Gå til innhold

Prevensjon med færrest bivirkninger


-littleme-

Anbefalte innlegg

Kobberspiral! 0 hormoner! :danse:

Kobberspiral er vel ikkje anbefalt til kvinner som ikkje har født?

Veit ikkje om TS har ungar, men sida ho skriv at ho har gym på skulen, høyrast ho ung ut.

Eg har hatt kobberspiral, og endte opp med ekstreme underlivssmerter fordi kobberspiralen irriterte slimhinnene i livmora. Og eg har født to barn, så på ei som evt ikkje har født, vel spiralen vera enno meir irriterande, sida livmora hennar er mindre enn hjå oss som har fått barn.

Minipille kan kanskje vera eit alternativ for TS - den inneheld jo ikkje østrogen. Viss ho ikkje har fast partnar, er kondom det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med minipillen Cerazette, den blir jeg ikke deprimert av, får ikke overdreven sult, forstoppelse eller andre PMS-plager.

MEN det er mye blødninger da. Likevel foretrekker jeg mellomblødninger framfor depresjon.

Tror alle reagerer ulikt på ulike typer piller.

Færrest bivirkninger er nok kondom ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper å få kjørt en spiral opp i underlivet, noe som er vondt og som sjelden anbefales til kvinner som ikke har født.

En pille svelger du bare, ser ikke hvordan det er invasivt...

Det er også mulig å mer eller mindre lobotomere folk, "kun ved å svelge en pille". Kastere menn er også mulig ved hjelp av piller (selv om sprøyter er venligere).

Selv om selve handlingen ikke er like "dramatisk", er virknignen betydelig sterkere hos de aller fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberspiral er vel ikkje anbefalt til kvinner som ikkje har født?

Veit ikkje om TS har ungar, men sida ho skriv at ho har gym på skulen, høyrast ho ung ut.

Eg har hatt kobberspiral, og endte opp med ekstreme underlivssmerter fordi kobberspiralen irriterte slimhinnene i livmora. Og eg har født to barn, så på ei som evt ikkje har født, vel spiralen vera enno meir irriterande, sida livmora hennar er mindre enn hjå oss som har fått barn.

Minipille kan kanskje vera eit alternativ for TS - den inneheld jo ikkje østrogen. Viss ho ikkje har fast partnar, er kondom det beste.

Det er ulike størrlelser på spiraler nå. Desverre er det ikke alle leger som har fått dette med seg, eller kan/gidder måle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike størrlelser på spiraler nå. Desverre er det ikke alle leger som har fått dette med seg, eller kan/gidder måle.

OK, det visste eg ikkje :) Då kan det jo vera ein moglegheit for TS med ein "liten" spiral ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ollete betyr styrete liksom. Men du har den ikke i tre uker før du tar den ut? Jeg hadde kommet til å glemt å ta den ut jeg da. hadde kommet til å glemt at den var der tror jeg. Kunne blitt litt skummelt. Og kan den ikke hekte seg fast under sex? Altså i gutten.

Den skal være inne i 3 uker ja, så ei uke uten ring, da kommer mensen, på samme som med p-piller. Etter ei ringfri uke setter man inn en ny ring, osv.

Jeg legger inn varsling på kalenderen på mobilen, så da glemmer jeg det ikke. Det følger også med noen anonyme klistremerker som man kan klistre på/i en kalender/almanakk om man vil også.

Og hvis man skulle glemme å ta den ut en gang i blant, så går den jo tom for hormoner etter noen dager på overtid, og da kommer jo mensen etterhvert. Så det er viktigere å huske på å sette inn en ny til rett tid enn det er å ta den ut i rett tid.

Man kan også hoppe over mensen ved å sette inn en ny ring istedet for å ha en ringfri uke.

Den hekter seg ikke fast under sex. Mannen min merker ikke at den er der. Men hvis den skulle være i veien under sex, så kan man ta den ut i inntil tre timer uten at det gjør noe. Bare skyll den i lunket vann og sett den inn igjen etterpå.

Mer info finnes HER.

Setter man den opp med fingrene eller følger det med en innføringshylse?

Jeg har korte fingre og når ikke opp til livmorhalsen min skjønner du. :sjenert:

Man bruker fingrene. Hvis du får til å sette inn tampong uten innføringshylse, så får du til å ta inn og ut ringen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bruker fingrene. Hvis du får til å sette inn tampong uten innføringshylse, så får du til å ta inn og ut ringen også.

Nei, jeg får ikke til det dessverre. Da er p-ring ingenting for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får ikke til det dessverre. Da er p-ring ingenting for meg.

Kan ikke typen din gjøre det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bruker jeg også. Og etter jeg begynte på den, har jeg hatt noen KRAFTIGE humørsvingninger. Helt syke. For ingenting. Og ingen skjønner hvorfor jeg klikker. Slettet en fra facebook for at han bare svarte "ja" når jeg spurte om noe. han brukte ikke smilefjes. så jeg spurte hva som feilte han og slettet han. Har aldri vært sånn før. Pleier egentlig ALDRI å være sur. Før jeg begynte på disse p-pillene. Folk må jo tro jeg er gal. Begynner å tro det selv hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...