Supraspinatus Skrevet 16. august 2011 #21 Skrevet 16. august 2011 Hvorfor er det vanskelig å finne forretter som går til oksekjøtt? Og i så fall: Hva gjør røykelaks med eggerøre (sic!) spesielt godt egnet? Hvorfor sic-er du? Det er vel ingen skrivefeil der? Hvorfor er du så kverulant? Jeg mener at det er vanskelig å finne forretter som passer til oksekjøtt, nettopp fordi at oksekjøtt er en så tungt matrett som krever litt lettere forretter. Og etter min smak er røykelaks med eggerøre og dill godt før oksekjøtt, men igjen: det kommer an på smaken. Jeg er enig med deg at tunge hovedretter krever lettere forretter, men jeg ville heller tenkt at hovedretten er kraftig mer pga rødvinssausen/gryten enn selve kjøttet. Oksekjøtt er normalt litt tyngre enn andre typer kjøtt. Varmrøkt ørret er jo også et alternativ. Dersom man skal servere fet fisk til forrett, så føler jeg at det er viktig at porsjonen ikke er så veldig stor.
Anglofil Skrevet 17. august 2011 #22 Skrevet 17. august 2011 (endret) I vårt bryllup nylig hadde vi en fireretters middag med oksemedaljong riktignok til hovedrett. Ingen av oss er særlig glad i verken supper eller spekemat, sjømat ønsket vi heller ikke. Løsningen ble røkt kylling fra Stange som første forrett og bruschetta som andre forrett/hvilerett. Desserten var bringebærsorbet med brownie. Fikk mye skryt for maten selv om det kanskje kan virke tungt. Mvh Yvonne Endret 17. august 2011 av Yvonne
KatteLatte Skrevet 17. august 2011 #23 Skrevet 17. august 2011 Jeg fikk tips om denne forretten med røkelaks og avocado her på KG en gang, har ikke prøvd den ut enda, men har veldig lyst Fordelen er at den kan lages klart på forhånd så du slipper å stresse når gjestene kommer. 1
Rosenrød Skrevet 17. august 2011 Forfatter #24 Skrevet 17. august 2011 Oi, her var det mange gode tips! Så nå er jeg ganske forvirret;-) Heller kanskje litt mot enten aparges med spekeskinke, en scampirett eller noe med røykelaks (eller sushi). Synes alle disse rettene er forhldsvis lette. Tusen takk for tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå