Gå til innhold

Ung og ikke gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjærsten hr ikke brukt prevensjon på tre år, men han har pleid å "hoppe av i svingen" Dog sluttet vi med det, og han har kommet inni meg når vi har sex de siste seks månedene. Jeg har ikke blitt gravid noen gang. Betyr dette at jeg er infertil? Er ung i tyveårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planlegger dere å BLI gravide ?

Med enkeltet tar det lang tid før en blir gravid.

Vi brukte 9 mnd før vi ble gravid med førstemann.

Med andremann gikk det 2 1/2 år og vi hadde en spontanabort.

Det gikk hele 3 år og 1 mnd før vi ble gravid med andremann.

Ble veldig deprimert og skuffet vær gang mensen kom. Spontanaborten gikk veldig hardt inn på oss. Da jeg i tillegg endte opp med 2 tøffe fødsler bestemte oss for at det holder med 2 barn.

Selv om vi tydeligvis bruker lang tid på å bli gravide tar vi ikke kjangsen på å ikke bruke prevensjon alikevel. En hvet aldri. Ikke er vi av typen som ønsker bruke angrepille eller abort som prevansjon heller. Et barn er et barn uansett hvor lite det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Nei, vi (eller JEG, det er jo tross alt min kropp) har ingen planer om å bli gravid. Men siden det har gått bra så mange ganger, har vi liksom vennet oss til at det går bra uten prevansjon. Ikke kan jeg gå på hormoner, og da er det ikke mange fristende alternativer igjen. Hadde jeg blitt gravid hadde jeg tatt abort og satt inn spiral under bedøvelse. Gjør det ikke uten, for alle sier det er forferdelig vondt. Tenkte at siden jeg er i min mest fruktbare alder, men likevel ikke blir gravid, så er jeg kanskje steril?

TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kjæresten din er steril....

Utrolig dårlig holdning å bare satse på at du ikke blir gravid, og eventuelt "bare" ta abort om det skulle skje!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv vitne til at dama mi måtte ta abort. Du vil angre på at dere droppet prevensjon når hun blir gravid. Det er tungt, spesielt for henne og dersom hun blir gravid og tar abort vil hun sannsynligvis lide psykisk i flere tiår etter aborten og tenker på det livet som kunne blitt, samme hvor mange dager gammelt fosteret er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...