Gå til innhold

Stalker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 2 år siden var jeg utro. Det vil si , jeg var fysisk utro, men la aldri følelser i det. Han la følelser i det, og så for seg en framtid med oss osv. Det hele begynte å bli nokså ubehagelig (i tillegg til å tære på min egen samvittighet), og jeg valgte å kutte det ut. Gjorde det slutt med kjæreste min ikke lenge etter.

Han var i denne perioden, og tiden som gikk etterpå innpåsliten. Han sendte meldinger, både til meg og kjæresten, møtte opp på jobben for å snakke. Jeg vet at et utroskap er og forbli en GRUSOM handling, men jeg hadde virkelig ikke sett for meg en slik oppførsel fra han.

Omsider flyttet han bort, og hverdagen nærmet seg normal igjen. Jeg hørte ingenting ...

.... helt fram til mai i år. Da fikk jeg en melding om at jeg måtte ta kontakt fordi han ville prate. Jeg svarte aldri på meldingen fordi jeg ikke ønsket å blusse situasjonen opp igjen. Ikke har jeg noen intensjon om å ha kontakt med han heller. I tiden som har gått har han ringt meg flere ganger i uken, og nå nylig sendt meldinger hvor det står at jeg må ringe.

Heldigvis bor ikke han her, men tanken på at han kan finne på å banke på døra, skremmer meg. Ikke fordi jeg tror han ville skadet meg fysisk, men fordi jeg ikke vil se/snakke med han.

Jeg er i tillegg bekymret for hva han kan si til min eks-kjæreste. Han kjenner ikke til situasjonen - verken før eller etter. Det eneste han vet er at denne fyren er en innpåsliten person som har plaget han med meldinger.

Hva skal jeg gjøre? Burde jeg bare svare og be han ikke ta kontakt, eller vil dette pirre han enda mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke svar stalkeren, men det kan være greit å informere eksen evt. nære venner/familie som vet om fyren i tilfelle noe skulle skje med deg.

Hadde en slik fyr etter meg i nesten 3 år og informerte familie/venner og kjæreste som alle var påpasselige og hadde øyne og ører åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer inderlig på hvorfor han ikke gir seg?

Er det mulig å reservere seg mot telefonnummer?

Ser for meg at om jeg forteller min eks kjæreste om at han har gjenopptatt kontakten igjen, så reiser han personlig opp for å dra til han! Det siste jeg ønsker er at disse to snakker sammen.

Lærepenge til alle der ute: ALDRI VÆR UTRO!! DUMMESTE JEG HAR GJORT!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var SVÆRT plaget av en stalker. Det eneste som har nyttet her er taushet.... Mindre mailer og telefonoppringinger (han ringer seff med blokkert nummer) dersom jeg ikke gir noen respons....

Pga avstand/situasjon er jeg ikke redd han skal oppsøke meg. Jeg hadde nok fått hetta om det var en mulighet...

Det er forferdelig å være utsatt for dette, god :klemmer: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar han og be han la deg være i fred.

Problemet er bare at han er så innmari sta. Er samtidig så utrolig forbannet på meg selv. At det var mulig å være så hinsides dum og egoistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var SVÆRT plaget av en stalker. Det eneste som har nyttet her er taushet.... Mindre mailer og telefonoppringinger (han ringer seff med blokkert nummer) dersom jeg ikke gir noen respons....

Pga avstand/situasjon er jeg ikke redd han skal oppsøke meg. Jeg hadde nok fått hetta om det var en mulighet...

Han sluttet av seg selv? Ga opp rett og slett? Han her bor også langt borte, men jeg kjenner han så pass godt at han ikke ville hatt det som en hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos telenor kan du blokkere tekstmeldinger (mobbefilter) Det hjelper!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos telenor kan du blokkere tekstmeldinger (mobbefilter) Det hjelper!!!

Jeg har (dessverre) netcom. Ser også for meg at han tyr til andre muligheter for å kontakte meg, om jeg blokkerer han. F.eks. via min eks kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stadig vekk telefonoppringninger fra blokkert nummer. Jeg har det filteret fra telenor også, men uten at vedkommende får beskjed om at han er blokkert. Han har sikkert sendt meg endel textmeldinger... Han får bare henge i.... mailer går direkte til spammappen ulest.

Bakdelen er at jeg har gjort meg selv usynlig på nettet. ikke søkbar på sosiale media/kun venner kan sende melding, etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man skal ALDRI svare en stalker. Svaret om at de ikke er ønsket, at fremtidig kontakt er uønsket, det har de allerede fått den gangen for lenge siden man ikke skjønte at det var en stalker man hadde med å gjøre. Så du skal ikke svare. Blokker nummeret.

