Gå til innhold

Percing i tunga, hjelp?


Catta95

Anbefalte innlegg

Jeg tok percing i tunga sist onsdag.

Og bare lurer på noen ting.

Er det farlig eller uvanelig at det er litt gult bak der percingen er???

OG om er dte farlig at den kulen på toppen ligger i en slags grop i tunga mi :S pga tungen er hoven??

Plisss svar så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en infeksjon, og det må behandles.

Det er vel ikke helt uvanlig at tungen er litt hoven de første dagene, men det virker som den er mere enn LITT hoven, og det bør ikke samle seg "noe gult" i såret. Har du vondt? Gir det en vond smak i munnen, eller dårlig ånde? Er tungen mer hoven enn den var det første døgnet?

ja, det kan være farlig hvis du ikke gjør noe med det. Hør med legen din, eller spør på legevakten. Du kan selvfølgelig prøve å rense det selv (du har vel vært nøye med det?), men blir det ikke raskt bedre, må du få noen til å se på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leonidene

Eg var innom og spurte i eit piercingstudio og viste fram piercingen fordi eg trudde den var blitt betent pga at det var litt gult ved hullet/kula (dette var noen dager etter eg tok piercingen). Han sa det var normalt og at den ikkje var betent, noe som var korrekt. Det går nok bra, men om det ikkje forsvinner i løpet av kort tid så kan den være betent..

Når tunga er hoven så vil kula ligge i ei grop, naturligvis - stanga er jo bare ein viss lengde. Når hevelsen går ned så ordner det seg, så sant stanga er lang nok. Tunga mi var hoven i noen dager forresten (og eg lespa som ein tulling før eg blei vant til den lange stanga :gjeiper: ).

Endret av Leonidene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet lite om piercinger.

Det kan godt være at det ofte kommer gul misfarving fra implantatet, og at dette ikke er noe å bry seg om, men hevelse og ansamling av "noe gult" høres jo ut som en klassisk betendelse. Hvis du ikke har noen av de symptomene jeg nevnte, kan du jo i hvert fall spørre der du fikk dette utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har percing i tungen, jeg var håven i munnen ganske lenge, og kaldt vann i nærheten er et godt tips=)

ei vennine av mg fikk problemer me sin, og fekk ein gule klump under tungen me kulen. hun fikk beskjed om å smøre på tannkrem dr i noen dager for å se om d trakk seg tbage.

viss d ikke skulle gi seg kan du prøve d=)

eg lesbet kjeeeempe lenge før eg blei vande me d :fnise: utroli løye for di rundt:P

lykke til me percingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 stk etter hverandre i tunga...aldri vært no problem..bare litt hoven..bare husk å skyll godt etter måltider å sånn så det ikke setter seg no nede i hullet som irriterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg var innom og spurte i eit piercingstudio og viste fram piercingen fordi eg trudde den var blitt betent pga at det var litt gult ved hullet/kula (dette var noen dager etter eg tok piercingen). Han sa det var normalt og at den ikkje var betent, noe som var korrekt. Det går nok bra, men om det ikkje forsvinner i løpet av kort tid så kan den være betent..

Når tunga er hoven så vil kula ligge i ei grop, naturligvis - stanga er jo bare ein viss lengde. Når hevelsen går ned så ordner det seg, så sant stanga er lang nok. Tunga mi var hoven i noen dager forresten (og eg lespa som ein tulling før eg blei vant til den lange stanga :gjeiper: ).

Okai tusen takk :):takke: ble MYE tryggere nå :jepp::biggrin:

Ja de hjemme kjønner ikke alt jeg sier :ler2:

prøver og snakke tydelig men funker ikke alltid x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en infeksjon, og det må behandles.

Det er vel ikke helt uvanlig at tungen er litt hoven de første dagene, men det virker som den er mere enn LITT hoven, og det bør ikke samle seg "noe gult" i såret. Har du vondt? Gir det en vond smak i munnen, eller dårlig ånde? Er tungen mer hoven enn den var det første døgnet?

ja, det kan være farlig hvis du ikke gjør noe med det. Hør med legen din, eller spør på legevakten. Du kan selvfølgelig prøve å rense det selv (du har vel vært nøye med det?), men blir det ikke raskt bedre, må du få noen til å se på det.

Gjør vondt innimellom MEN jeg er ikke så flink til og holde skjeft xD

Hakke noe spesiel smak i munnen, dårlig ånde har jeg sliti med litt før men hakke noe spes nå.

Nei tror tunga begynner og krympet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med min piercing da jeg tok den, ingenting farlig.

Okai, det er bra :)

så da vet jeg det er bare og vente til tunga blir bedre (Y) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vondt innimellom MEN jeg er ikke så flink til og holde skjeft xD

Hakke noe spesiel smak i munnen, dårlig ånde har jeg sliti med litt før men hakke noe spes nå.

Nei tror tunga begynner og krympet :P

Da er det nok i orden. Infeksjoner vil ledsages av smerte, rødme og hevelser, i munnen med vond smak/lukt, eventuelt med gult puss. At det gjør litt vondt i begynnelsen er helt normalt.

Er du i tvil, så spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai :P

men jeg husker at før eller rett etter jeg hadde tatt den, fikk jeg beksjed om at jeg kunne kjenne med fingrene under haka, men husker ikke hva jeg skulle skjenne etter??

Når jeg kjenner der får jeg vondt, MEN husker liksom ikke hvorfor skulle skjenne etter :S ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai :P

men jeg husker at før eller rett etter jeg hadde tatt den, fikk jeg beksjed om at jeg kunne kjenne med fingrene under haka, men husker ikke hva jeg skulle skjenne etter??

Når jeg kjenner der får jeg vondt, MEN husker liksom ikke hvorfor skulle skjenne etter :S ???

Hovne lymfekjertler, og evt. temperaturøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovne lymfekjertler, og evt. temperaturøkning.

Er det farlig???????? :S

og hva kan jeg gjøre med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får en infeksjon, vil du kjenne hevelser/klumper under kjeven.

Jeg regner med at du ikke har det, men det er i så fall et tegn på at immunforsvaret ditt jobber med noe. Hvis alt kjennes normalt, er det ingen grund til bekymring.

Det kan være litt ømt under der en stund efter at du fikk piercingen. Det er normalt. Hvis det er ordentlig vondt, og du kjenner "klumper" kan du ringe legen din og spørre om han synes du burde undersøkes. Hvis det gule i munnen din ikke er verk (som det ikke høres ut som efter noen innlegg), tror jeg ikke du skal bekymre deg.

Endret av Giacomo_P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får en infeksjon, vil du kjenne hevelser/klumper under kjeven.

Jeg regner med at du ikke har det, men det er i så fall et tegn på at immunforsvaret ditt jobber med noe. Hvis alt kjennes normalt, er det ingen grund til bekymring.

Jeg trokke det er noen klumper, bare har litt vondt hvis jegtar der, men ekke hele dagen det gjør vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trokke det er noen klumper, bare har litt vondt hvis jegtar der, men ekke hele dagen det gjør vondt

Jeg leste litt fort, og har nå tilføyet litt i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt fort, og har nå tilføyet litt i forrige innlegg.

Okai :P går sikkert over til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai :P går sikkert over til slutt :P

Det gjør det nok. Men nå vet du i hvert fall bedre hva du skal være oppmerksom på. Det så jo litt mere dramatisk ut da den første posten din stod alene, men det virker som ting er normale.

Ikke vær redd for å poste igjen, hvis det er noe du er usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det nok. Men nå vet du i hvert fall bedre hva du skal være oppmerksom på. Det så jo litt mere dramatisk ut da den første posten din stod alene, men det virker som ting er normale.

Ikke vær redd for å poste igjen, hvis det er noe du er usikker på.

:) okai :P

Okai tro meg jeg poster her vis det er noe mer ass XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...