Gå til innhold

Kjøpt 3 par sko,bare betalt for 2:(


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Heisann

Idag hadde økonomisko halv pris av halv pris på sommerskoene sine. Jeg kjøpte 3 par i hui og hast fordi de snart stengte. Da jeg kom hjem så jeg på kvitteringen at jeg bare har betalt for 2 av dem, altså en 100 lapp for lite. Jeg bor ikke i denne byen nå, reiser hjem imorgen..

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men det har seg slik at jeg har i o erkant dårlig samvittighet.. Jenta var så behjelpelig.. Jeg vil bare høre hva dere hadde gjort :) hadde jeg bodd her hadde jeg gått innom på mandag... Trooor jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Du kan glede deg over det ekstra paret med sko!

Hadde jeg oppdaget det i butikken eller på senteret (eller hvor det nå var) hadde jeg gått tilbake. Men når jeg har kommet meg hjem og det i tillegg er helg (altså stengt på søndag så du ikke kan gå tilbake) og du ikke er i byen lenger, da får du bare "finne deg i det" :gjeiper:

Det er ikke din feil at den ansatte bare slo inn to par sko hvis alle tre parene var godt synlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var 3 for 2, som på Skopunkten. Ikke tenk på det. Det var uansett ikke din feil, 100 kr er heller ikke store beløpet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville ikke gjort noe med det, men hvis du ikke klarer det så ville jeg ringt dem og fått et kontonummer å overføre pengene til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida de var ikke 3 for 2.. Greia var at jeg prøvde og finne meg et fjerde par, og gav de tre andre til henne- hvorpå hun slo dem inn og jeg betalte etterpå.. Syns liksom 200 kr for 3 par var billig, men så var hellr ikke skoene dyre i utgangspunktet- så jeg godtok det og løp videre.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde DEFINITIVT tenkt over det. Du slipper visst unna fordi du faktisk reiser hjem, men i motsetning til alle over, ville jeg synes det var riktig å gå tilbake hvis du hadde bodd i den byen. Det er kanskje ikke "din feil", men av og til blir man innblandet i andres tabber. Man er faktisk forpliktet å betale for varene sine, det at den ansatte gjorde en tabbe slik at et par sko ikke ble slått inn, gir deg ikke rett til å få det paret gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt dem. Om de ønsket å få pengene tilbake, hadde de nok gitt deg et kontonummer eller en eller annen løsning slik at du kunne betale de hundre kronene du skylder dem. Men det kan også hende at de bare takker for at du sa fra, og lar deg beholde både skoene og pengene. Om du ringer og snakker med dem, får du i allefall lettet på samvittigheten! :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) jeg har nemlig jobbet i butikk i mange år, og har blitt så glaaaad hver gang det finnes ærlige folk.. Eller ærlige folk generelt liker jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ring dem du :jepp: hundre kroner er ikke noe unasett.

En god samvittighet er bedre en en hundrelapp i lomma.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg jubla over gratis sko! :jepp:

Det er faktisk kassepersonen sitt ansvar å slå inn alle varer, og synd for butikken om det skjer noe feil.

Har jobbet i flere butikker, og om en kunde kommer tilbake med noe jeg har glemt å slå inn, så tenker jeg "dumme meg!", ikke "ærlige flinke søte kunden".

Skal DU ha dårlig samvittighet for noe HUN gjorde feil? Nei, bruk de skoene med god samvittighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gubben var inne å kjøpte noe greier for ca 70,-,, betalte med en 100 lapp og kom ut med 200,-.. Det kunne ikke falt oss inn å gå inn igjen med pengen, da kjerringa i kassa var gammel, sur og tverr og har vært i "gamet" i mange år..

Jeg hadde så absolutt ikke gått tilbake for å betale 100,- mer, når det er butikken som har gjort feil!

Dte får da være grenser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt og forklart saken. Vet det ikke er mye penger, men det hadde gnaget seg dypt i samvittigheten for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal gjøre det samme som du hadde gjort dersom du hadde betalt 100 kroner for mye. Da hadde du nok garantert gått tilbake, uansett hvor langt unna det måtte være.

Det er smålig og simpelt å gjøre seg til tyv for en ussel hundrelapp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da hadde jeg jubla over gratis sko! :jepp:

Det er faktisk kassepersonen sitt ansvar å slå inn alle varer, og synd for butikken om det skjer noe feil.

Har jobbet i flere butikker, og om en kunde kommer tilbake med noe jeg har glemt å slå inn, så tenker jeg "dumme meg!", ikke "ærlige flinke søte kunden".

Skal DU ha dårlig samvittighet for noe HUN gjorde feil? Nei, bruk de skoene med god samvittighet.

Det er faktisk ditt ansvar som kunde å betale for varene dine. Gjør du ikke det, er det tyveri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, mange uærlige folk her.

Bare ring/mail dem og forklar situasjonen. Er du heldig så takker de deg og lar deg beholde skoene. Hvis ikke så kan du få kontonummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben var inne å kjøpte noe greier for ca 70,-,, betalte med en 100 lapp og kom ut med 200,-.. Det kunne ikke falt oss inn å gå inn igjen med pengen, da kjerringa i kassa var gammel, sur og tverr og har vært i "gamet" i mange år..

Jeg hadde så absolutt ikke gått tilbake for å betale 100,- mer, når det er butikken som har gjort feil!

Dte får da være grenser.

Og det er akkurat sånne folk som deg som gjør at varene blir dyrere for oss andre! Eieren skal ha så og så mye overskudd han, og da må de få inn tapte penger på andre måter! Man er like mye tyv selvom det gjelder "bare noen kroner".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var helt og holdent den ansattes feil, noe som tilfeldigvis gikk i din favør. Det kunne like så gjerne gått i din disfavør (det gjør ofte det, særlig i matbutikker). Du har ikke forsøkt å lure noen - du merket det ikke engang før du kom hjem - så du trenger ikke ha dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...