smalls Skrevet 11. august 2011 #41 Del Skrevet 11. august 2011 Hadde jeg vært forelsket i en gift mann hadde jeg holdt meg unna, pga da hadde jeg bedt om bråk og ikke sex & fornøyelser. Må si meg enig med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stefan Skrevet 11. august 2011 #42 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg holder meg unna gifte kvinner fordi jeg er i besittelse av noe som heter empati, og vil ikke utsette noen for det helvete det medfører. Greit, de utro vil nok uansett klare å finne seg noe, men da har jeg iallefall gitt et klart signal på veien hva jeg mener om dette, og er ikke med på å oppmuntre den slags adferd. I tillegg er kvinner med de verdier rett og slett turn-off for min del. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 11. august 2011 #43 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg holder meg unna gifte kvinner fordi jeg er i besittelse av noe som heter empati, og vil ikke utsette noen for det helvete det medfører. Greit, de utro vil nok uansett klare å finne seg noe, men da har jeg iallefall gitt et klart signal på veien hva jeg mener om dette, og er ikke med på å oppmuntre den slags adferd. I tillegg er kvinner med de verdier rett og slett turn-off for min del. Godt det finnes folk som tenker slik og som ser sine egne bidrag i en litt større sammenheng enn her-og-nå nytelse 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baar Skrevet 11. august 2011 Forfatter #44 Del Skrevet 11. august 2011 Hvis jeg noen gang gjør noe av det som er skrevet i innlegget skal jeg fettsuge hjernen min. (Sant nok så er hjernen bare en fettklump) Haha! Kan hjelpe deg å fettsuge jeg da Nei, e blitt trøtt no, itte utblåsninga mi, så då va det sengå! Goa nåttå Štefan; du bør bli avlskanin, slik at vi får flerne av deg her i verden ^^ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 13. august 2011 #45 Del Skrevet 13. august 2011 Tråden er ryddet for krenkelser og spekulasjoner. Ms. Raggsokk, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 13. august 2011 #46 Del Skrevet 13. august 2011 Nå, nå. Hva om du rette sinnet der det bør rettes? Nemlig mot ektemannen som glemmer at han har lovt noen evig troskap. Han er synderen, elskerinnen er det ikke, med mindre hun også er i et forhold. Jeg er singel og har ansvar for meg, om jeg har meg med en gift fyr så er jeg ikke faktisk ikke utro mot andre enn meg selv og eventuelle prinsipper. Han er utro mot sin partner - noe han må ta ansvaret for helt alene! Det er jeg helt uenig i. Selv om det er mannen sin feil og mannen sitt ansvar, så vitner det om en slett personlighet hvis man ønsker å delta i det å føre et annet menneske bak lyset. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest only me Skrevet 13. august 2011 #47 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) [ Endret 13. august 2011 av only me Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #48 Del Skrevet 13. august 2011 Hadde jeg vært singel, og forelsket i en mann i et forhold, som viste interesse for meg hadde jeg kjørt på. Kall meg gjerne egoistisk, men det er alle mennesker. Snakk for deg selv. Slett ikke alle ville lagt seg etter en gift mann bare fordi du ville gjort det. Heleren er ikke bedre enn stjeleren, du forstår vel hva som menes med det ordtaket? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest only me Skrevet 13. august 2011 #49 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Jeg er singel og har ansvar for meg, om jeg har meg med en gift fyr så er jeg ikke faktisk ikke utro mot andre enn meg selv og eventuelle prinsipper. Han er utro mot sin partner - noe han må ta ansvaret for helt alene! Det er greit at han har hovedansvaret, men du har også et ansvar fordet om du er singel. Visst du vet at mannen er gift, så er jo du med på å gjøre ting vanskelig mellom han og hans familie. Dette er et tema som også inngår følelser i ,så det er ikke lett å bli glad i en gift mann/dame. Noe som kan skje alle og enhver. Har selv vært bedratt og det var ikke noen behagelig opplevelse. Det innvolverer ikke bare tre voksne, men også barn gjerne