Gjest Cuntzilla Skrevet 19. august 2011 #41 Skrevet 19. august 2011 Og derfor er det mye bedre å holde seg unna all flørting. Men såpass vett er det åpenbart ikke alle som har. Det er vel snarere du som ikke har vett når du ikke klarer å skille mellom å barbere seg og å skjære av seg hodet, og derfor konkluderer med at du bare må legge fra deg høvelen først som sist. Det er bare trist, Steinar. 2
Steinar40 Skrevet 19. august 2011 #42 Skrevet 19. august 2011 Selvsagt har jeg truffet late mennesker. De har like meget krav på respekt og høflighet som alle andre. Vel, sier jeg da. Men nå snakket vi ikke om generell respekt og høflighet, men om at jeg skulle ville gjøre en betingelsesløs handling. Så hvorfor skal jeg gjøre noe for en lat person som denne kan klare å gjøre selv?
Steinar40 Skrevet 19. august 2011 #43 Skrevet 19. august 2011 Jeg tenkte dette ble kalt å være hyggelig og ikke flørting... Helt riktig. Imidlertid er det alltid vanskelig å vite hva motivene egentlig er. 1
Steinar40 Skrevet 19. august 2011 #44 Skrevet 19. august 2011 Det er vel snarere du som ikke har vett når du ikke klarer å skille mellom å barbere seg og å skjære av seg hodet, og derfor konkluderer med at du bare må legge fra deg høvelen først som sist. Det er bare trist, Steinar. Jeg har ikke noe behov for å flørte. Det gir meg ingenting.
Admeliora Skrevet 19. august 2011 #45 Skrevet 19. august 2011 Tøv! Dette er DIN virkelighetsoppfatning, ikke min. Mange tenker nok slik, men det er faktisk mulig å gjøre noe for andre uten å forvente eller ønske noe tilbake. Kanskje du skulle prøve det? Det er faktisk slik at mennesker gjør ting fordi det kommer dem selv til gode. Du sier at du godt kan gjøre noe uten å forvente noe tilbake, men hva men den gode følelsen du sitter igjen med etter at du har gjort noe bra for andre? Er ikke den en slags "belønning"? Det er denne belønningen som driver oss mennesker til å gjøre de tingene vi gjør i hverdagen, enten denne belønningen er penger, sex eller bare en god følelse. Mennesker er egoistiske av natur, slik er det bare. 1
Giacomo_P Skrevet 19. august 2011 #46 Skrevet 19. august 2011 Vel, sier jeg da. Men nå snakket vi ikke om generell respekt og høflighet, men om at jeg skulle ville gjøre en betingelsesløs handling. Så hvorfor skal jeg gjøre noe for en lat person som denne kan klare å gjøre selv? Generell respekt og høflighet fordrer betingelsesløse handlinger. Jeg synes det er trist hvis du har levd i 40 år uden å forstå det.... Jeg har ikke så lyst til å mate deg med teskjeer, så nu synes jeg du kan gruble litt på dette. 1
Gjest Eurodice Skrevet 19. august 2011 #47 Skrevet 19. august 2011 Helt riktig. Imidlertid er det alltid vanskelig å vite hva motivene egentlig er. Hvordan føles det å være omnipotent og sitte med fasiten for alle områder innen menneskelivet, Steinar? Du selv ser ikke til å lykkes i noe som har med kjærlighet og forhold å gjøre, men å sitte på din høye hest og foredra, det har du mage til. 2
Giacomo_P Skrevet 19. august 2011 #48 Skrevet 19. august 2011 Det er faktisk slik at mennesker gjør ting fordi det kommer dem selv til gode. Du sier at du godt kan gjøre noe uten å forvente noe tilbake, men hva men den gode følelsen du sitter igjen med etter at du har gjort noe bra for andre? Er ikke den en slags "belønning"? Det er denne belønningen som driver oss mennesker til å gjøre de tingene vi gjør i hverdagen, enten denne belønningen er penger, sex eller bare en god følelse. Mennesker er egoistiske av natur, slik er det bare. Et godt argument, og svært sant i alle henseende. Allikevel er ikke min motivasjon for å gjøre noe for andre, at jeg skal få en god følelse eller en gjentjeneste. Jeg tror alle hadde hatt godt av å se litt forbi seg selv, og at samfundet hadde blitt hyggeligere av det. Jeg må beklage at dette har sporet av tråden litt.
Gjest Passing by Skrevet 19. august 2011 #49 Skrevet 19. august 2011 Nei, det tror ikke jeg heller han vet. Ja, det er ok å flørte med kolleger (også), ihvertfall for oss som vet forskjellen på å flørte og å sjekke opp. Enig med deg.
Giacomo_P Skrevet 19. august 2011 #50 Skrevet 19. august 2011 Jeg tror noe av problemet i denne debatten, er at vi har litt forskjellige definisjoner av hva flørting er. i min verden kan flørting være helt uskyldig, men kan selvsagt trekkes et hakk videre, og bli seksuelt betinget. Sistnevnte vilde jeg aldrig udøve på arbeidsplassen, men litt overfladisk flørt er bare hyggelig, og hjelper på humøret.
Gjest Passing by Skrevet 19. august 2011 #51 Skrevet 19. august 2011 Jeg tror noe av problemet i denne debatten, er at vi har litt forskjellige definisjoner av hva flørting er. i min verden kan flørting være helt uskyldig, men kan selvsagt trekkes et hakk videre, og bli seksuelt betinget. Sistnevnte vilde jeg aldrig udøve på arbeidsplassen, men litt overfladisk flørt er bare hyggelig, og hjelper på humøret. ja, enig.. overfladisk flørt og ikke seksuell flørt.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #52 Skrevet 19. august 2011 Helt greit, så lenge ingen av partene er i et forhold. Selv flørter jeg ikke med kolleger enten jeg er i et forhold eller ei, fordi jeg liker å tenke jobb når jeg er på jobb.
Suzy Skrevet 19. august 2011 #53 Skrevet 19. august 2011 Jeg tror noe av problemet i denne debatten, er at vi har litt forskjellige definisjoner av hva flørting er. i min verden kan flørting være helt uskyldig, men kan selvsagt trekkes et hakk videre, og bli seksuelt betinget. Sistnevnte vilde jeg aldrig udøve på arbeidsplassen, men litt overfladisk flørt er bare hyggelig, og hjelper på humøret. Enig med deg igjen - og uskyldig, ikke-seksuell flørt kan godt utøves på atbeidsplassen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #54 Skrevet 29. august 2011 Dette var en interessant tråd. Mannen min har flørtet over tid med en kollega. Han har skrevet meldinger til henne på nettet og tilbudt seg å være elskeren hennes. Han sier han ikke synes hun er spesielt pen og at det bare var fleip. Hun er 20 år og nakenmodell. Han kommenterer hvor fine bildene hennes er til henne. Han bruker psevdonym så han ikke skal kjennes igjen av meg. - Vil dere definere dette som uskyldig flørt? - Hva hadde dere gjort med det? Jeg vurderer å ringe henne og rett og slett høre hvor landet ligger, hva tenker dere om det? Kan ikke stole på hva han sier akkurat nå. Helt ærlig tror jeg at han lyver, jeg tror han er interessert i henne, at han synes hun er skamdeilig og at han bare er lei seg for å bli ferska, ikke for hva han har gjort.
Steinar40 Skrevet 29. august 2011 #55 Skrevet 29. august 2011 Dette var en interessant tråd. Mannen min har flørtet over tid med en kollega. Han har skrevet meldinger til henne på nettet og tilbudt seg å være elskeren hennes. Han sier han ikke synes hun er spesielt pen og at det bare var fleip. Hun er 20 år og nakenmodell. Han kommenterer hvor fine bildene hennes er til henne. Han bruker psevdonym så han ikke skal kjennes igjen av meg. - Vil dere definere dette som uskyldig flørt? - Hva hadde dere gjort med det? Jeg vurderer å ringe henne og rett og slett høre hvor landet ligger, hva tenker dere om det? Kan ikke stole på hva han sier akkurat nå. Helt ærlig tror jeg at han lyver, jeg tror han er interessert i henne, at han synes hun er skamdeilig og at han bare er lei seg for å bli ferska, ikke for hva han har gjort. Du kan be han dra til helvete. Og gjøre deg selv en stor tjeneste.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2011 #56 Skrevet 29. august 2011 Takk! Det har jeg gjort. Men vi har barn, og jeg har ikke lyst til å miste halve tida med dem fordi han er en idiot - dvs hvis det han sier er sant, kan vi sikkert prøve å gå videre, hvis ikke gidder jeg jo ikke mer. Så kan jeg ringe henne? Har ikke tenkt å legge noe skyld på henne i det hele tatt, det er han som er dust. Men skulle gjerne hørt hva hun sier, har han lagt seg etter henne på andre måter? Er jeg naiv og teit som vurderer å tro ham?
Kosemose Skrevet 29. august 2011 #57 Skrevet 29. august 2011 Er det greit å flørte med kolleger? Eller? Ja absolutt, så lenge begge parter er komfortable med flørten så tenker jeg at det gjør arbeidsdagen enda litt bedre, morsommere og triveligere
Gjest nupp Skrevet 29. august 2011 #58 Skrevet 29. august 2011 synes småflørting er helt greit. bare det stopper der
Steinar40 Skrevet 29. august 2011 #59 Skrevet 29. august 2011 Takk! Det har jeg gjort. Men vi har barn, og jeg har ikke lyst til å miste halve tida med dem fordi han er en idiot - dvs hvis det han sier er sant, kan vi sikkert prøve å gå videre, hvis ikke gidder jeg jo ikke mer. Så kan jeg ringe henne? Har ikke tenkt å legge noe skyld på henne i det hele tatt, det er han som er dust. Men skulle gjerne hørt hva hun sier, har han lagt seg etter henne på andre måter? Er jeg naiv og teit som vurderer å tro ham? Tja, det er bare du som kan se og oppleve hvordan han oppfører seg. Tror du ikke på det du ser og opplever så er du naiv. Men jeg vet ikke hvor smart der er å blande henne oppi det. Hvorfor skulle hun fortelle deg sannheten?
DBM Skrevet 29. august 2011 #60 Skrevet 29. august 2011 Null stress å flørte med kollegaer, eller å tilfeldigvis bli med hjem fra julebordet for den saks skyld. Men det forusetter at begge er voksne nok til å håndtere det på en ordentlig måte, og det har jeg inntrykk av at de færreste mestrer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå