Gå til innhold

føflekk!


mima

Anbefalte innlegg

Jeg har en litt stor føflekk på kinnet ved øret som jeg før aldri har hatt noen problemer med men for noen måneder siden ble den stor hard og "stakk ut" jeg klemte litt på den og det kom littegranne blod ut.Så ble den mindre igjen. Så nå har den også kjentes litt øm ut så klemte jeg litt på den og nå er den større vond og litt rød ser nesten ut som en vorte! Vet ikke hvorfor føflekken har begynt å tulle sånn.Det pleier også å vokse hår på den og jeg har hørt at slike er ufarlige.Men hvis den lager problemer og den synes ekstra godt hvordan burde man fjerne den? Jeg vil ikke ha arr i ansiktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle slike forrandringer må tas på alvor og undersøkes av lege.

Bestill time og få det avklart en gang for alle - i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør du la en lege se på! Mest sannsynlig blir den fjernet... Jeg hadde en sånn på kjevebeinet, etter mange år så begynte den å endre seg, vokste, stakk ut, klødde og blødde av og til.

Føflekker er ingenting å samle på, og det er bedre med et arr enn hudkreft!

Fastleger skal heller ikke fjerne føflekker i ansiktet, det blir gjort av spesialister. Jeg har fjernet 5 føflekker, og den sjette står for tur. Alle har vært i orden, heldigvis, men en kan aldri vite. Jeg har og nesten usynlige arr. Er du flink etterpå og tar de forholdsreglene som er anbefalt, så blir arrdannelsen mindre. Selvfølgelig varierer det fra person til person hvor god grobunn en har, men det er mye en kan gjøre selv for å få det bra. F.eks ikke vann på såret de første dagene, bruk sunblock på arret det første året... I ansiktet så blir og stingene fjernet etter ei uke for å få penest mulig arr, også legger de heller på en strips. Ellers er det 10-14 dager før stingene fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...