Gå til innhold

Gnisser tenner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å gnisse tenner, og det er faen så ubehagelig. Hva kommer sånt av? Jeg er ellers full av angst, og har slitt med angst i mangfoldige år. Men gnissing er et nytt fenomen. Hva er dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en vennine med det samme problemet for et par år tilbake. Det kom gjerne på natten mens hun sov, så hun merket det på morgningen da hun skulle stå opp. Hun fikk senre beskjed fra legen at det kom av anspenthet. Men det kan jo også være, som du sier, pga angst :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Maria sier så kan det være anspenthet eller angs. Det kan også være stress. Eller andre faktorer, har det hent noe som forandrer hverdagen din i det siste som gjør at noe er annerledes?

Gjør du det om natten også? da kan man få en bittskinne som skal gjøre så du ikke får gnisset så hard. Som igjen gjør at tyggemusklene dine ikke blir like ømme og skåner tennene dine.

Hos tannlegen kan du få forskellige øvelser, som du kan gjøre når du merker at du gnisser tenner (jeg har glemt de x) men kan sikker skaffe de for deg) slik at du får slappet av i kjeven igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...