Gå til innhold

Mensensmerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 15 år, jeg fikk mensen for 3 år siden (tror jeg). I dag tidlig våkna jeg av at jeg hadde det utrolig vondt i underlivet. Det første jeg tenkte var : ok nå har jeg fått mensen igjen, og det hadde jeg. Jeg fikk ikke sånne mensensmerter før i fjord. Men de blir nesten bare verre og verre. Jeg klarer ikke og sitte stille, klarer heller ikke å sove, er utrolig kvalm og gråter nesten. Jeg bruker å ta en smertestillende når det blir altfor gale å bare tvinge meg selv til å ligge stille og sove, så når jeg våkner er det mye bedre. Men i dag tok jeg en med en gang jeg våkna, jeg fikk ikke til å sove igjen men jeg føler det blir litt og litt bedre men plutselig blir det vondt igjen. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt dette her ? Tips til noe jeg kan spise eller noe? Kommer jeg til å ha det sånn hver gang jeg får mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også vært plaget av mye mensen smerter før, selv ikke vanlig ibux og paracet hjalp noe særlig for meg. Fikk anbefalt naproxen, en annen type smertestillene en får kjøpt reseptfritt på apoteket, den hjalp i hvert fall mot smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Min dype medfølelse - menssmerter kan være veldig vondt. Min anbefaling er en paracet og en ibux eller ibumeting samt varmeflaske på magen. Og holde seg i sengen eller på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært plaget av mye mensen smerter før, selv ikke vanlig ibux og paracet hjalp noe særlig for meg. Fikk anbefalt naproxen, en annen type smertestillene en får kjøpt reseptfritt på apoteket, den hjalp i hvert fall mot smertene.

Hvor kjøper man det ? Må man ha resept eller seller de det i vanelige matbutikker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper man det ? Må man ha resept eller seller de det i vanelige matbutikker ?

Du får kjøpt det uten resept på apoteket ;)

Endret av Sofie_22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så kraftige menssmerter at jeg kaster opp og enkelte ganger får veldig løs mage. Jeg kaldsvetter og det hele. Jeg bruker brexidol, ibuprofen, pirom og forte. De får du på resept hos legen. For min del må jeg ha de for å ikke "dø" av smerte. Har faktisk svimt av på jobb pga. smertene. Hehe. Så ikke noe moro dette her.. Jeg forstår akkurat hvordan du har det. Klarer ikke ligge stille og må bare røre på beina hele tiden osv osv.. Jeg tar pillene, så legger jeg meg der det er mest komfortabelt og legger varmeflaske på magen. Det hjelper for meg å være varm på benene også. Blir jeg kald på beina, så får jeg mer vondt av en merkelig grunn. hjelper meg også litt å stryke meg på magen eller få samboeren min til å gjøre det. Han har så varme hender, så er så deilig når han bare legger hånden sin på magen min :P Min søster hadde det akkurat slik også, men etter hun fikk barn så har det nesten blitt borte. Får håpe det samme skjer med meg. :P

Jeg hadde ikke menssmerter de 2 første årene mine, men de kom senere. Får håpe du slipper ett smertehelvette som jeg har vært gjennom.

Som flere over her sier, ta en ibux og en paracet, funker ikke det, så prøver du naproxen (får du uten resept) Funker ikke dette, drar du til legen og får noe sterkere. Ingen skal gå å ha vondt :)

Ble veldig rotete dette her, men håper du får brukt noe av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det ikke sånn at ppiller kan hjelpe på mensensmerter? Synes å ha lest det et sted.

Jeg hadde det akkurat som deg før, da jeg var yngre! Det var helt forferdelig!

Føltes som om jeg skulle dø hver gang. Satt bare og gynget frem og tilbake, for jeg klarte ikke å sitte stille pga smertene. Føler med deg :(

Men da jeg fikk kjæreste, begynte jeg på ppiller, og etterhvert sluttet jeg faktisk å ha de mensensmertene jeg hadde før. Merkelig nok! Vet ikke om det var pga pillene eller om jeg "vokste det fra meg" eller hva, men jeg sluttet på pillene for et år siden, og har faktisk ikke hadd sånne vonde mensensmerter siden heller! Har ikke hatt det på en god stund nå heldigvis. Ellers kan du som andre skriver prøve f.eks naproxen.

Og kanskje snakke med legen din om det, kanskje h*n har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig viktig er å ta smertestillende med en gang du kjenner litt smerte, ikke vent! Ta Naproxen eller Ibux, det hemmer stoffene som gir smerter å bryte ut. Både Naproxen og Ibux får du kjøpt på apoteket reseptfritt. Naproxen er bedre enn Ibux på de fleste.

Varme hjelper også mange.

Hjelper ikke det så må du til legen og få noe sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så kraftige menssmerter at jeg kaster opp og enkelte ganger får veldig løs mage. Jeg kaldsvetter og det hele. Jeg bruker brexidol, ibuprofen, pirom og forte. De får du på resept hos legen. For min del må jeg ha de for å ikke "dø" av smerte. Har faktisk svimt av på jobb pga. smertene. Hehe. Så ikke noe moro dette her.. Jeg forstår akkurat hvordan du har det. Klarer ikke ligge stille og må bare røre på beina hele tiden osv osv.. Jeg tar pillene, så legger jeg meg der det er mest komfortabelt og legger varmeflaske på magen. Det hjelper for meg å være varm på benene også. Blir jeg kald på beina, så får jeg mer vondt av en merkelig grunn. hjelper meg også litt å stryke meg på magen eller få samboeren min til å gjøre det. Han har så varme hender, så er så deilig når han bare legger hånden sin på magen min :P Min søster hadde det akkurat slik også, men etter hun fikk barn så har det nesten blitt borte. Får håpe det samme skjer med meg. :P

Jeg hadde ikke menssmerter de 2 første årene mine, men de kom senere. Får håpe du slipper ett smertehelvette som jeg har vært gjennom.

Som flere over her sier, ta en ibux og en paracet, funker ikke det, så prøver du naproxen (får du uten resept) Funker ikke dette, drar du til legen og får noe sterkere. Ingen skal gå å ha vondt :)

Ble veldig rotete dette her, men håper du får brukt noe av det :)

Uff ja får håpe jeg slipper det, Jeg får ikke løs mage, men egentlig ganske hard. Jeg er mye bedre allerede da, får bare håpe jeg slipper å avlyse planene å ligge hjemme i hele kveld:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det ikke sånn at ppiller kan hjelpe på mensensmerter? Synes å ha lest det et sted.

Jeg hadde det akkurat som deg før, da jeg var yngre! Det var helt forferdelig!

Føltes som om jeg skulle dø hver gang. Satt bare og gynget frem og tilbake, for jeg klarte ikke å sitte stille pga smertene. Føler med deg :(

Men da jeg fikk kjæreste, begynte jeg på ppiller, og etterhvert sluttet jeg faktisk å ha de mensensmertene jeg hadde før. Merkelig nok! Vet ikke om det var pga pillene eller om jeg "vokste det fra meg" eller hva, men jeg sluttet på pillene for et år siden, og har faktisk ikke hadd sånne vonde mensensmerter siden heller! Har ikke hatt det på en god stund nå heldigvis. Ellers kan du som andre skriver prøve f.eks naproxen.

Og kanskje snakke med legen din om det, kanskje h*n har noen gode tips?

Ja jeg sitter bare å gynger og må bevege meg eller presse på magen eller noe. Men nå er jeg mye bedre :) Har egentlig ikke så lyst å begynde på p-piller, men får se hvor det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig viktig er å ta smertestillende med en gang du kjenner litt smerte, ikke vent! Ta Naproxen eller Ibux, det hemmer stoffene som gir smerter å bryte ut. Både Naproxen og Ibux får du kjøpt på apoteket reseptfritt. Naproxen er bedre enn Ibux på de fleste.

Varme hjelper også mange.

Hjelper ikke det så må du til legen og få noe sterkere.

Ja jeg venta ikke med å ta en paracet i dag. Og nå er jeg mye bedre, bare pitte litt vondt av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Huff jeg vet åssen det er og det er helt forferdelig! Ta tabeletter FØR smertene bryter ut. Bare du kjenner det gjør litt vondt, så fort deg. Det nytter ikke å ta smertestillende når smertene har eksplodert. Det hjelper ikke for meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...