Du er utrolig utrolig flink Rainbow!.. husker da du holdt på med 30 day shred i august ja, du er kjempeflink som har kommet så langt! Og det er heeeelt riktig at det er gøy når man får det til, og ser at man faktisk kan klare alt, bare man vil nok!! :jepp: Må si jeg er stolt over deg jeeeeg!! :klem:

Åjaaada! Alle må da holde motivasjonen oppe etter juuul, er dere ikke enig giiirls?? Jeg er hvertfall supermotivert, og kan nesten garantere at jeg ikke hadde gått noe særlig ned uten denne tråden.. nå må jeg liksom, også er det jo så gøy å høre hvordan det går med dere andre, og å oppdatere selv, og bare det å dele oppturer og nedturer! :trene:

Nomnom! Imorgen er det juuul!! :sjokolade::spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa :) vi må beholde denne tråden! I januar er jeg kraftig tilbake :D jeg lover! Tusen takk for god bedring, det varmer! Jeg har satt meg selv treningsfri og slankefri i julen for å komme på riktig spor igjen :) blir nok 1-2 kg opp fra før jeg ble syk men pyttsan, må sette meg selv først, må bli helt frisk :) god jul til alle sammen :)) juleklem <3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...