Gå til innhold

Ingen penger på en uke..


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er sånn som får totalangst om jeg ikke har en krone og rutte med en liten stund. Jeg har lagt til sides alt som skal til regninger- og mat. Utenom det er det ikke en krone og oppdrive da jeg jobber deltid og får dagpenger mens jeg leter etter en større stilling. Fikk den lille lønna mi på fredag og skal sende meldekort på lørdag. Jeg har veldig kontroll på økonomien sånn sett, men dette har jeg ikke klart og rote meg inn i før- det og ha ingen penger. Det ble noen ekstra regninger denne mnd.

Er det noe som er vanlig, og hva gjør man? Det er jo ikke noe og gjøre, men je kjenner angsten brer seg sakte men sikkert.

Jeg er sånn som handler alt på salg (og jeg mener alt, ingenting til fullpris entrer dette huset. Handler masse mat på tilbud og er flink sånn)!

Sikkert tullete av meg og spørre i det hele tatt, men jeg føler meg så tom.. Å har angst nå pga dette.. Får ikke sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du brukt opp lønna du fikk på fredag da, er jo bare 2 dager siden, men du har kanskje betalt regninger med de pengene?

Om du skal sende mld-kort på lørdag er det jo ennå ei uke til du får pengene, evt. 8-9 dager, har du noen du kan spørre om et lite lån frem til da? :)

PS: leste litt bedre nå, du har jo lagt av penger til nødvendige ting, da klarer du vel ei uke uten å shoppe noe "extra"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det, men vær glad du har penger til mat i det minste. Selv har jeg gått på en smell endel ganger siden jeg har en bipolar samboer hvor pengene renner gjennom fingrene og plutselig er det tomt.

Bruk biblioteket flittig, dra i parken eller på skogstur, sykkeltur, på tur til venner for kaffebesøk, ta en rundvask i huset, rydd og sorter og lignende så skal du se at uka går unna i en fei. Hold deg opptatt så slipper du å bekymre deg så mye. Du har jo betalt regningene dine og har mat i kjøleskapet, slapp av. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg klarer det nok, det har bare ikke skjedd hele mitt 11 år yrkesaktive liv;p nytt og ikke spennende en plass;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du har penger til mat så ser jeg ikke helt problemet?

Jeg handler stort sett ikke annet enn mat og dagligvarer for tiden :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har til mat og regninger, så går det bra. Kos deg med ting som ikke koster noe. TV og internett har du gjerne allerede betalt for, biblioteket er gratis. Der kan du sikkert låne filmer også. Gå tur med venner. :)

Jeg har vært der selv når jeg var student. Da hadde jeg ikke penger til alle regningene heller, og måtte ringe mobilselskapet for utsettelse. Ikke noe gøy... Ble mye spaghetti uten kjøttdeig på den tiden :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hva problemet er. Du har lagt bort penger til regninger og mat - det er ingenting du MÅ ha bortsett fra det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har penger til mat og regninger, og antakelig har du alt du trenger ellers også. Bruk tiden som du vanligvis bruker til å shoppe til andre ting. Se på TV, strikk en sokk, surf på nettet, gå en tur osv. Kanskje det er greit å unngå butikker når du ikke har penger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha takk for svar, nei det er vel ikke egentlig noe problem.. ble overrasket over at jeg, som har så styring på egen økonomi plutselig ikke hadde noe en periode:P det var bare det;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo superstrukturert til å sette av penger, så dette er ikke noe problem.

Hva pleier du å gjøre med de pengene du ikke har denne uka da? Dvs. hvilke muligheter er stengt for deg? Skriv dem ned, prioriter dem, og gled deg til du kan gjøre noen av dem igjen. Det er jo ikke lenge til.

Vi er nok mange som har hatt det både sånn og verre, spesielt i studietiden. Det er klart det er ikke MORO å ha det sånn når man ikke er student, men noen krise er det jo slett ikke, når man har stålkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk uka på å gjøre ting som ikke koster penger. Det kan hende du finner ut at det er mange hyggelige ting du kan gjøre som du også kan gjenta når du har penger... Har tenkt på det i det siste, hvor mye unødvendig jeg bruker penger på hver dag, som jeg absolutt ikke trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har til regninger og mat. Da er det inget problem. I tillegg så er dette kun for en kort tid. Andre lever sånn i måneder og år. Du kan sove godt om natta. Bruk heller tiden til ting som ikke koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...