Perelandra Skrevet 12. august 2011 #1 Del Skrevet 12. august 2011 På forsida til nettutgaven av Romerikes Blad står det i dag følgene overskrift: Kjørte på ku - Døde etter påkjørselen. Jeg tolket dette som en alvorlig ulykke hvor sjåføren ble drept i sammenstøtet med kua, men da jeg klikket på overskriften og leste videre så jeg at jeg hadde misforstått meningen. Det var kua døde etter påkjørselen. Hvordan ville dere andre ha tolket overskriften? Sier den i det hele tatt noe om hvem som døde, og kan den ikke tolkes likt begge veier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luri Skrevet 12. august 2011 #2 Del Skrevet 12. august 2011 Den kan vel egentlig tolkes begge veier. Høres ut som jornualisten bare ønsket å dramatisere det litt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 12. august 2011 #3 Del Skrevet 12. august 2011 Ikke enig i at det kan tolkes begge veier. Her er det to setninger uten uttrykt subjekt, og da forventer man at subjektet er det samme i begge setninger. Dermed er det den som kjørte på som døde. Sånn logisk sett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoe Skrevet 12. august 2011 #4 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg syntes det høres ut som at sjaføren døde... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. august 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 12. august 2011 Ikke enig i at det kan tolkes begge veier. Her er det to setninger uten uttrykt subjekt, og da forventer man at subjektet er det samme i begge setninger. Dermed er det den som kjørte på som døde. Sånn logisk sett. Ja, du har rett i det. Det er derfor logisk at jeg tolket overskriften til at sjåføren døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 18. august 2011 #6 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg ville definitivt trodd at det var sjåføren som døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå