Gå til innhold

Ærlighet


Gjest A

Anbefalte innlegg

Hei!

Først litt om meg.

Jeg er midten av 20-åra, oppegående og ryddig.

Dette høres kanskje dumt ut, men jeg har satt meg et mål om å fylle en stor sparegris.

Telte grisen for et år siden og mener å huske at det var i underkant av 4 000,- i den.

Ikke at jeg har behov for å spare i en gris, men er mer nysgjerrig på hvor mye mynt det er mulig å få plass til :)

For en uke siden tenkte jeg at jeg skulle telle opp på nytt da jeg syns det går myyyye penger på den.

Da var det plutselig 1800,- igjen, i all hovedsak kronestykker, og jeg VET at jeg har lagt nedpå flust med større mynter.

Den eneste som andre som har fri tilgang til huset og den eneste som oppholder seg her uten at jeg er hjemme er kjæresten.

Telte jeg feil?

Kom på at jeg tok bilde da jeg telte for et år siden, lette etter bildet og jammen fant jeg det.

På det bildet er det sikkert dobbelt så mye 10ere og 20ere enn det er igjen i dag.

Kjæresten satt og så på at jeg telte og at jeg ble overrasket over resultatet.

Vedkommende ble irritert da jeg spilte dum og stilte spørsmål.....

Etter konfrontasjonen har det blitt unormalt mange kyss på kinnet og mer sex enn normalt.

Nå er kjæresten på jobb, er det feil av meg å pakke min bedre halvdels klær og sette på trappa..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MorAase

Jeg synes din reaksjon er rett og rimelig. Men jeg ville ventet til en dag jeg kunne fått tak i en låsesmed til å bytte lås i døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette bare småmynter, et problem som burde snakkes om før man bare kaster fyren ut. Kan hende han angrer skikkelig, er lei seg osv..

Neeeeh, kanskje ikke, men snakk i allefall med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han?

Unnlot med viten og vilje å skrive kjønn på svinet, og da tolker dere det slik at det er en mann?

Vel, i dette tilfellet er det faktisk kjerringa som er uærlig!

Klart, det er bare småmynter for meg også, men tyveri er tyveri.

Har snakket med henne om det, hun blånekter!

Å anklage noen for tyveri og uærlighet er ille, så jeg har tatt det opp forsiktig, men jeg er like fordømt 100% sikker på at hun har stjålet cirka 5000,- av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han?

Unnlot med viten og vilje å skrive kjønn på svinet, og da tolker dere det slik at det er en mann?

Vel, i dette tilfellet er det faktisk kjerringa som er uærlig!

Klart, det er bare småmynter for meg også, men tyveri er tyveri.

Har snakket med henne om det, hun blånekter!

Å anklage noen for tyveri og uærlighet er ille, så jeg har tatt det opp forsiktig, men jeg er like fordømt 100% sikker på at hun har stjålet cirka 5000,- av meg.

Ja, du er på kvinneguiden, man antar det er kvinne som skriver om annet ikke er sagt/skrevet.

Ja, tyveri er tyveri. Men du har ingen bevis på at det er hun som har tatt pengene, kunne vært gjester...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Ja, du er på kvinneguiden, man antar det er kvinne som skriver om annet ikke er sagt/skrevet.

Ja, tyveri er tyveri. Men du har ingen bevis på at det er hun som har tatt pengene, kunne vært gjester...

Slike sparegriser/bøsser må gjerne låses opp med nøkkel, det har vel ikke gjester tilgang til. Hvis grisen er dirket opp, ser man jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å robbe en sparegris med en vanlig kjøkkenkniv.

Problemet er at det tar en halv evighet å tømme den :)

Så det er ikke snakk om en gjest, det er snakk om en person som har vært alene her i mange timer.

Det flyter over andre ting med mye høyere verdi her i huset, såeh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det er helt riktig.

Helt tydelig at h*n har dårlig samvittighet her, og å bo sammen med en tyv er neppe sunt i lengden. Kast ham/henne ut først som sist, og fortell helt klart hvorfor.

Tyver har lav status hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...