Gå til innhold

lykkeligere barn/barndon?

baar

Anbefalte innlegg

Satt og diskuterte på jobb nettopp, og lurer derfor på...

Hvorfor er det så mange som mener et barn får det bedre om begge foreldrene er der?

Noen her på jobb mener det er forkastelig å være alenemor, og at foreldre burde være sammen for barnets skyld?

Klarer ikke se helt hvorfor det må være så mye bedre, det å ha to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uglefot

Å mene at det er forkastelig å være alenemor synes jeg rett og slett var utrolig drøyt!

Men jeg skal si meg enig i at i enkelte tilfeller så ville kanskje barna ha det bedre med begge foreldrene til stedet. Da tenker jeg på tantebarnet mitt hvor h*ns far aldri har vært til stedet og det har vært et stort savn der, mange spørsmål og mye fortvilelse. Må vel være bedre å slippe alle disse følelsene i de sårbare årene man går igjennom som barn og tenåring.

Men, det finnes sikkert andre tilfeller hvor barn synes det er helt ok med bare en forelder til stede og slår seg til ro med det.

Så jeg vil si at det hele er veldig individuelt og det finnes ikke noe fasitsvar på det.

Å være sammen KUN for barnets skyld synes jeg blir å dra det langt. Små gryter har også ører. Da mener jeg at barn merker godt om foreldrene har det godt ilag. Alle husker vel hvor ekkelt det var da foreldreene våre kranglet da vi var små? Iallefall syntes jeg det var en ekkel stemning i huset. Tror ikke det alltid er like lett å skjule slikt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Foreldre burde ikke være sammen for barnets skyld.

Det finnes ikke noe verre enn å bo med to voksne mennesker som ikke orker å være sammen med hverandre, hvor kanskje den ene eller begge er utro på hver sin kant.

Barn får med seg så mye mer enn hva man tror, og jeg tror ikke barn har godt av å ha begge foreldrene under samme tak i et slikt tilfelle.

Jeg mener at et barn kan vokse opp og ha en lykkelig barndom og bli sunne og friske mennesker som voksne, selv om de har bare hatt en av foreldrene, eller to foreldre av samme kjønn.

Det kommer helt an på hva forelderen gjør det til, nettverk rundt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Så lenge foreldrene fungerer godt i lag samt er gode med barn, vil ethvert barn ha godt av å ha begge foreldrene til stedet under oppveksten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...