Gå til innhold

Prevensjon med færrest bivirkninger

-littleme-

Anbefalte innlegg

Hei! Kan noen anbefale meg en type prevensjon, eller et p-pillemerke som ikke gir så mange bivirkninger i form av humørsvigninger og lignende?

Prøvde en liten periode p-plaster (Evra, tror jeg) før jeg gikk over til p-piller (Mercilon). Plasteret falt så fort av så det virket ikke for meg, det kan ha noe a gjøre med det faktum at jeg dusjer ganske mye da jeg har gym på skolen og trener 4-5 ganger i uken. Men nå som jeg har gått på p-piller i ca et år er jeg fremdeles like hormonell. Jeg griner fordi jeg ikke klarer å lukke en skuff når jeg er på mitt værste (true story, skjedde i dag).

Så, noen der ute som har forslag til prevensjon som ikke gir så mye humørsvigninger?

På forhånd, takk for alle svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kan noen anbefale meg en type prevensjon, eller et p-pillemerke som ikke gir så mange bivirkninger i form av humørsvigninger og lignende?

Prøvde en liten periode p-plaster (Evra, tror jeg) før jeg gikk over til p-piller (Mercilon). Plasteret falt så fort av så det virket ikke for meg, det kan ha noe a gjøre med det faktum at jeg dusjer ganske mye da jeg har gym på skolen og trener 4-5 ganger i uken. Men nå som jeg har gått på p-piller i ca et år er jeg fremdeles like hormonell. Jeg griner fordi jeg ikke klarer å lukke en skuff når jeg er på mitt værste (true story, skjedde i dag).

Så, noen der ute som har forslag til prevensjon som ikke gir så mye humørsvigninger?

henger meg på her, lurer på det samme :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Trodde minipiller siden de ikke inneholder østrogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvaring. Den er jeg kjempefornøyd med.

Hormonene virker kun lokalt, i motsetning til piller som virker på hele kroppen. Jeg reagerte på p-piller (vektoppgang og litt hormonell), men har ikke merket noe med nuvaring. Har brukt det i 4 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Hormonene virker kun lokalt, i motsetning til piller som virker på hele kroppen. Jeg reagerte på p-piller (vektoppgang og litt hormonell), men har ikke merket noe med nuvaring. Har brukt det i 4 år nå.

Er det p-ring. Syns det virker så ollete. Det er liksom så enkelt å bare svelge en pille. så slipper man å styre med å stappe ting oppi nedentil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det p-ring. Syns det virker så ollete. Det er liksom så enkelt å bare svelge en pille. så slipper man å styre med å stappe ting oppi nedentil.

Det er ikke mer styrete enn å sette opp en tampong :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en type p-piller med færre hormoner enn vanlig også? Noen som har prøvd den og merket forskjell? Jeg gråter av ALT jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonspiral er en super sak, i alle fall når du planlegger en stund fremover uten barn.

Nuvaring vil jeg advare MOT. Min falt ut ved to anledninger, og jeg ble gravid. Ikke moro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva "ollete" betyr, men jeg syns den er super. Sikkert enkelt å svelge en pille for de som klarer å huske det. Jeg glemte den til stadighet. Ringen behøver man ikke å tenke på på tre uker. Påminnelse har jeg i kalenderen på mobilen.

Ikke mye styr med å ta den inn og ut heller. Faktisk mindre styr med det en f.eks. å bytte tampong.

Hormonspiral er en super sak, i alle fall når du planlegger en stund fremover uten barn.

Nuvaring vil jeg advare MOT. Min falt ut ved to anledninger, og jeg ble gravid. Ikke moro.

Hvordan kan den falle ut uten at du merker det? Jeg kjenner den jo godt når jeg tar den ut. Hvis den er utspent slik den skal være, så kan jeg ikke skjønne at den kan komme ut uten at jeg merker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Finnes det ikke en type p-piller med færre hormoner enn vanlig også? Noen som har prøvd den og merket forskjell? Jeg gråter av ALT jeg og.

JOO minipiller. Ikke prøvd de selv da. Sa lenger opp at de ikke har østrogen i seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Vet ikke hva "ollete" betyr, men jeg syns den er super. Sikkert enkelt å svelge en pille for de som klarer å huske det. Jeg glemte den til stadighet. Ringen behøver man ikke å tenke på på tre uker. Påminnelse har jeg i kalenderen på mobilen.

Ikke mye styr med å ta den inn og ut heller. Faktisk mindre styr med det en f.eks. å bytte tampong.

Hvordan kan den falle ut uten at du merker det? Jeg kjenner den jo godt når jeg tar den ut. Hvis den er utspent slik den skal være, så kan jeg ikke skjønne at den kan komme ut uten at jeg merker det.

Ollete betyr styrete liksom. Men du har den ikke i tre uker før du tar den ut? Jeg hadde kommet til å glemt å ta den ut jeg da. hadde kommet til å glemt at den var der tror jeg. Kunne blitt litt skummelt. Og kan den ikke hekte seg fast under sex? Altså i gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefalle deg hormonspiral. Den kan sitte i 5 år og gir bare fra seg hormoner lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter man den opp med fingrene eller følger det med en innføringshylse?

Jeg har korte fingre og når ikke opp til livmorhalsen min skjønner du. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg vil anbefalle deg hormonspiral. Den kan sitte i 5 år og gir bare fra seg hormoner lokalt.

Det er da et veldig invasivt inngrep å sette i en spiral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da et veldig invasivt inngrep å sette i en spiral

I motseting til å kortslutte kroppens egen hormonstyring ved hjelp av medikamenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

I motseting til å kortslutte kroppens egen hormonstyring ved hjelp av medikamenter?

Man slipper å få kjørt en spiral opp i underlivet, noe som er vondt og som sjelden anbefales til kvinner som ikke har født.

En pille svelger du bare, ser ikke hvordan det er invasivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Man slipper å få kjørt en spiral opp i underlivet, noe som er vondt og som sjelden anbefales til kvinner som ikke har født.

En pille svelger du bare, ser ikke hvordan det er invasivt...

Du har helt rett i at p-piller ikke er direkte invasivt.

Men hvis du tenker etter på hva du egentlig får i deg av disse pillene, så er litt ubehag ved innsettning av spiral bare peanuts i forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...