og det er de det går mest utover. Endret 13. august 2011 av only me 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. august 2011 #50 Del Skrevet 13. august 2011 Det er jeg helt uenig i. Selv om det er mannen sin feil og mannen sitt ansvar, så vitner det om en slett personlighet hvis man ønsker å delta i det å føre et annet menneske bak lyset. Du er altså uenig i at jeg, om jeg har meg med en gift mann, er utro mot meg selv og eventuelle prinsipper? Det må jeg si er imponerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. august 2011 #51 Del Skrevet 13. august 2011 Snakk for deg selv. Slett ikke alle ville lagt seg etter en gift mann bare fordi du ville gjort det. Heleren er ikke bedre enn stjeleren, du forstår vel hva som menes med det ordtaket? Jeg sa ikke at alle ville lagt seg etter en gift mann, jeg sa at alle mennesker er egoistiske. Hvordan egoismen kommer til uttrykk er, som med alt annet, forskjellig fra person til person. Ja, forstår uttrykket, men det forandrer ikke det faktum at jeg ser det slik at det er den som er i et forhold som gjør noe galt. Er en singel person forelsket i en person i et forhold, og sistnevnte viser tilbøyeligheter til interesse vil jo den forelskede, single, personen naturlig nok prøve seg. Noe annet er vel omtrent naturstridig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baar Skrevet 13. august 2011 Forfatter #52 Del Skrevet 13. august 2011 Du er altså uenig i at jeg, om jeg har meg med en gift mann, er utro mot meg selv og eventuelle prinsipper? Det må jeg si er imponerende! Jo, du er egoistisk, det sier jeg meg enig i. Og ja, jeg stusser litt på din samvittighet etc, om du faktisk er villig til å bidra med slikt. Det burde jo egentlig lyse rødt lys, og ikke grønt når du treffer en gift mann. Forstår ikke hvordan du bare kan kjøre på, når du veit at det du bidrar med kan gjøre en annen uskyldig person veldig vondt. Det vitner om dårlig bedømmelse, lite samvittighet og mangel på annet. Du gjør jo faktisk en anna person, bevisst vondt! Du er ikke -utro- mot deg selv, men vil si du har mangel på selvrespekt og stolthet for deg selv. Blir du stolt den dagen kona til en gift mann blir deppa pga deres tåpeskap, eller kvalm av deg selv for det du har bidratt med? For om du eier selvrespekt og stolthet, så ville du ikke kalt deg selv egoistisk nok til å -bare- kjørt på. Du ville vært stolt av deg selv fordi du veit du ikke har pådratt en person noe som helst vondt. Tror du heller ville sett det røde lyset, og holdt deg til pokker i vold borte... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 13. august 2011 #53 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Du er altså uenig i at jeg, om jeg har meg med en gift mann, er utro mot meg selv og eventuelle prinsipper? Det må jeg si er imponerende! Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg sier at det vitner om en slett personlighet. Det har ingenting med utroskap å gjøre, det handler om hva man gjør mot medmennesker. Å føre et medmenneske bak lyset med viten og vilje er ikke en god handling etter min mening. For å ha et godt samfunn synes jeg vi skal forsøke å unngå å gjøre slike ting mot andre mennesker, selv om de ikke er blant våre nærmeste. At vi forsøker å ikke være så egoistiske. Jeg forstår jo at det kan være vanskelig når man blir forelsket, men jeg ville i alle fall forsøkt å stå i mot om det hadde skjedd meg. Noe annet er selvfølgelig de som ikke vet at elskeren deres har en kjæreste/ektefelle. Det er den overlagte handlingen jeg ikke forstår meg på. Edit: skriveleif Endret 13. august 2011 av Badabing 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baar Skrevet 13. august 2011 Forfatter #54 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg sa ikke at alle ville lagt seg etter en gift mann, jeg sa at alle mennesker er egoistiske. Hvordan egoismen kommer til uttrykk er, som med alt annet, forskjellig fra person til person. Ja, forstår uttrykket, men det forandrer ikke det faktum at jeg ser det slik at det er den som er i et forhold som gjør noe galt. Er en singel person forelsket i en person i