Gå til innhold

Redd for GU imårgen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på underlivsundersøkelse imårgen, og gruer meg fælt. De hadde ikke kvinnelig lege, så det ble en mann. Dette er første gang, jeg er 23 år.

Jeg er rett og slett redd for hvordan jeg vil reagere. Tenk om han er kjempekjekk? Det er så mange unge leger på senteret der :( Jeg kommer med et skikkelig flaut problem også.

Hva er legene vant med?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går så fort at det trenger du ikke å grue deg til, de har sett det meste så du har nok ikke noe de ikke har sett før. litt ubehagelig er det engang, men det går fort over. Bare vask deg, ha på deg undertøy du føler deg vel i og slapp av, om det skulle være en ung og kjekk lege så kan du tenke på at han er glad for å rote oppi deg enn ei på 80 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fort at det trenger du ikke å grue deg til, de har sett det meste så du har nok ikke noe de ikke har sett før. litt ubehagelig er det engang, men det går fort over. Bare vask deg, ha på deg undertøy du føler deg vel i og slapp av, om det skulle være en ung og kjekk lege så kan du tenke på at han er glad for å rote oppi deg enn ei på 80 :)

Haha, sant det :) Jeg tenker de har sett det meste! Så er jeg rett og slett litt redd for et patetisk problem, om jeg blir kåt av alle ting.

Og i tillegg er problemene mine litt åpenlyste, så kanskje de ikke vil sjekke meg. Dette sjedde en gang. Men jeg er ganske bastant på et jeg må bli sjekket, da jeg aldri har blitt sjekket før. Det siste jeg vil er å "mase" om å bli sjekket om du skjønner :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du har rett til å be om at det er en anden til stede under undersøkelsen hvis du synes det er ekkelt å være alene med legen.

De som jobber med dette har sett det meste. En lege tenker ikke på om problemet er flaut eller ikke, i hvert fall ikke på noen anden måde enn at han kanskje er varsom fordi han skjønner at DU synes det er flaut. Du behøver ikke å grue deg i det hele tatt. Leger bryr seg ikke om hvorvidt du blir opphisset eller ikke. Det er helt uvedkommende for den jobben de skal gjøre, og i så måde kan du jo være glad du ikke er mann, for da er det jo temmelig åbenlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det rekker du ikke å bli egentlig. de bruker egen glidemiddel og naturlig reaksjon er at man blir våt ved berøring så det er ikke noe å tenke på. jeg vet om folksom har omtrent spruta ned gynekologen og fått beskjed at sånt skjer så slapp helt av :)

Da sier du bare ifra at du vil ha en generell sjekk siden du aldri har blitt sjekket før, ingen som kommer til å nekte deg det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lege er det like vanlig å sjekke livmorhalsen som halsen......en GU er fort unnagjort. Legen kommer til å ta celleprøve (dette er ikke vondt). Er det andre prøver, så tar han de også.

Lite tips er å ta på deg en tunika, eller noe som går nedenom baken, så slipper du å føle deg så naken på vei til GU-stolen. Du får papir etterpå til å tørke av deg glidemiddelet.

Bare husk å prøve å slappe av, pust med magen og slapp av i bekkenet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...