Gå til innhold

Kulde = strømpebukse


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg greier ikke å gå i strømebukse. De vrir seg på lårene og skilr ned og er klamme. Og så føler jeg at buksen utenpå liksom henger litt fast og ikke beveger seg med meg. Og det er for varmt inne.

På jobben så bor jeg omtrent i kjeledressen når vi er ute fra det er kald høst til det blir mildere. Kjeledresser er supre - og veldig vanlige her jeg bor. Takk og pris for det. Kunne godt tenke meg en til som jeg kan ha når jeg går turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som mange andre her.. Er ei skikkelig frysepinn jeg óg, MEn jeg hater å gå med strømpebukse under bukser. Et problem med andre ord :-?

LItt av irritasjonen går med til at det er ubehagelig, og resten går til forfengelighet.. hehe. Det er ofte striper over rumpa som synes på buksa, eller så er det skrittet de syr på strømpebuksene som gjør at det ser ut som om jeg bare har én stor rumpeball! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker strømpebukser under buksene på denne tiden av året...og det gjør forresten kjæresten min også - frysapinner er vi vel alle nordboere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke strømpebukse under buksa - ikke riktig ennå. Når det blir kaldt, altså

-10 eller kaldere, da bruker jeg strømpebukse i ren ull, gjerne kjøpt på lindex eller cubus. Nylonstrømpebuksene varmer ikke no' særlig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker aldri strømpebukser om vinteren. Skal jeg være lenge ute i svinkulde tar jeg til nød på meg ulltrøye uten ermer med tilhørende hotpant under klærne.

Er veldig varm av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strømpebukse/stillongs bruker jeg bare på ski eller andre turer i snøen.

Hater ellers å ha noe under vanlige bukser. Det føles klamt og stappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid Bjørnov skrev en kostelig tekst om solbrune nylonstrømpebukser i Henne nå i høst, og det fikk meg til å tenke på hvor FEIT jeg følte meg med 20 denier under Levis 501 i 2. gym i 1985.... Som Ingrid skrev, hele 1 mm større omkrets rundt lårene.... derfor gikk jeg uten strømper

Da brukte jeg størrelse 38 i vanlige klær og trodde jeg var tykk... utrolig at jeg ikke fikk spiseforstyrrelser.

Nå er jeg blitt voksen og fornuftig, dobbelt så gammel, bruker str 44 og skjønner at en ullstrømpebukse fra eller til kke har noe å si. fryser aldri, aldri mer.

Men velger ullstrømpebukser med en solid porsjon lycra i, da. For om ting siger og samler seg i skrittet... og lagdr trekkspill ved anklene – bad feeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater virkelig strømpebukser og det skal være ytterst krise om jeg skal bruke det. Synes det er pyton å ha på seg under bukser også, så jeg går hele vinteren igjennom litt frossen og uten strømpebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så godt at jeg bor på Vestlandet hvor vi har hatt nærmere 10 grader i hele vinter. Bruker kun strømpebukse hvis jeg har på meg skjørt, ellers bruker jeg lange jakker eller min deilige kashmere-kåpe, da holder jeg meg varm på beina uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg går mer i skjørt og kjole enn i bukse hele året, dermed er strømpebukse noe som kommer fram relativt tidlig på høsten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Har noen tips til gode strømpebukser/stillongser som holder kulda ute da?

Er med i frysepinn-klubben selv (og har på ullstrømpebukse idag, som jeg ikke evner å huske hvor jeg kjøpte hen).....

Ja! Kjøpte ei veldig god bomulls-strømpebukse på Cubus! Husker ikke hva den heter, men det er lett å finne. Jeg var ute etter en som ikke strammet i livet, og som ikke gikk opp til under armene. Ringte lillesøster, og hun sendte meg på cubus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinnieMe

Ja jeg bruker det alltid når det er kaldt, for jeg hater å fryse. Synest heller ikke at det er noe ubehagelig, for det ville vært mye verre med kald rumpe og lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gullhår

På denne tiden av året er det nesten en selvføge for min del. Blir for kaldt uten, og synest at det er mer behagelig med strømpebukse på. :blunke:

God Jul alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...