et forhold, og sistnevnte viser tilbøyeligheter til interesse vil jo den forelskede, single, personen naturlig nok prøve seg. Noe annet er vel omtrent naturstridig. Naturstridig å ikke føle seg bra pga oppmerksomhet, naturstridig å ikke kunne bygge følelser for en som viser det til deg, naturstridig å ikke bli mo i knærna, mye som er naturstridig ja... Men hvorfor i alle dager klarer noen personer å alikavell holde seg borte fra sånt, forstå at drtí i det hele tatt er galt, se det er en tredjeperson i bildet, ha vett nok til å kunne evne empati og god bedømmelse om det er så jævla naturlig? Det er også veldig naturlig ser du, å bruke det du har i toppen, til å tenke med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. august 2011 #55 Del Skrevet 13. august 2011 Naturstridig å ikke føle seg bra pga oppmerksomhet, naturstridig å ikke kunne bygge følelser for en som viser det til deg, naturstridig å ikke bli mo i knærna, mye som er naturstridig ja... Men hvorfor i alle dager klarer noen personer å alikavell holde seg borte fra sånt, forstå at drtí i det hele tatt er galt, se det er en tredjeperson i bildet, ha vett nok til å kunne evne empati og god bedømmelse om det er så jævla naturlig? Det er også veldig naturlig ser du, å bruke det du har i toppen, til å tenke med. Tåpelig hersketeknikk "å bruke det du har i toppen, til å tenke med". Man kan jo bruke topplokket til å tenke, selv om man er egoistisk nok til å sette seg selv foran en tredjeperson man ikke en gang aner hvem er. Mulig det er ondskapsfullt, men det er tydeligvis en veldig vanlig ondskap. Står fast på at det er den som er i et forhold som er skurken. MEN om min samboer hadde vært utro hadde det uansett og selvfølgelig vært en helt naturlig reaksjon fra min side å bli sint på både han og den dama han har utført udåden med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2011 #56 Del Skrevet 13. august 2011 Ja, forstår uttrykket, men det forandrer ikke det faktum at jeg ser det slik at det er den som er i et forhold som gjør noe galt. Er en singel person forelsket i en person i et forhold, og sistnevnte viser tilbøyeligheter til interesse vil jo den forelskede, single, personen naturlig nok prøve seg. Noe annet er vel omtrent naturstridig. God moral er i mange tilfeller naturstridig. Hadde moral alltid kommet naturlig så hadde vi vel knapt hatt et ord for det. At vi har drifter som river og sliter i oss gjør ikke at noe blir mer riktig av den grunn. I motsatt fall kunne en argumentere for at mye rart, for eksempel at det var greit at menn gikk til prostituerte siden noe annet enn at vi prøvde å tilfredstille driftene våre ville være naturstridig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #57 Del Skrevet 13. august 2011 Umoralske drittkjerringer... Ja, rett og slett! Blir steike irritert over dere patetiske kvinnfolk som selger dere sjæl som små såra dyr. Dere er ikke det gram bedre enn den drittmannen dere blir elsker til...nå henvender jeg meg til dere som er steike lavmål som enten veit mannen er gift etc, eller som fortsetter når dere finner ut av det. Når dere veit at mannen er gift, så er det ikke litt synd på dere en gang, dere har ikke rett til å leke såra småpiker. Nei, virkelig ikke, for dere har jo vettet lagt igjen på nattbordet alikavell, og da får dere ikke medfølelse, fra meg hvertfall. Dere går bevisst inn i et "forhold" med en mann, som har ei uskyldig kone sittende hjemme uten å vite fare eller noe. Dere leker bevisst med følelsene til en annen person. Dere kan jo like greit sparke litt i dem mens dem allerede ligger nede? Å med deres lavmåls personlighet så kunne dere vel fint gjort det... Hvem gir egentlig dere retten til å komme etterpå å syte og klage, sutre og furte, akkurat som om dere fortjener det? Dere gjør ikke det.. Og når dere i tillegg kommer med innlegg om hvor mye dere har lyst å la kona lide, slik du gjør, så blir jeg satt ut. Sku faen meg tro dama har servert dere mannen på et sølvfat, leika litt med dere, frista dere, for så å ta han bort. Hun vet jo mest sannsynlig ikke en drit om det, hun sitter gjerne hjemme med barna og tror alt er bra. Hvorfor i alle dager skal dere være så patetisk kjørt ned i grøfta, at derre i det hele tatt vurderer å gi dama mange søvnløse netter, pga deres idioti? Dere har ikke vett, dere eier ikke samvittighet, ingen form for empati, så derfor ser jeg heller ingen medfølelse for dere. Dere andre som finner ut av det etterhvert. Joja, litt empati til dere, siden dere har gått inn i noe dere ikke veit om. MEN, den empatien forsvinner helvettes fort når jeg ser at dere fortsetter og blir. For da veit dere jækla godt at det er en tredje person i bildet, og når dere da er idiotiske nok til å fortsette i et håp om at det blir dere, da syns jeg ikke synd i dere. Bevisst å såre en person, ødelegge en person-er ondskap! Dere er som ei jævla igle, som bare suger seg fast, nekter å slippe, og bare fortærer det rundt dere.... Gud, åsså prøver dere å rettferdiggjøre ting? Det er ingen rettferdighet i det. Det er en grunn til at dere er ELSKERE, og ikke en damn dritt mer... Sorry, men folk som dere gjør meg kvalm! Det kan være mange grunner til at ting blir som det blir.Vennlig hilsen Elskerinnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke utro Skrevet 13. august 2011 #58 Del Skrevet 13. august 2011 Mannen er like mye skyldig som elskeren. Synes det blir for dumt å la henne få all skylda. Mannen er faktisk utro og dette er noe han gjør av egen fri vilje. Tviler på at elskeren holder en pistol mot han og tvinger han til å pule henne liksom. Synes noen ganger at mannen slipper alt for lett unna Selv om det faktisk er han som har vært utro og vært like mye med på å ødelegge ekteskapet. De er like skyldige begge to. Man må være to for å danse tango ikke sant. b]Off-topic-alarm! Jeg er veldig enig med deg når det gjelder denne saken, men jeg er uenig i en ting, at mannen slipper alt for lett unna... Her inne er mannen alltid drittsekken hos enkelte. For noen år siden skrev jeg et innlegg her inne (jeg finner det dessverre ikke igjen), der jeg fortalte om da mannen min møtte meg, og hvordan han valgte å gjøre det slutt med sin forlovede/samboer før han i det hele tatt hadde holdt meg i hånda, eller kysset meg (jeg visste ikke at han var i forhold da, det fikk jeg først vite da forholdet var over). Kommentarene jeg fikk fra mange her inne, gikk på at det var ikke måte på hvor stor drittsekk mannen min var! Tenk å gjøre det slutt med sin forlovede og samboer bare fordi han fikk lyst til å prøve med en annen. Dette var ikke en person med prinsipper og integritet som jeg mente at han var, dette var en mann som ikke var til å stole på, en slave av sine impulsive lyster, en mann jeg ville angre på at jeg ble sammen med, fordi han garantert ville gjøre det samme mot meg. Jeg fikk aldri svar på hva de mente han burde gjort, når han forelsket seg mens han var sammen med en annen, men jeg antar de mente han burde sjekket ut om det fungerte med meg før han gjorde det slutt med henne. (Altså at jeg, uten viten og vilje, skulle vært hans elskerinne i en utprøvningsperiode) On topic Jeg er enig i at elsker/elskerinne har et eget selvstendig ansvar når de går inn i et forhold med en person som allerede er i et forhold med en annen. De er ikke utro, men de bidrar til, og muliggjør, utroskap! Jeg tenker på den gyldne regel, som også kalles nestekjærlighetsbudet: "Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem.". Dette er en god moralregel, selv for oss som ikke er kristne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #59 Del Skrevet 13. august 2011 Det kan være mange grunner til at ting blir som det blir.Vennlig hilsen Elskerinnen. Utroskap kan i mange tilfeller forklares, men kan aldri forsvares. Hilsen moralist 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #60 Del Skrevet 13. august 2011 Det kan være mange grunner til at ting blir som det blir.Vennlig hilsen Elskerinnen. Uansett hva du sier til deg selv for å rettferdiggjøre at du bidrar til utroskap, så viser dine handlinger at du er uten empati eller moralsk ryggmarg. Jeg skjønner ikke hvordan du kan leve med deg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå