Gå til innhold

Kjøper dere ikke gave til hverandre?


tuji

Anbefalte innlegg

Jeg ser i tråden om hva folk skal kjøpe til kjæresten at mange ikke gir gaver til hverandre f. eks. fordi de nettopp har investert i noe dyrt.

Noe så trist!

Jeg synes man alltid skal gi julegave. Det trenger ikke være noe dyrt, bare en liten oppmerksomhet. Vi må ikke glemme å glede hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøper ikke gaver til hverandre.

Men det er som regel noe vi ønsker oss og sparer til.

Da tar vi en runde når nyttårssalget begynner og kjøper en ting til oss selv. Ganske koselig det også.

Hvorfor skal vi stresse rundt for å kjøpe den "vanskeligste" gaven og kanskje ende opp med noe som den andre egentlig ikke trenger/ønsker seg, når vi kan bruke pengene på noe som vi begge trenger og ønsker oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe av det beste med julen, jeg, å slite for å finne den perfekte gaven, og se hvor overrasket han blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi köper gåvor till varandra, både till jul och till vardags.

Det är så härligt att få ge bort något litet eller stort till den man älskar. Det får bara inte bli ett tvång eller ett måste att hitta rätt gåva. Inte heller ska man behöva vara tvingad till att köpa för en viss summa.

Även om vi ska ha barn strax efter jul så tycker jag att vi förtjänar lite uppmärksamhet. Kanske ännu viktigare att vi får uppmärksamma varandra än tidigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gave til hverandre synes jeg man skal kjøpe. Hvis man nettopp har brukt mye penger, trenger jo ikke julegaven å være noe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes slett ikke at det er trist.

Det som er trist er når man får en gave som er kjøpt av plikt.

Ofte er det også sånn at man kjøper dyrt til sin kjære. Man må liksom overgå alle andre gaver og ikke kjøpe billigere enn han/hun har kjøpt til deg.

Å ha 4000 kroner til en ny sofa man har ønsket seg i januar er en myyye bedre følelse :D . Evt. havner pengene på feriekontoen, slik at vi kan ta en ferie mens det er kaldt i Norge, i setdet for å spare helt til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe stor gave til oss fra oss i år, men jeg kommer til å pakke inn en liten marsipangris eller noe å legge under treet, slik at han får noe av meg. Synes det er litt koselig, men det er absolut ikke et must for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Syns den beste gaven er det vi kjøper sammen jeg, fordi det er jo nettop det vi begge ønsker oss, og så blir begge fornøyd! Men det blir som regel en bitte liten gave attåt... Dessuten har vi begge bursdag i januar, så vi kan ta det igjen da! :D

Vi har felles økonomi, så om jeg kjøper gaven selv eller om han gjør det går akkurat for det samme, jeg blir stort sett fornøyd uansett, men syns nesten det er best å kunne velge gaven selv. Et år kjøpte han ei dyr jakke til meg. Jeg hadde ønsket meg den lenge, men syns den var for dyr. Selvfølgelig ble jeg glad for den, men også litt irritert for at han hadde brukt så mye penger på gaven. Så jeg syns det er greit å ordne sånt i fellesskap, eller i hvertfall sette en beløpsgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slett ikke at det er trist.

Det som er trist er når man får en gave som er kjøpt av plikt.

Det jeg mente er trist, er at folk ser på det som en plikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor kjøpte vi ikke gaver til hverandre fordi vi nettopp hadde brukt en ganske så stor sum på hus, samtidig som det gikk mye penger på å pusse opp. I år derimot blir det gaver, men vi setter en forholdsvis lav beløpsgrense (ca 500 kr). Synes ikke noe om at gaver skal være så mye dyrere enn det. Blir jo ikke så veldig spennende da, for vi vet som oftest hva vi får av hverandre allikevel.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi har nettopp bygd vårt drømmehus, ganske ny bil og felles økonomi - jeg hadde blitt direkte sur om mannen min hadde brukt masse penger på en gave til meg. Jeg kjøper det jeg trenger når jeg trenger det, vi prioriterer fine gaver til ungene og kjøper kun en liten ting til hverandre - f.eks. en bok, sjokolade, el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må det bli uansett, en liten oppmerksomhet.

Vi vurderer å kjøpe skap i gangen, men han må få noe under treet likevel. Trenger ikke koste mye penger, men bety noe for ham. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi prioriterer fine gaver til ungene og kjøper kun en liten ting til hverandre - f.eks. en bok' date=' sjokolade, el.[/quote']

Men du? En bok er da vel ikke "en liten ting"? :(

Har du sett hvor mye bøker koster, eller? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

mye penger ville vi ikke bruke, men en liten oppmerksomhet skal han selvfølgelig få..

det å kjøpe noe som man vil ha sammen er selvfølgelig noe man gjør.. men ser ikke at dette har noe som helst med "julegaver" å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det var vel nettop det som var poenget, at man ikke bruker tusenvis av kroner på hverandre, men kjøper en gave med masse omtanke bak :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke pleid å kjøpe julegaver til hverandre, men gjorde det allikevel i fjor, mest pga barna som lurte på hva vi hadde fått av hverandre.

I år har jeg kjøpt et Tag Heuer-ur til mannen min, :o

blir nødt til å hinte litt så han ikke glemmer meg.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bluebird skrev:

Men du? En bok er da vel ikke "en liten ting"?

Har du sett hvor mye bøker koster, eller?

:blunke: Snakker selvsagt om pocketbøker ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...