Hvis han skulle ringe fra et annet nummer slik at blokkeringen ikke virker, legg på med en gang du skjønner hvem det er. I tilfelle at dette skjer bør du faktisk skifte telefonnummer.

Viser han seg på døren din er det på tide å anmelde forholdet. Dette også hvis ubehagelig nærvær i form av blomster og hilsener skulle dukke opp.

Informer dine nærmeste og eks'en om at vedkommende ikke holder fred og at de ikke under noen omstendigheter må videreformidle kontaktopplysninger om deg til han. Jeg ville vurdert sterkt om jeg skulle fortalt eks'en om utroskapen (dette er et tilbakelagt stadium, både for deg og eks, og bør kunne snakkes om) slik at en eventuell oppskalering fra stalkeren ved at han kontakter din eks og sprenger bomber kan være forberedt. Jeg ville nok ventet med en slik informasjon til jeg eventuelt fikk telefonoppringning fra skjult / annet nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (dessverre) netcom. Ser også for meg at han tyr til andre muligheter for å kontakte meg, om jeg blokkerer han. F.eks. via min eks kjæreste.

[/q

Tviler på at han gjør dette. Bare dine nerver tror jeg. Jeg ble truet med mange ting, bl.a at han skulle spre bilder av meg, samt skrive ting i mitt navn på fb... han gjorde det ikke.

De er feige disse som driver med slikt, senk skuldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så han kan plasseres inn under gruppen "stalker"? Jeg synes det er sterkt ord å bruke, men i dette tilfellet så har han skapt ubehag og til en viss grad frykt. I mine øyne er ikke dette normale personlighetstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Ok, så han kan plasseres inn under gruppen "stalker"? Jeg synes det er sterkt ord å bruke, men i dette tilfellet så har han skapt ubehag og til en viss grad frykt. I mine øyne er ikke dette normale personlighetstrekk.

Så lenge han tar kontakt etter du har gitt ettertrykkelig beskjed om at det er uønsket, og både truer og inngir frykt så er han en stalker. Og stalkere svarer man ALDRI da det er nettopp bekreftelsen av at meldingen er lest de lever av. For hvert svar du gir forsterker du stalkingen - selv om svaret skulle være svært kontant og negativt - til og med frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen tidligere stalkere kan svare her i tråden? Hva skulle til for at du sluttet å stalke en person?

Jeg tror kanskje det å bli ignorert av "offeret" bare driver stalkeren til å fortsette. Mens kanskje det hadde vært en idé å faktisk sende en melding til stalkeren, som en avsluttende hilsen. For eksempel: "Jeg forstår at du ble veldig såret tidligere når det tok slutt mellom oss. Jeg er lei for at du følte det slik, jeg ville deg ikke noe vondt. Men jeg har ingen følelser for deg, og ønsker derfor ikke noen kontakt lenger. At du har kontaktet meg mange ganger, har også skremt meg. Jeg vil at du lar meg være helt i fred. Ønsker deg alt godt videre, og håper at du etter hvert møter en jente som gjengjelder dine følelser."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen tidligere stalkere kan svare her i tråden? Hva skulle til for at du sluttet å stalke en person?

Jeg tror kanskje det å bli ignorert av "offeret" bare driver stalkeren til å fortsette. Mens kanskje det hadde vært en idé å faktisk sende en melding til stalkeren, som en avsluttende hilsen. For eksempel: "Jeg forstår at du ble veldig såret tidligere når det tok slutt mellom oss. Jeg er lei for at du følte det slik, jeg ville deg ikke noe vondt. Men jeg har ingen følelser for deg, og ønsker derfor ikke noen kontakt lenger. At du har kontaktet meg mange ganger, har også skremt meg. Jeg vil at du lar meg være helt i fred. Ønsker deg alt godt videre, og håper at du etter hvert møter en jente som gjengjelder dine følelser."

Men jeg har jo prøvd dette. Både den milde og mer harde varianten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var fordi han bor i USA ikke redd for at han skulle oppsøke meg heller, men det prøvde min stalker. Han ringte på døren til mamma mens jeg var i Italia på ferie. Han kom for å vise sin kjærlighet til meg. Jeg fikk om mulig mer hetta enn før og følte meg aldri helt trygg før jeg flyttet til nytt sted hvor han ikke ville funnet meg.

TS, Du kan si til folk rundt deg at han stalker deg. At han finner på ting, er utilregnelig og ikke lar deg være i fred. Eksen din vil da sikkert ikke tro han om han sier at du var utro. Det beste ville nok være å selv si til eksen at du var utro, så slipper du å ha angst for at han gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg infomert foreldre og søsken om situasjonen. De mente alle at jeg ikke burde svare på noe som helst, men heller vente til han (forhåpentligvis) gir opp...

Krysser fingrene for meg selv, og alle andre som måtte ha slike gærninger etter seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...