Gå til innhold

Hvor mye do-papir bruker du/dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er to voksne, bruker stort sett Lambi, og vil tro vi bruker 2-3 ruller i uka, til hverdags når begge er ute av huset 7-8 timer. Samboeren har litt mageproblemer (intoleranse e.l), så han går kanskje på "nr 2" flere ganger om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg og moren min var på besøk hos en hos en av hennes venninner i England når jeg var rundt 12 år gammel. Tror aldri jeg tenkte noe særlig over hvor mye dopapir jeg brukte, men tok vel en god del "flak/riv". Venninnen til mamma kommenterte at hun synes dopapiret gikk usedvanlig for unna. Et tørk/riv når man har tisset og to tørk/riv etter nr 2. Både jeg og moren min synes dette var litt i minste laget. :sjenert:

Skrevet

Aner ikke, men syntes ikke jeg gjør annet enn å kjøpe dopapir!

Nå må det sies at vi også bruker toalettpapir som servietter og kjøkkenpapir.

Skrevet

Aner ikke, men syntes ikke jeg gjør annet enn å kjøpe dopapir!

Nå må det sies at vi også bruker toalettpapir som servietter og kjøkkenpapir.

Classy.

Vi er 4 stk og bruker vel en 3-4 ruller i uka.

• Liker 2
Skrevet

Lambi er det toalettpapiret med minst meter pr. rull.

Vi burde kanskje bytte da. Men Lambi er jo så mykt. :fnise:

Skrevet

Et tørk/riv når man har tisset og to tørk/riv etter nr 2.

Æsj! Finnes det virkelig mennesker som er så ekle og uhygieniske? Kjenner at jeg blir kvalm..

Skrevet

Et tørk/riv når man har tisset og to tørk/riv etter nr 2. Både jeg og moren min synes dette var litt i minste laget. :sjenert:

Wææh, er det mulig? Jeg tørker/vasker til det er tørt og rent, verken mer eller mindre. Og det er ikke mulig med ett tørk. Og selv om jeg selvsagt vasker meg etterpå, så har jeg ikke noe ønske om å bruke så lite papir at det søler til fingrene. Glad jeg ikke vanker fast på sånne toaletter som jeg besøkte i Russland, der det sto en bestemt gammel babushka og delte ut det lille hun mente fikk være tilstrekkelig. :gjeiper:

Skrevet

Vi burde kanskje bytte da. Men Lambi er jo så mykt. :fnise:

Ja, Lambi er mykest og best :) (som oftest)

Er vel også litt tykkere enn mange av billigvariantene, så meter per rull er litt misvisende av og til...

Selv bruker vi billig trelags-dopapir. Litt for pris og litt fordi det ikke setter seg fast i huden etter barbering :P hehe

Selv bruker jeg tre tørk når jeg tømmer blæra, og det som trengs for å rense stumpen etter tarmtømming (men bruker tre tørk om gangen, vanligvis holder det med en eller to runder).

Han bruker ett eller to tørk (alt etter hvor mye som henger av dorullen) etter stående, og masse masse masse etter sittende (både for antiplask og for å gnikke rent).

Sånn - nå vet dere litt for mye om mine og min kjæres dovaner :fnise:

(Bruker vel fortsatt 1-2 ruller i uken. Men tester denne uken. Satte i ny rull på mandag etter jobb, og skal sjekke neste mandag igjen og oppdatere :P )

Skrevet

Ingenting slår samboern min. Aner ikke hva han gjør for noe der inne :gjeiper: D er litt lydt ut til stuen og umulig å ikke høre måten han river papiret på. Jeg la merke til en gang at du verden så masse tørk han tar. Det var sikkert sært av meg å neste gang telle tørkene da han var på do men vettu: det var 20 tørk! Jaja, da vet jeg hvertfall at HAN er renslig nedentil... :fnise: Men kanskje en smule overdrevent? Dopapiret flyr her hvertfall!

Skrevet

På jobben har vi sånne forferdelig digre ruller av den tunge ekle typen, der det nesten er umulig å få dratt av mer enn ett tørk av gangen. De er vel konstruert sånn på sadistisk vis så man skal bruke minst mulig. Men iblant trenger man jo mer, mye mer. Utrolig ekkelt å sitte å nærmest grafse oppi beholderen med blodige fingre, og samtidig tenke på at andre muligens nettopp har gjort det samme. :snurt:

• Liker 1
Skrevet

2 ruller (2personer/uke). Da har jeg også brukt litt til nesesnyting, rask vask av servant og til å tørke av vaskemaskinen etter bruk.

Skrevet

Følgte med denne gangen, vi to voksne bruker nok i snitt 1 1/2 rull i uka.

• 10 år senere...
Skrevet

Bruker folk fortsatt like mye dopapir?😂😂

Anonymkode: 74758...277

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

10 år etterpå? Nei, jeg vil tro at folk nå til dags har funnet andre løsninger.... 

Anonymkode: d501f...16a

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Her i huset har det gått ekstreme mengder dopapir under korona. Det er enda godt vi hamstret. Blir helt vill i blåsern av å ha covid 😵

Anonymkode: 43f8d...9c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...