Gå til innhold

Han løy om høyden,

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er jo den at jeg lurer på om det kan være mer enn to cm. Håper virkelig ikke det er det. Har ikke lyst å gå ut med en dverg.

Om resten av mannfolka på disse nettsidene også lyver på alderen sin, så hadde jeg jo blitt kjent med flere menn og kanskje funnet en som passer enda bedre sammen med meg enn denne her mannen, hvem vet.

TS

Hei TS. Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg synes heller ikke det er greit å lyve om høyden. Ikke fordi det nødvendigvis har en enorm fysisk betydning, men fordi det vitner om et heller lempfeldig forhold til sannheten og en mann som kanskje er ukomfortabel med den han er, og DET er uattraktivt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg traff en gang en mann. Han var fantastisk, morsom, smart og pen. Han fikk meg til å føle meg bra, føle meg pen, føle meg som den eneste. Vi kunne prate om alt, vi lo av det samme. Han fikk meg til å smile når dagen var grå. Han respekterte meg, og jeg han. Han var glad i meg, og jeg i han. Han ville ha meg, og ingen andre. Han var en super mann...

Men, jeg droppa han. Jeg fant ut at han-han løy...off, er så vanskelig å si høyt. Han skjegla!!!

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bry deg om hva de fleste her sier TS, en lav mann er rett og slett ikke mann! :-) og herregud da skal du føle deg som en mann med han, haha, da kan du kanskje løfte han å sånt da.. hahaha! jeg hadde vel aldri datet en mann under 180...

Hahaha!

Du er ikke tilfeldigvis "gjest", som har opprettet en ny bruker? Dere to får meg ihvertfall til å lure på hvorfor pasienter på psykiatrisk institusjon får tilgang til internett før de er friskmeldte. God bedring!

Var denne ment til meg? Isåfall, nei, jeg er ikke gjest. Jeg er bruker, og står normalt fram med brukernavn når jeg ikke selv oppretter tråden. Gidder ikke ha slike ting knyttet opp til profilen min.

Hvorfor runder du nedover? Er du 172, så er du 172. Det er vel ikke vanskeligere å svare 172 når noen spør hvor høy du er, enn å si 170? Jeg skjønner ikke at folk som runder oppover eller nedover når det er snakk om høyde. Det er som å skulle runde nedover når man snakker om vekt, bare for å lure seg selv.

Enig!

Tror jeg skal gå å endre profilen min jeg.. Må vel skrive 164,3 - så ingen får sjokk og påstår at jeg lyver!

Du har jo ikke det valget da, det er det eneste.

Nå er det ikke ofte jeg oppgir høyde og jeg slenger somregel på en ca. Hvor nøye er det da? Spiller ingen rolle( eller- det gjør jo tydeligvis det for noen..). Om jeg skal oppgi vekt svarer jeg ca.vekt da også. Den varierer med et-par-tre kg.

Nå er jeg ikke inne på slike datingsider så det er ikke i slike tilfeller jeg oppgir høyd og vekt uansett..

Jeg svarer nøyaktig. Synes det er det mest riktige. Hvorfor oppgi sånn ca, hvis man vet nøyaktig?

Ts!

Mente det med at folk ler nok høyt av deg på gata, veldig ironisk. Var ment for at du sku få opp øya, liker du en mann allerede før du har møtt han, vil jeg neppe tro de -2- cm spiller noe rolle.

Skal du være så pirken ender du nok opp singel, i en villa, med 40 katter!

Ja, jeg forsto nok at du mente det ironisk. :)

Hvorfor forvente at han skal akseptere at du er lavere hvis du ikke aksepterer at han er lavere?

Greit nok, alle har sine preferanser når det kommer til kroppsfasong, hobbyer osv, men kun 2 cm er da ingenting å klage over.

Du får gi ham innleggssåler til bursdag eller jul, så er det ihvertfall ikke noen synlig forskjell når dere viser dere ute i offentligheten... .

Jeg forventer ikke det. Men han har visst siden dag 1 hvor høy jeg var. Fra profilen min, som jeg skrev nøyaktig høyde på. Han luket meg ikke ut fordi jeg var "for høy". Jeg tror så absolutt han skulle ha foretrukket en lavere dame, da jeg tror alle innerst inne HELST vil ha en høyere mann enn dem selv, selv om det "ikke spiller noen rolle". Det ser jo bedre ut!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du tuller!?! Kunne ikke brydd meg mindre om noen sa de var et par cm lavere enn hva de egentlig er. Er det så viktig egentlig? Ikke som om man legger merke til pluss minus 2cm :gjeiper:

Tror uansett at denne tråden er troll :)

Ja, men det er jeg helt ærlig ikke.

Herregud slapp av da! Er jo bare snakk om 2 cm.. Og han kom vel med en hvit løgn for han var redd for at du ikke ville like ham 2 cm lavere.. jeg hadde værtfall ikke brydd meg!!

Jo, jeg antar jo det var grunnen. Men føler meg allikevel litt lurt. Håper bare ikke det er snakk om mer enn disse 2 cm.

Interessant lesning, siden jeg er 174 og i det siste har gått ut en del med en som er 168... Jeg har aldri tidligere vaert sammen med en mann som er lavere, jeg har ikke noe prinsipelt i mot det, personligheten er jo viktigere, men det er litt rart når vi går ved siden av hverandre! Mest uvant, kanskje. Pluss at jeg har tenkt litt på hvordan det vil se ut på bilder - vil jeg se ut som en elefant ved siden av ham?? (Vi er begge slanke men bare det at han er litt lavere får meg til å fole meg storre generelt...)

Men jeg enig i at det er en uting å ikke gi riktige opplysninger i profiler på nettet.

Hahaha, ja, det er det jeg også er redd for.

Hmm.. blir litt overreasket over alle de respekløse svarene jeg da.. hva om personen som har sendt inn spørsmålet har et problem med høyden og lurer på noe angående det.. fortjener hun å bli "driti ut" pga det? Jeg syns at: har du ikke noe vettugt å svare så la vær.... men da er vel kanskje jeg neste offer i tråden som syns det? :popcorn:

Om JEG har et problem med høyden? Nei, det tror jeg ikke jeg har, så ikke tenk på det. ;)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg synes heller ikke det er greit å lyve om høyden. Ikke fordi det nødvendigvis har en enorm fysisk betydning, men fordi det vitner om et heller lempfeldig forhold til sannheten og en mann som kanskje er ukomfortabel med den han er, og DET er uattraktivt.

Kunne ikke vært mer enig. Det er ikke kun det at han er et par cm lavere og at han løy, men også grunnen til at han løy om det. At han synes det er flaut og/eller at han har komplekser for det osv. Lite attraktivt.

Jeg traff en gang en mann. Han var fantastisk, morsom, smart og pen. Han fikk meg til å føle meg bra, føle meg pen, føle meg som den eneste. Vi kunne prate om alt, vi lo av det samme. Han fikk meg til å smile når dagen var grå. Han respekterte meg, og jeg han. Han var glad i meg, og jeg i han. Han ville ha meg, og ingen andre. Han var en super mann...

Men, jeg droppa han. Jeg fant ut at han-han løy...off, er så vanskelig å si høyt. Han skjegla!!!

??

wtf?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var denne ment til meg?

Hei TS. Det innlegget var et svar til brukeren med navn "Setareh", som jeg siterte før jeg skrev mitt svar. Det er ikke rettet mot deg, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge passene våre er både samboeren min og jeg 170 cm høye. Likevel varierer det hvor høye vi er i forhold til hverdandre. Han er lavere enn meg når han er sliten og har hatt en lang tøff dag bak seg. Han er høyere enn meg når han har sovet godt og lenge en natt. Så joda, det kan godt være "litt opp og ned" hvor høy man er.

Når jeg tar på meg høye heler så er jeg høyere enn han. I tillegg er han slankere enn meg. Jeg har forståelse for det at kvinner kan føle det litt ubehagelig å være høyere enn mannen fordi det får dem til å føle seg digre. Men da må man også være bevisst på at det er ens egen usikkerhet som får lov til å styre showet. Skal man risikere å gå glipp av en helt fantastisk mann bare fordi man er usikker på seg selv?

Jeg har funnet drømmemannen og jeg hadde hatt det like fantastisk sammen med han om han var 10 cm lavere også. Vi passer så godt sammen på absolutt alle andre måter at det ville vært utenkelig å droppe han fordi han iblant er lavere enn meg (se for dere en dag han er sliten og dermed litt lavere, pluss at jeg har stilettheler på...).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er provoserende med folk som lyver i kontaktannonser. Jeg ser for meg at de selv definerer det de lyver om som lyter og at de selv kanskje er mer enn gjennomsnittlig bevisste på overflatiske ting, og at de derfor lyver seg selv bedre (i sine øyne) enn de er, for å få innpass. Og at de kalkulerer med at den andre skal ha blitt knyttet til ham/henne når sannheten kommer fram, eller at de regner med at folk med skam i livet ikke vil avbryte kontakt når slike sannheter kommer fram, fordi man er redd for å framstå som overfladisk som dumper en mann bare fordi "han er 3 cm lavere enn han sa".

Men hvis disse 3 cm er så overfladiske og ubetydelige, hvorfor lyve om de? Og hvorfor har kontaktannonsene i det hele tatt med en rubrikk om høyde, hvis dette normalt sett er et uvesentlig punkt?

Jeg har vært dødsforelska i en fyr som var et par cm lavere enn meg, og det var aldri noe issue å ikke gi jernet pga dette. Likevel skal jeg innrømme at jeg gikk med lave sko når jeg var med ham, og jeg er faktisk usikker på om jeg hadde blitt like forelska hvis han var mer enn 5 cm lavere enn meg (bombe: man blir ikke bare forelska i personligheten, men også i utseendet!!!)

Når jeg ser på nettprofiler trekker lav høyde (min egen og lavere) ned inntrykket, men det betyr ikke at jeg ikke er åpen for kontakt hvis resten er tilsvarende bra.

Og de som mener dette er lavmål kan jo spørre seg selv om de er totalt uten preferanser når det gjelder fysiske trekk ved en potensiell partner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Skjegla?? Aldri hørt om?? Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke det. Men han har visst siden dag 1 hvor høy jeg var. Fra profilen min, som jeg skrev nøyaktig høyde på. Han luket meg ikke ut fordi jeg var "for høy". Jeg tror så absolutt han skulle ha foretrukket en lavere dame, da jeg tror alle innerst inne HELST vil ha en høyere mann enn dem selv, selv om det "ikke spiller noen rolle". Det ser jo bedre ut!

TS

Det jeg mente var er hvorfor skal en forvente at menn aksepterer at kvinner er lavere? Hvorfor skal det på død og liv være mannen som er høyest, og alt annet er sært og unormalt?

Dette virker fremdeles som et tullekrav fra din side, og hvis dette er en stor og grusom løgn for deg så kommer du faktisk til å ha veldig store problemer med å finne deg en mann du kan ha et godt forhold til. Det blir litt vanskelig om slike bagateller skal ha noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge passene våre er både samboeren min og jeg 170 cm høye. Likevel varierer det hvor høye vi er i forhold til hverdandre. Han er lavere enn meg når han er sliten og har hatt en lang tøff dag bak seg. Han er høyere enn meg når han har sovet godt og lenge en natt. Så joda, det kan godt være "litt opp og ned" hvor høy man er.

Du sier det varierer hvor høy man er, og at dette har en sammenheng med hvor trøtt og opplagt man er. Dette stemmer rett og slett ikke. Man har en konstant høyde, og man blir ikke høyere av å være i godt humør, mens man kan heller ikke synke ned av å være i dårlig humør. Uansett hvilke emosjonelle prosesser som foregår i hjernen, vil ikke høyden vår styres av dette. Høyden er genetisk bestemt, og når man er utvokst, så er denne uforanderlig, med mindre sykdom inntreffer (som skjelettsykdommer).

Hvis du føler kjæresten din er lavere når han er trøtt/i dårlig humør, så må det skyldes at han har en annen kroppsholdning da. At han kanskje er mer rakrygget når han er opplagt og glad, enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var er hvorfor skal en forvente at menn aksepterer at kvinner er lavere? Hvorfor skal det på død og liv være mannen som er høyest, og alt annet er sært og unormalt?

Dette virker fremdeles som et tullekrav fra din side, og hvis dette er en stor og grusom løgn for deg så kommer du faktisk til å ha veldig store problemer med å finne deg en mann du kan ha et godt forhold til. Det blir litt vanskelig om slike bagateller skal ha noe å si...

Kanskje hovedproblemet er at han i det hele tatt løy om noe som HAN åpenbart tror er en big deal? Man kan lett få følelsen av at han prøvde å lure TS og at dette er ganske så bevisst. Mulig han har erfaring fra at kvinner som er høyere enn ham ikke vil ha ham, og at han derfor prøver å lure seg rundt det?

Og hvorfor bruke hersketeknikk og latterliggjøre TS? Er du totalt uten preferanser selv når det gjelder utseende eller karatertrekk hos de du skal date?

Og er det en bagatell at han så bevisst har lyvd om høyden sin? Og er høyden en bagatell? Kanskje for noen men ikke for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjegla?? Aldri hørt om?? Hva er det?

Hehe, faen, glemte det... Stavanger greia kanskje! Skjegla-skjeløyd. Øyene går i kryss og tvers...

Off, var gjerne litt teit, men ville bare frem til hvor dumt det høres ut når folk setter spørsmål til å fortsette med en mann pga småting, når mannen ellers er bra. Det er snakk om 2 cm, og ja, han løy. Men det kunne vært om noe mye værre enn det...syns det blir litt smålig bare. Det finnes folk som faktisk har ting å bekymre seg over eller klage på, så kommer det folk og klager på slikt?

Jojo, flott for TS om det er det hun har å bekymre seg for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS. Det innlegget var et svar til brukeren med navn "Setareh", som jeg siterte før jeg skrev mitt svar. Det er ikke rettet mot deg, TS.

Ah, ok, forsto det nå. Jeg trykket bare multisitat, og da kom ikke det du hadde sitert opp. Sorry! :)

Når jeg tar på meg høye heler så er jeg høyere enn han. I tillegg er han slankere enn meg. Jeg har forståelse for det at kvinner kan føle det litt ubehagelig å være høyere enn mannen fordi det får dem til å føle seg digre. Men da må man også være bevisst på at det er ens egen usikkerhet som får lov til å styre showet. Skal man risikere å gå glipp av en helt fantastisk mann bare fordi man er usikker på seg selv?

Jeg har funnet drømmemannen og jeg hadde hatt det like fantastisk sammen med han om han var 10 cm lavere også. Vi passer så godt sammen på absolutt alle andre måter at det ville vært utenkelig å droppe han fordi han iblant er lavere enn meg (se for dere en dag han er sliten og dermed litt lavere, pluss at jeg har stilettheler på...).

Greit nok, men hadde du lagt merke til ham i første omgang om han var 10 cm lavere enn deg? 160 er jo hvertfall lavt!! :o Det er nok mange (veldig høye eller veldig lave) som blir luket ut FØR en blir kjent, eller som en ikke klarer å se på som noe annet enn venn e.l., (kanskje underbevisst?) pga høyden. Det er jo ikke så ofte man ser en jente på 180 med en mann på 155? De aller fleste gangene er mannen høyest, mange ganger de de like høye, mens de færreste gangene ser man en høyere kvinne sammen med en lavere mann. Det kan jo ikke bare være tilfeldigheter?

Jeg syns det er provoserende med folk som lyver i kontaktannonser. Jeg ser for meg at de selv definerer det de lyver om som lyter og at de selv kanskje er mer enn gjennomsnittlig bevisste på overflatiske ting, og at de derfor lyver seg selv bedre (i sine øyne) enn de er, for å få innpass. Og at de kalkulerer med at den andre skal ha blitt knyttet til ham/henne når sannheten kommer fram, eller at de regner med at folk med skam i livet ikke vil avbryte kontakt når slike sannheter kommer fram, fordi man er redd for å framstå som overfladisk som dumper en mann bare fordi "han er 3 cm lavere enn han sa".

Men hvis disse 3 cm er så overfladiske og ubetydelige, hvorfor lyve om de? Og hvorfor har kontaktannonsene i det hele tatt med en rubrikk om høyde, hvis dette normalt sett er et uvesentlig punkt?

Jeg har vært dødsforelska i en fyr som var et par cm lavere enn meg, og det var aldri noe issue å ikke gi jernet pga dette. Likevel skal jeg innrømme at jeg gikk med lave sko når jeg var med ham, og jeg er faktisk usikker på om jeg hadde blitt like forelska hvis han var mer enn 5 cm lavere enn meg (bombe: man blir ikke bare forelska i personligheten, men også i utseendet!!!)

Når jeg ser på nettprofiler trekker lav høyde (min egen og lavere) ned inntrykket, men det betyr ikke at jeg ikke er åpen for kontakt hvis resten er tilsvarende bra.

Og de som mener dette er lavmål kan jo spørre seg selv om de er totalt uten preferanser når det gjelder fysiske trekk ved en potensiell partner?

HELT enig!!!

Oki.. medlem i Nottar tilfeldigvis?

Jeg sier ikke det er en stor og grusom løgn, men jo selvfølgelig ga det en liten knekk i bildet mitt av ham. Det fysiske har jo noe å si i et forhold.

Kanskje hovedproblemet er at han i det hele tatt løy om noe som HAN åpenbart tror er en big deal? Man kan lett få følelsen av at han prøvde å lure TS og at dette er ganske så bevisst. Mulig han har erfaring fra at kvinner som er høyere enn ham ikke vil ha ham, og at han derfor prøver å lure seg rundt det?

Og hvorfor bruke hersketeknikk og latterliggjøre TS? Er du totalt uten preferanser selv når det gjelder utseende eller karatertrekk hos de du skal date?

Og er det en bagatell at han så bevisst har lyvd om høyden sin? Og er høyden en bagatell? Kanskje for noen men ikke for alle?

Jeg synes ikke høyden er en bagatell å lyve om. Akkurat som vekt også. Og om man har barn. Sikkert flere ting også.

Hehe, faen, glemte det... Stavanger greia kanskje! Skjegla-skjeløyd. Øyene går i kryss og tvers...

Off, var gjerne litt teit, men ville bare frem til hvor dumt det høres ut når folk setter spørsmål til å fortsette med en mann pga småting, når mannen ellers er bra. Det er snakk om 2 cm, og ja, han løy. Men det kunne vært om noe mye værre enn det...syns det blir litt smålig bare. Det finnes folk som faktisk har ting å bekymre seg over eller klage på, så kommer det folk og klager på slikt?

Jojo, flott for TS om det er det hun har å bekymre seg for ;)

Som sagt tidligere er ikke dette mitt største problem her i livet. Men nå er det dét jeg har valgt å skrive innlegg om nå her, da.

Om man skjeler ville jeg også likt å vite det på forhånd. Regner ikke med å treffe på en skjeløyd person på date, om han ikke så skjeløyd ut på bildene. Altså, at bildene han hadde lagt ut/sendt bevisst var tatt slik at det så ut som om han hadde normalt syn. Det er jo det samme det går ut på, en lyver om noe (fysisk). Fremstår som en man ikke er (men kanskje skulle ønske å være).

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Er jeg ikke mann fordi jeg er 170,8cm høy? :overrasket:

Jeg liker å være så ærlig som mulig, så skal jeg skrive at jeg er 170 eller 171 hvis jeg skal lage meg en profil på et nettsted? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å være så ærlig som mulig, så skal jeg skrive at jeg er 170 eller 171 hvis jeg skal lage meg en profil på et nettsted? :vetikke:

Hvis du er 170,8 så kan du runde opp til 171. Når man refererer til høyde er det sedvane å bruke cm, og ikke mm. Men det å runde opp fra 170, til f.eks 175 er noe ganske annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, hva tror du? Runder man opp eller ned når man har et 8-tall bak komma?

Jo, du er mann selv om du er ikke er spesielt høy. Jeg har aldri sagt at lave menn ikke er menn, selv om noen (antakeligvis ironisk) har sagt dette. Min mening er at disse mennene er for lave for MEG. Ikke det jeg er på utkikk etter egentlig. Men det kommer ikke tilå stoppe meg fra å gå på date med ham. Skal treffe ham, så får vi se hvordan vi kommer overens da.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det varierer hvor høy man er, og at dette har en sammenheng med hvor trøtt og opplagt man er. Dette stemmer rett og slett ikke. Man har en konstant høyde, og man blir ikke høyere av å være i godt humør, mens man kan heller ikke synke ned av å være i dårlig humør. Uansett hvilke emosjonelle prosesser som foregår i hjernen, vil ikke høyden vår styres av dette. Høyden er genetisk bestemt, og når man er utvokst, så er denne uforanderlig, med mindre sykdom inntreffer (som skjelettsykdommer).

Hvis du føler kjæresten din er lavere når han er trøtt/i dårlig humør, så må det skyldes at han har en annen kroppsholdning da. At han kanskje er mer rakrygget når han er opplagt og glad, enn ellers.

Selvsagt var det det jeg mente. Trodde ikke det var nødvendig å forklare med teskjemetoden at kroppen faktisk ikke vokser eller krymper i takt med humøret. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri tenkt å date en som var lavere enn meg, haha.. uansett hvor sjarmerende og bra han er. Vil ha en som er høyere, en som kan beskytte og passe på meg liksom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er 10 cm lavere enn meg, og er verdens herligste mann <3 Syns det har sin sjarm jeg, på noen. Se på Tom Cruise og Nicole Kidman.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...