Gå til innhold

Sår av giftering


Gjest giftering

Anbefalte innlegg

Gjest giftering

de siste dagene har jeg merket et sår mellom ringefingeren som jeg har gifteringen på og langefinger. det er tynt og langt og ser ut som om det er ringen som har skjært seg gjennom huden. Er dette normalt? gjør sinnsykt vondt når man bruker hånda.

Jeg har bare skiftet ringen over på andre hånda, men skal det være slik at ringen skjærer en? =S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gullsmed

Det kan være mange grunner til såret, og ja, ringen kan være årsaken.

Huden har ikke vært tørr nok, så ringen gnisser.

Ringen kan ha blitt slipt spiss etter langvarig bruk.

Ringen er for liten og skaper irritasjon.

Det kan være et metall i ringen som du reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme får jeg,om jeg ikke er flink til å fjerne ringen når jeg har fingra i vann.Uansett grunn,må jeg huske å ta den av og tørke meg godt før jeg tar på ringen.Om jeg glemmer å fjerne ringen, tar jeg den av etterpå og tørker finger+ ring godt før jeg tar den på.Gjerne lufttørke om natta.

Hvis du f.eks bruker salmiakk vann og ikke skyller og tørker godt både finger og ring,vil du få sår etterhvert. Tror du burde prøve å lufttørke om natta og huske å fjerne ring+ tørke den godt før du setter den på igjen.Skitt.såperester, bakterier og hud osv samles jo under ringen,selv om du vasker hånda.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gå med den da?

Både mamma og pappa hadde det problemet, de tok vel av ringene sine etter noen mnd. Og siden har de gått uten. De hadde 30 års bryllupsdag i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lett sår av ringer. Jeg bruker til daglig ringer på begge ringfingre, forlovelsesring og giftering sammen på høyre hand. Jeg tar av ringene når jeg kommer hjem for dagen eller når jeg skal trene, og er stort sett uten hjemme, når jeg sover og ved enkelte aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...