AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #1 Del Skrevet 16. august 2011 Er det mulig å få seg selv til å drømme mindre? Finnes det milde medikamenter som kan få søvnen til å bli roligere? Jeg drømmer noe helt forferdelig hver natt. Eller, det gjør vi jo hele tiden har jeg skjønt, men mesteparten husker vi ikke. Problemet mitt er at jeg drømmer slik at jeg er helt utslitt når jeg våkner. Ofte mareritt, av typen "jeg må rekke, jeg må fikse, jeg klarer ikke, jeg må ordne", ofte bare usammenhengende stress-drømmer som ikke er skumle, bare slitsomme. Trenger ikke være Einstein for å se sammenhengen mellom stress i våken tilstand og stress i drømme, men dagliglivet er det dessverre lite å gjøre med. Og det hjelper ikke at jeg kan sove åtte timer i strekk og likevel være dausliten og svett når jeg våkner. Har null problemer med å sovne, og sover stort sett hele natten igjennom- hvis ikke drømmene får meg til å våkne tidlig. Ingen "tekniske" søvnproblemer, med andre ord. Men vet dere om noe som kan få søvnen roligere? Helst ikke noe vanedannende eller "skumle" preparater. Har lagt merke til at jeg sover tyngre og roligere når jeg har drukket en del, men det er jo ingen løsning man kan benytte for ofte... Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skuggfaks Skrevet 16. august 2011 #2 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg pleier også å drømme så jeg er helt sliten når jeg vokner, men jeg har desverre ikke noe forklaring på det. Har også vanskeligheter med å skille mellom drøm og virkelighet en liten stund etter jeg har våknet fordi drømmene er så livaktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiMax Skrevet 16. august 2011 #3 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg har det akkurat som deg Skuggfaks!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PepsiMax Skrevet 16. august 2011 #4 Del Skrevet 16. august 2011 Eneste jeg har merket som hjelper er at jeg sover mye roligere da jeg er dødstrøtt før jeg legger meg. Men kan jo ikke alltid drøye det så lenge. Samme med alkohol, som heller ikke funker å bruke i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 17. august 2011 #5 Del Skrevet 17. august 2011 hehe blir litt sånn her som en del av de her frogner fruene gjør 1. Ta deg ett glass rødvin 2. Ta deg enda ett glass rødvin 3. hiv innpå ett par sovepiller, mens du drikker ett glass rødvin 4. legg deg å sov! nei jeg veit ikke, har det samme jeg også >.< urolige drømmer o_o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå