Gå til innhold

Militær spørsmål!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Kjæresten min reiser i militære den 18.Juli.2011.

Han har ikke lyst, og gruer seg veldig.

Han er forbi sesjon del 1 og del 2. Så han skal møte opp på gardemoen.

Greia er at han har ei "syste"/"Fistel" i nedre del av ryggen. Han har operert denne 1 gang før. Og såret gror, men så "sprekker" det, om han er mye i fysisk aktivitet. Han skal ha ny operasjon snart. Såret er helt opet nå, og han må ha ny bandasje på såret hver eneste dag. Dette er også noe som blir med han hele livet, da det ikke er mulig å bli kvitt.

Nå har han så vondt at det er fælt å sitte, gå. Han har ikke "sjanse" til å sprine/jogge ++..

I tillegg kaster han opp veldig ofte! Ca 2 ganger i mnd. Dette har vært en plage for han i ca 2 år. Han har hatt kjempemange legetimer men de finner det ikke ut.

Og han har veldig, veldig mye fravær fra vgs.

Er det sannsynlig at han blir i militære?? Når blir han evt sendt hjem igjen osv..?

Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greia er at han har ei "syste"/"Fistel" i nedre del av ryggen.

Dette er feil. Fistel er noe som er gaviditetsrelatert. Har kjæresten din vært gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan få kontortjeneste eller sjåførtjeneste. Så han kan fint være i militæret selv om han har et sår som ikke er ferdiggrodd på ryggen når han drar inn. For øvrig har han veldig godt av et slikt år. Spesielt de som skaffer seg kjærester veldig tidlig har godt av et år i militærfellesskapet. Men vær beredt på at 90% av alle forhold som folk i førstegangstjeneste er i blir brutt opp i løpet av første halve året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig: De som ønsker å hjem og syter og klager blir ikke sendt hjem. Å spy to ganger i måneden er da ikke spesielt mye. Han kjæresten din høres ut som en sissy og trenger virkelig militærtjenesten til å bl voksen, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fistel er et hvilket som helst "hull" enten det er graviditetsrelatert eller ei. Så ikke hør på den anonyme brukeren.

Jeg synes det er utrolig at kjæresten din har kommet gjennom på sesjon med denne tilstanden. Har han vært ærlig om alle helseproblemene på sesjonene?

Han bør absolutt forklare dette for legen i militæret, jeg kan aldri tenke meg at han kan gjennomføre verneplikten med en slik tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han ikke er i stand til å delta på rekruttskolen, så blir han nok sendt hjem. Og den må alle som skal inn i militæret gjennom, kontortjeneste eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Greia er at han har ei "syste"/"Fistel" i nedre del av ryggen. Han har operert denne 1 gang før. Og såret gror, men så "sprekker" det, om han er mye i fysisk aktivitet. Han skal ha ny operasjon snart. Såret er helt opet nå, og han må ha ny bandasje på såret hver eneste dag. Dette er også noe som blir med han hele livet, da det ikke er mulig å bli kvitt.

Bare for å trøste deg, det går an å bli kvitt analfistler for alltid, selv om noen kan få kroniske plager.

Sårskifte og skylling av disse er ikke så enkle å få gjennomført i forsvaret, spesielt ikke om du skulle være ute på øvelse. Han bør ta kontakt med lege så snart han kommer inn og forklare problemene. Det er godt mulig han vil dimme pga dette.

Men han kan jo umulig ha fortalt om dette da han var på sersjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...