Gå til innhold

Gruer meg til skolestart..

Gjest ufffff

Anbefalte innlegg

Jeg ble mobba på ungdomsskolen, og har det har gitt meg masse psykiske sår. Jeg hater kroppen min, og føler meg kjempe stygg hele tia. Kan stå i flere timer å stirre i speilet. Har også fått diagnosen angst hos psykolog.

Jeg starta på første vidregående i fjor og det gikk helt fantastisk, kom ikke på skole med noen av de gamle. Og starta på nytt. Ingen viste noe om meg, så jeg ble ikke dømt. og fikk nye venner.

Men.. Jeg må starte på en annen skole for den andre ble lagt ned, og er LIVREDD! Denne skolen er populær, og noen av de gamle skal starte der, er så redd det skal gå rykter og at jeg blir mobba igjen. Skjer det så slutter jeg å gå på skolen.. og da kommer jeg ingen vei.. har gått til psykolog men hjalp ikke.. Er også redd de nye vennene skal dømme meg hvis det går rykter.. Og de gamle som begyner der har snakka dritt om meg..

HJELP!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også veldig redd, men jeg har bestemt meg for at jeg skal gjennom dette skoleåret. Jeg har et mål. Uten dette året får jeg ikke flytte sammen med kjæresten min, så jeg bare klare det.

Har vert borte fra skole i over 1 år, og det er kjeeeedelig å ligge hjemme. Du kan være så stygg du bare vil, ikke slutt på skolen!

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ble også mobbet på ungdomsskolen og valgte bevisst en annen vgs for å komme bort fra mobberne. Det er noen ting du må huske på:

- mobbere blir mye svakere når de er splittet opp, så sannsynligheten for at mobbingen får grobunn på den nye skolen er mindre.

- på vgs har alle blitt modnere. Det betyr at du har kommet deg litt ut av mobbeofferrollen og mobberne har blitt eldre og forhåpentligvis mer i stand til å se konsekvenser. I tillegg er det mange nye rundt dere og blant dem er det sikkert noen som, hvis mobberne prøver seg, vil være på din side sånn at dere er flere mot mobberne.

- videregående skoler er også ofte mye større enn ungdomskoler, så rykter flyr ikke like lett og mange vil ikke vite hvem de handler om engang.

Husk at du er mye sterkere enn du tror! Ikke la mobberne vinne med å ta fra deg skolegangen din!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ble også mobbet på ungdomsskolen og valgte bevisst en annen vgs for å komme bort fra mobberne. Det er noen ting du må huske på:

- mobbere blir mye svakere når de er splittet opp, så sannsynligheten for at mobbingen får grobunn på den nye skolen er mindre.

- på vgs har alle blitt modnere. Det betyr at du har kommet deg litt ut av mobbeofferrollen og mobberne har blitt eldre og forhåpentligvis mer i stand til å se konsekvenser. I tillegg er det mange nye rundt dere og blant dem er det sikkert noen som, hvis mobberne prøver seg, vil være på din side sånn at dere er flere mot mobberne.

- videregående skoler er også ofte mye større enn ungdomskoler, så rykter flyr ikke like lett og mange vil ikke vite hvem de handler om engang.

Husk at du er mye sterkere enn du tror! Ikke la mobberne vinne med å ta fra deg skolegangen din!

Takk for tips alle sammen :) Får håpe det går bra. Men må bare komme meg igjennom det, ingen skal ødelegge resten av livet mitt selvom de ødelegger ungdommen min. har di ikke blitt mer modne nå så har de seriøst er stort problem 16-17åringer burde skjønner såpass, 13åringer også for den saks skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette går fint jeg, som de andre sier har de forhåpentligvis blitt litt mer modne! Men ville bare tilføye at jeg mistrivdes noe veldig et av årene mine på vgs, det som hjalp meg var å gå til ppt! De fikk overført meg til en ny skole ;) men er det ingen av de du har blitt venn med dette året som skal gå der da? LYKKE TIL hele skoleåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her. Første skoledag (idag) gikk til hælvete :tristbla:

Jeg hadde ingen å være med i klassen bare fordi jeg er norsk :( Er den eneste norske i klassen, og de utenlanske gikk i grupper og inkluderte ikke meg :( Bor i Oslo og der er det sånn at de utenlanske er rasister mot nordmenn, de vil ikke være med nordmenn..

Det blir litt sånn som det var før da det kanskje bare var norske i en klasse og en utenlansk og den utenlanske ble holdt utenfor.

Får inggen venner hva skal jeg gjøre?? sitter her å gråter :( skulle ønske jeg ikke var norsk, føler meg diskriminert fordi jeg er det. Og jeg hørte en utenlansk som sa hun syntes så synd på de norske som kom alene i en klase med bare utlendinger. Da vet de vel at de holdeer nordmenn utenfor??

:((((((((( Savner den gamle klassen min :(((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg også ble mobbet på ungdomsskolen min, så når jeg ferdig der valgt jeg å begynne på internatskole på videregående. Det var det beste valget jeg har gjort noen gang! Det var utrolig godt å komme seg langt unna og få en ny start. Det var også veldig lett å få seg venner, siden ingen kjente hverandre fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg et treningsprogram.. (jeg var sveklete før, nå er jeg størst i klassa). Det øker selvtilliten og lykken med f.eks. jenter, og mange gutter blir litt mer redd de som er større en seg. Så kan du starte på boksing? Da etterhvert kan du nesten tenke at, "om han hadde prøvd seg, så hadde han ikke hatt sjans", og du blir litt mer care og selvstendig. JEg har aldri slitt med mobbing, men føler man får mye respekt om man ser stor ut og kan slåss. Jeg drev med MMA i usa og er totalt forvandla i forhold til den personen jeg var.

