Gå til innhold

Jeg blir sprø av samboerns økonomiske sans!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

takk for tips.. eneste problemet er at han hater å gå i butikken og handle inn mat, og siden jeg ikke har noe i mot å vandre rundt og drømme meg bort i matbutikker (lese på litt etiketter å sånn) så har det blitt min jobb (selv om jeg er rask de få gangene han er med altså). Men jeg ser jo selv at dette ikke går. Kanskje han til og med utnytter meg. Jeg må vel bare prøve å være litt sterkere og strengere.

(jeg vet forresten ikke om han skulle kjøpe forsterker nå eller om han bare vindusshoppa på nett... men se, der forsvarer jeg han igjen.. er det rart han holder på sånn som han gjør? )

:tristbla:

Hvis han ikke engang vil handle inn mat til dere, er det greieste at du bare kjøper inn til deg selv, som Momseguri sier. Liten vits i å krangle for å få ham med på butikken for å lage enda en krangel der.

Det er vanskelig å ta tak i, men jo fortere du tar tak i dette, jo raskere får dere et forhold som fungerer på dette punktet. Tenk på det når du står fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo? Han lovet deg de pengene (4500,-) tilbake ved neste lønning. At han har dårlig lønn er irrelevant. Han visste det når han lovet tilbakebetalingen. Det var jo pga det at du trakk DITT kort. Hvis han plages av dårlig lønn, så får han søke på en ny jobb. Det er ikke ditt problem. Du skal ha pengene dine. Om han trenger penger til øl eller forsterkere er ikke ditt problem. Det får han kose seg med når du har fått pengene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Nå kom han akkurat hjem. Han har kjøpt seg ny bilradio til 1500 kr. Den var visst på slag og det hadde blitt enda dyrere om han ikke hadde kjøpt den nå, påstår han.

Jeg er ganske sint akkurat nå! :sinna:

Og han ble selvfølgelig sur for at jeg ble så sint. Jeg spurte hvordan han hadde følt det om det var motsatt, men han sa at han ikke hadde brydd seg så mye, det var jo bare penger. Og når jeg begynte å snakke om at jeg virkelig hadde trengt de pengene tidligere i sommer (har måtte trekt kredittkortet for å betale et par regninger) så mente han at da fikk jeg hvertfall smake på hvordan det var å være som han, altså være blakk hele tida.

:sinna: :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Nå kom han akkurat hjem. Han har kjøpt seg ny bilradio til 1500 kr. Den var visst på slag og det hadde blitt enda dyrere om han ikke hadde kjøpt den nå, påstår han.

Jeg er ganske sint akkurat nå! :sinna:

Og han ble selvfølgelig sur for at jeg ble så sint. Jeg spurte hvordan han hadde følt det om det var motsatt, men han sa at han ikke hadde brydd seg så mye, det var jo bare penger. Og når jeg begynte å snakke om at jeg virkelig hadde trengt de pengene tidligere i sommer (har måtte trekt kredittkortet for å betale et par regninger) så mente han at da fikk jeg hvertfall smake på hvordan det var å være som han, altså være blakk hele tida.

:sinna: :sinna:

Jeg hadde eksplodert ! (Men det virker det som du har gjort allerede!) Her må hardt settes mot hardt!.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MorAase

Hvordan har det seg at så mange kvinner velger å bli hos økonomisk inkompetente menn? Disse mennene er jo ikke noe å samle på på noe som helst nivå. strengt tatt bude piken som startet denne tråden pakket sin koffert og dratt. Men om hun har for svak vilje til det så får hun da i det minste følge rådene om felles utgiftskonto og slutte å betale for hans utgifter. Uansett i hvilken anledning disse utgiftene skulle oppstå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate! Nå kom han akkurat hjem. Han har kjøpt seg ny bilradio til 1500 kr. Den var visst på slag og det hadde blitt enda dyrere om han ikke hadde kjøpt den nå, påstår han.

Jeg er ganske sint akkurat nå! :sinna:

Og han ble selvfølgelig sur for at jeg ble så sint. Jeg spurte hvordan han hadde følt det om det var motsatt, men han sa at han ikke hadde brydd seg så mye, det var jo bare penger. Og når jeg begynte å snakke om at jeg virkelig hadde trengt de pengene tidligere i sommer (har måtte trekt kredittkortet for å betale et par regninger) så mente han at da fikk jeg hvertfall smake på hvordan det var å være som han, altså være blakk hele tida.

:sinna: :sinna:

Vel, der har du svart på hvitt hvor mye et løfte til deg betyr for ham og hvor mye respekt han har for deg. At du gidder. Kjenner jeg blir sur bare av å lese om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, han orket ikke å være i hus med meg når jeg var så sur så han har dratt. Virket ikke som han hadde noe særlige planer om å komme hjem i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du VET at når du trakk kortet ditt for de 4500,- og han LOVET å betale det tilbake ved neste lønning. Du VET at han allerede da visste at han ikke kom til å betale det tilbake da? Men han løy for å få deg til å betale? Du VET at det ikke kommer til å bli siste gangen at han drar et sånt stunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, han orket ikke å være i hus med meg når jeg var så sur så han har dratt. Virket ikke som han hadde noe særlige planer om å komme hjem i natt.

:snurt: Han virker som en unge i trassalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han kom hjem igjen med halen mellom beina og vi fikk laget en betalingsplan. Det virker også som han har skjønt greia med en felles regningskonto og matkort, så vi skal ta tak i det i morra (når jeg får lønning). Håper det ordner seg, og gjør det ikke det så vet han nå at da drar jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, han orket ikke å være i hus med meg når jeg var så sur så han har dratt. Virket ikke som han hadde noe særlige planer om å komme hjem i natt.

Og nå snur han det til å være din feil. Kjære TS, hvorfor er du sammen med denne fyren når han har så liten respekt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sammen med en type som høres veldig ut som din. Merk form av verbet: VAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han skal få en siste sjange, men bare en. Det vet han nå, og det har jeg fortalt venninna mi også, og hu kommer til å passe på at jeg følger det. :gjeiper:

Vi har det nemlig veldig bra sammen når vi har det bra, og vi har det egentlig bra ganske ofte. Det er bare av og til det utbroderer seg litt. Men vi har mye fint sammen som jeg ikke vil gi slipp på uten kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kommer ikke til å låne bort penger til han igjen, da må han få igjen tilliten min først. Kanskje når kan har klart å følge det nye regnings og matopplegget i et år eller noe. Blir ikke noe mer husjakt eller huslån heller før den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump ham! Finn deg en som har økonomisk sans og velfylt lommebok og kan sikre deg økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg synes ikke det er grunn til å starte hylekoret om dumping ennå! Riktignok høres fyren umoden og egoistisk ut når det kommer til penger, men enkelte trenger en skikkelig oppvekker og kan modnes på det (slow learner :fnise: ). Gi ham sjansen til å forbedre seg, men ikke la ham skylde på deg når det er han selv som er dum og gjør feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...