Gå til innhold

Sopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gyn forrige uke hvor han tok noen tester.

Noen dager etterpå kjente jeg at jeg hadde fått sopp. Så kom brevet fra gyn i posten i dag om at han hadde funnet sopp.

Så jeg har da hatt dette en stund før syptomene kom. Har canesten krem og fikk resept på vagitorie.

Men, jeg har da nok også smittet sambo. Han sa han hadde klødd litt og fikk noen røde prikker på penishodet men at det forsvant etter en dag.

Jeg synes allikevel at han også skal behandles, slik at vi ikkje smitter hverandre om igjen og om igjen.

Skal han også da bruke canestenkrem på stasen? :sjenert: vagitorie funker jo ikke på han :fnise:

Jeg har aldri brukt sånn vagitorie før, skal hente dem imorgen. Skal disse virke fortere, eller er det bare at de virker bedre, og skal man ha mer enn én (altså ikke samtidig da men over et par dager)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt sopp to ganger, første gangen på grunn av at jeg brukte en parfymert såpe i underlivet (IKKE LURT) og andre gangen fordi jeg ikke stabiliserte PH-verdien i underlivet etterpå.

Jeg brukte Canesten og kjøpte en pakke med én vagitorie og krem i ett. Vagitorien tok jeg i rett før jeg skulle legge meg slik at den fikk tid til å virke. Når du står oppreist vil den jo følge gravitasjonen, liksom! Deretter smurte jeg med kremen til det hadde gått en uke etter at symptomene forsvant.

Typen din MÅ smøre seg med kremen, han også. Han må smøre den over hele skaftet og godt rundt penishodet, i alle "krinkler og kroker", akkurat slik som du. Ellers vil dere bare smitte hverandre om og om igjen, som du sier.

Etter kuren vil ikke PH-verdien i underlivet ditt være normalt, ettersom Canesten fjerner soppen og dermed ikke forårsaker en normal verdi. Bruk lactal vagitorier i 7 dager etter en behandling med Canesten. Det at jeg ikke gjorde det første gangen var grunnen til at soppen kom tilbake kort tid etterpå, så det må du virkelig gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, dere må smøre dere begge 3 ganger om dagen, forresten. Og den/de vagitorien(e) du putter inn kommer til å løse seg opp til pulver og komme ut som pulver også. Husk truseinnlegg!

Du må også smøre deg fra framme helt over klitoris til rett over anus for å forsikre deg om at soppen blir drept i alle "krinkler og kroker" : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, takk for svar men det er ikke første gangen jeg har hatt sopp, men det er mange år siden så jeg vet hvordan jeg skal smøre. Disse vagitoriene har jeg aldri vært borti derfor så mange spørsmål om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...