Gå til innhold

minsker alle p piller mensensmerter


Gjest .

Anbefalte innlegg

hei jeg får ikke sove nå pga mensensmerter, har tatt 2 pinex men det funker aldri. Kanskje jeg skal begynne på p piller for det er syykt vondt. Men er det alle typer p piller som minsker mensensmerter eller er det noen som er beregnet for det.

Og hvortid er helsestasjon for undom åpen, og får jeg resept på p piller av den grunnen eller må jeg ha en bedre?

:klemmer: plis svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk Sær

Pinex fungerer sjelden mot den type smerter. Det finnes ett respetfritt legemiddel som heter naproxen som fungerer mye bedre!

Om alle typer p-piller reduserer mens-smerter aner jeg ikke, men det vil legen din kunne svare på. For å få p-piller må du til legen å få resept, men de fleste helsestasjoner for ungdom har en lege tilgjengelig noen timer i uka. Når helsestasjonen er åpen spørs på hvor du bor, men det pleier å henge info om denslags rundt på ungdomsskoler og videregående skoler. Om det er en god nok grunn til å få p-piller er opp til legen avhengig av hvordan helsetilstanden din er ellers, men så lenge du er frisk og rask pleier ikke legene være gniene med den type resepter. Evt så kan du bare si du har fått deg kjæreste, men pass på å nevne problemet med mens-smerter uansett så får du en pille som er tilpasset deg og dine behov :)

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p piller er forskjellige, så noen fungerer bedre mot smerte enn andre. og siden vi alle er ulike individer, så vil ikker det være 1 type pe piller som fungerer like bra til alle.

gå på ung.no der står det litt mer info om p piller og helse stasjoner.

mens smerter er god nok grunn for å få p piller, men den vil mest sannsynelig bare redusere smerten litt. ikke fjerne den helt.

ellers vil jeg anbefalle deg å prøve ibux i stede for pinex, ibux har reddet dagene her noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er forskjellige, det er også pillene.

Jeg har gått på de aller fleste pillene som er på markedet og har aldri opplevd at smertene ble mindre med noen av pillene.

Har du veldig vondt kan du også be legen din om resept på Cataflam, hvis Naproxen ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...