Folk liker å plukke på de, de anser som svake mennesker, for å føle seg bedre.

Om ingenting hjelper, gi mobbern et slag over nesa, så gir han seg nok. Dette er altså siste utvei, for vet at enkelte skoler ikke klarer å ta fatt i mobbing og gjøre det noe bedre. Har også flere venner som har blitt mobbet UT av skolen, og et par år senere har de banka livskiten ut av mobberne, og mobberne SNUR og går andre veien om de møter offrene på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg et treningsprogram.. (jeg var sveklete før, nå er jeg størst i klassa). Det øker selvtilliten og lykken med f.eks. jenter, og mange gutter blir litt mer redd de som er større en seg. Så kan du starte på boksing? Da etterhvert kan du nesten tenke at, "om han hadde prøvd seg, så hadde han ikke hatt sjans", og du blir litt mer care og selvstendig. JEg har aldri slitt med mobbing, men føler man får mye respekt om man ser stor ut og kan slåss. Jeg drev med MMA i usa og er totalt forvandla i forhold til den personen jeg var.

Folk liker å plukke på de, de anser som svake mennesker, for å føle seg bedre.

Om ingenting hjelper, gi mobbern et slag over nesa, så gir han seg nok. Dette er altså siste utvei, for vet at enkelte skoler ikke klarer å ta fatt i mobbing og gjøre det noe bedre. Har også flere venner som har blitt mobbet UT av skolen, og et par år senere har de banka livskiten ut av mobberne, og mobberne SNUR og går andre veien om de møter offrene på gata.

Ts her. Jeg blir ikke mobba nå :) det ble jeg på ungdomsskolen, men takk for tips. Det eneste jeg er livredd for nå er å ikke få noen venner fordi jeg norsk. Savner virkelig klassen min på vg1. DUMME OSLO SOM MÅTTE LEGGE NED DEN GAMLE SKOLÈN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg synes det er sprøtt at mange utlendinger mener nordmenn er rasistiske, også er de like ille selv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Nordmenn blir kalt rasister så fort utlendinger ikke får vilja si (uteom det vanlige så får de jo vilja si uansett...)

Bare man gjør et overblikk og ser på en utlending så blir man kalt rasist liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts her. Første skoledag (idag) gikk til hælvete :tristbla:

Jeg hadde ingen å være med i klassen bare fordi jeg er norsk :( Er den eneste norske i klassen, og de utenlanske gikk i grupper og inkluderte ikke meg :( Bor i Oslo og der er det sånn at de utenlanske er rasister mot nordmenn, de vil ikke være med nordmenn..

Det blir litt sånn som det var før da det kanskje bare var norske i en klasse og en utenlansk og den utenlanske ble holdt utenfor.

Får inggen venner hva skal jeg gjøre?? sitter her å gråter :( skulle ønske jeg ikke var norsk, føler meg diskriminert fordi jeg er det. Og jeg hørte en utenlansk som sa hun syntes så synd på de norske som kom alene i en klase med bare utlendinger. Da vet de vel at de holdeer nordmenn utenfor??

:((((((((( Savner den gamle klassen min :(((((

Trekk pusten dypt et par ganger nå. :)

Hvis det var andre som kjente hverandre fra før eller som kanskje var veldig lite sjenerte, så søker disse til hverandre. La det gå noen dager, du blir sikkert kjent med noen!

Da jeg gikk på skole, var jeg såpass sjenert at jeg ikke turte å gå bort til noen og be dem være med i min "gruppe/gjeng". Jeg mener selvfølgelig ikke at noen skulle holdes utenfor, men jeg var for sjenert (og sikkert for selvopptatt) til første skoledag å analysere sammensetningen i klassen og aktivt forsøke å få alle med i en gruppe eller gjeng.

Og hva mener du med at du ble holdt utenfor? Forsøkte du å snakke med dem og de var uhøflige tilbake? Ble "alle" spurt om de ville være med i "gjengene", bortsett fra deg? Er du sikker på at ALLE i hele klasse var med i en gruppe, bortsett fra deg? Og jeg tror vel ikke dette først og fremst har noe med hudfarge å gjøre, men mer med at det var en ny klasse.

Håper det ordner seg for deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Nordmenn blir kalt rasister så fort utlendinger ikke får vilja si (uteom det vanlige så får de jo vilja si uansett...)

Bare man gjør et overblikk og ser på en utlending så blir man kalt rasist liksom.

Du burde bruke litt tid på bedre setningsoppbygging. Ingen av setningene gir noen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde bruke litt tid på bedre setningsoppbygging. Ingen av setningene gir noen mening.

Du bør slutte å bry deg om sånne småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Jeg har også begynt på skolen og har ingen gode venner der fordi de har gått i klasse sammen 1 år allerede. Jeg er ny og kjenner ingen, og alle er allerede etablert i grupper og gjenger.

Det er ubehagelig å være den som sitter alene i kantina eller den som ikke har noe å gjøre i pausene fordi man ikke har noen å henge seg på. Selvsagt kan man henge seg på de aller fleste, men det blir litt dumt å bare hoppe på de første og beste.

Mitt beste råd er å virke hyggelig og smilende. Vis at andre er velkommen til å snakke med deg. Ikke gjem deg vekk eller se ned i tlf din når du sitter alene. Se på folk og smil til de! :)

Jeg har allerede kommet i snakk med en del folk, og kanskje blir de gode venner. Eller kanskje ikke. Det er det ingen som vet, men hvis du går inn for å skape positivitet, så klarer du det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...