Gå til innhold

Usikker på mensen!


Gjest Amalie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 13. Jeg har ikke fått mensen men jeg har høy feber akkurat nå har jeg 38,9! Det er ganske mye. Jeg har vondt i ryggen og har smerter i magen. I natt hadde det runnet ut masse brunt gørr fra kjeden min. Jeg er svimmel og tung i hodet. Jeg har ikke forskølelse eller noe anen sykdom. Hjelp nå! Plizz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt mensen før?

Feber og mensen hører normalt ikke sammen. Om feberen ikke gir seg eller blir verre eller smertene i magen blir verre så ta kontakt med lege, helsesøster eller en voksen som kan hjelpe deg.

At det kommer brunt er ikke så uvanlig før mensen, men det spørs jo også hvor mye det er og om det lukter vondt (mensblod lukter ikke blomster akkurat, men om det lukter mere råttent så burde du få hjelp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt uvanlig med lett feber før eller under menstruasjon. Særlig blandt unge jenter uten stabil cyklus kan man få mye besvær.

Men 38,9 grader er for mye. Enten er det sammenfall med anden sykdom, eller så bør det undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som mensen kan være på vei gitt.

Husker mensen jeg hadde i tenårene. Det var grusomt, jeg hadde store smerter, så jeg svettet at det føltes ut som jeg hadde feber, men tror ikke jeg hadde det. Jeg begynte på p-piller allerede som 14 åring for å gjøre et forsøk på leve normalt under mensen. Dette var i samråd med mamma og legen da.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svarene og ja i dag kom mensen gitt!

Så flott!

Men gav feberen seg også, eller har du den fortsatt? Jeg synes den hørtes litt for høy ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er førstegang og feberen er borte

Vidunderlig! Jeg var litt bekymret for den høye feberen din - den var unormalt høy til å være mensrelatert.

Husk at det kan ta tid før cyklusen stabiliserer seg i din alder, så ikke bli engstelig om det tar en stund før den neste kommer. Eller om den kommer for tidlig. Det virker som du hadde ganske mye ubehag denne gangen. Det blir som oftest bedre med årene - men er det veldig plagsomt, finnes det hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...