Gå til innhold

Forstørret livmor og p-pille stopp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg er ei jente på 34 som etter kraftigere og kraftigere menstruasjonsblødninger (vi snakker bytte av bind 7 ganger på det meste om natta) til slutt kom meg til legen. Jeg gikk på Yasminelle p-piller og legens løsning var å prøve Marvellon for å dempe blødningene. Hun ville jeg da skulle prøve kun å ha mens hver 3mnd. Marvellon gjorde at jeg fikk et helvetes temperament, gikk opp i vekt og fikk masse mellomblødninger. Etter 3mnd fant jeg ut at det var bedre å gå tilbake til Yasminelle da jeg ihvertfall da visste når jeg fikk mensen.

Da jeg gikk tilbake til Yasminell ble det bare krøll og jeg blødde sammenhengende i 36 dager! Fikk til slutt endelig henvisning til gynekolog. Tok vanlig underlivsundersøkelse + innvendig og utvendig ultralyd. Eggstokker og alt så helt normalt ut, men livmoren min var forstørret (muskelknute). Jeg fikk beskjed om å slutte helt på p-piller da det kunne bidra til en fortsatt økning av størrelsen på livmoren.

Etter å ha gått på p-piller mer eller mindre sammenhengende fra jeg var 17 så tror jeg det var lurt uansett å stoppe nå. Det er ca 1mnd siden jeg tok siste pillen.

Men..her kommer altså problemet:

Jeg hadde regnet med at jeg skulle få litt merkelige sykluser til kroppen hadde kommet i naturlig gjenge igjen, men det er jo noe HELE tiden! Altså, jeg har hatt et par perioder med mens med bare en ukes mellomrom, det kjennes ut som det strammer seg innvendig i magen konstant, jeg har ekstremt ømme brystvorter og i går hadde jeg utflod som var mer eller mindre som en stor gummiklump (har lest at dette kan være eggløsning?).

Er det noen som har opplevd det samme som kan berolige meg at dette er normalt eller burde jeg gå til gynekologen igjen? Har time for oppfølging i slutten av måneden, men er usikker på om jeg burde be om å få en time tidligere. Kan også nevne at jeg har tatt graviditetstest som var negativ.

Sorry at dette ble litt langt :) Men er takknemlig for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått tilbake til gynekologen. Det virker jo som hormonivået ditt er ganske forvirret, og det kan nok ingen her hjelpe deg med... Desverre:(

Høres slitsomt ut, og ønsker deg lykke til og håper det bedrer seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått tilbake til gynekologen. Det virker jo som hormonivået ditt er ganske forvirret, og det kan nok ingen her hjelpe deg med... Desverre:(

Høres slitsomt ut, og ønsker deg lykke til og håper det bedrer seg! :)

Takk for det, det er ganske så slitsomt ja :) Blir jo til at man tenker på det konstant om det jeg opplever er vanlig eller ikke... Leser jo historier om at det kan ta inntil et år før syklusen er stabil igjen etter p-pille stopp, men håper jo ikke jeg må gå rundt som dette så lenge!

Kan ihvertfall høre om det er noen andre her inne som har lignende erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...