Gå til innhold

gravid "student"


Gjest uvitende

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende

Jeg går i dag på skolering gjennom attføring fra NAV. Det vil si at jeg er student, men allikevel har jeg mer penger enn om jeg var 100 % student - da jeg får 60 % av min originale lønn fra NAV.

Jeg har mitt siste år under attføring nå. Er dermed ferdig med attføring og skole i juni. Nå er jeg blitt gravid. Ikke den mest gunstige tiden - men det er nå dog situasjonen alikevel. Jeg lurte på om andre har kjennskap til hva jeg har krav på av inntekt når jeg må gå hjemme med baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uvitende

Takk for svar!

Det ser da ut til at jeg har rett på foreldrepenger.

Jeg har aldri vært med på dette før. er mitt første barn. Hvordan er det regnet ut? Altså, er det en fast sum - eller er det regnet ut fra inntekt?

Gjennom AAP så har jeg i dag kun 60 % av den originale inntekten min. Dette utgjør ca 10 000 kr i mnd. Så jeg lurer litt på hvordan jeg kan finne ut hvor mye penger jeg vil få ved fødsel?

Vet at vi kan ta ut 100 % i 10 mnd eller 80% i ett år... eller noe slikt?!

Og dette sier hvor mye vi får i penger.. men taes det utgangspunkt i de 60% av lønnen min.. eller av 100 % av lønnen min - slik jeg egentlig har i inntekt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette sier hvor mye vi får i penger.. men taes det utgangspunkt i de 60% av lønnen min.. eller av 100 % av lønnen min - slik jeg egentlig har i inntekt?!

Det tas utgangspunkt hva som du får utbetalt i arbeidsavklaringspenger som er inntekten din. Får du 100 kroner dagen på AAP, så får du 100 kroner dagen på foreldrepenger om du velger 100%. Om du velger 80% vil du da få 80 kroner dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tas utgangspunkt hva som du får utbetalt i arbeidsavklaringspenger (som er inntekten din.) Får du 100 kroner dagen på AAP, så får du 100 kroner dagen på foreldrepenger om du velger 100%. Om du velger 80% vil du da få 80 kroner dagen.

Edit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...