Gå til innhold

Hvilke hensyn er viktige nå...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk ganske nylig gjennom et brudd med faren til sønnen min på 4.

Vi har sønnen vår 50% av tida hver.

Nå har jeg møtt en ny mann, vi har hatt mye kontakt og møttes mye de siste ukene. Han har og, ikke egentlig med vilje, møtt sønnen min to ganger, men da bare blitt introdusert som "Per". (1. gang var tilfeldig på butikken, 2. gang var da han skulle komme hjem til meg etter leggetid og leggetid ble litt forskjøvet.)

Skjønner at jeg nå siden sønnen har møtt han, bør si noe til faren til guttungen.. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre det og, hva jeg skal si og hvordan.

Det er jo ikke noe seriøse greier enda, jeg og "Per" driver og blir kjent og liker hverandre..

Kan jeg si det så enkelt som det? "Jeg begynner å bli kjent med en mann og vil at du skal vite det først av hensyn til sønnen vår"?

Så enkelt som det?

Jeg og "Per" er enige om at sønnen min skal holdes utenfor enda, og at vi ikke skal møtes når han er hos meg/er våken, for å vite hva vi har før sønnen involveres.. Grunnen til at han kom til med mens sønnen var der nå har vært at eksen har vært bortreist i 3 uker.

På en måte er det fint, på en annen måte vil han jo etterhvert muligens få en stor rolle i barnets liv, og da mener jeg at de bør bli kjent de og, og at han som ikke har barn fra før også må kjenne litt på hva det egentlig betyr å bli sammen med noen som har barn fra før...

Hvilke erfaringer har dere der?

Skulle tro jeg var 14 som ikke klarer å tenke klart her, men jeg er faktisk 26 og det er både eksen og "Per" også.. (sånn siden alder før eller siden alltid pleier å bli et tema i slike tråder)

Jeg vet dette ikke ble veldig sammenhengende, men spør om jeg ikke klarte å formulere meg greit :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg egentlig mener det er nødvendig å si noe til barnefar ennå. Han bør få vite om det når det kommer til det punktet at "Per" og sønnen din begynner å omgås, men jeg synes ikke det bør skje før om lenge. Barn knytter seg fort til folk som er mye involvert i livene deres, og hvis det ikke skulle fungere mellom deg og "Per", kan dette være veldig vanskelig for sønnen din. Spesielt hvis det samme skjer med flere ander menn, samt diverse kvinner som blir involvert med faren. Det kan fort bli alt for mye for et lite barn å forholde seg til, og han kan bli usikker og slite med tillit senere.

• Liker 2
Skrevet

Kan jo være greit å være åpen med eksen også, jeg som ekspartner ville ha visst det av eksen og ikke fra andre kilder ihvertfall... Kan jo bare si at du har fått en ny venn, og møtes innimellom (uten barnet) så får vi se hva det blir til..

Lykke til

Skrevet (endret)

Takk for gode svar fra begge to.

Jeg dras litt mellom "er dette viktig nok å prate med eksen om enda eller bør jeg bli bedre kjent med "Per" selv først" og "dette burde eksen få vite om siden sønnen har møtt han to ganger"

Jeg ville som pialen sier også helst høre ting fra han enn via omveier.

Glemte AB-knappen, men jaja..

Endret av loren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...