Gå til innhold

Har sykt lyst til å gå ned i vekt...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare blitt tjukkere og tjukkere.... Spesielt de siste to årene, etter at jeg fikk barn. Ca 20 kilo... :(

Har alltid vært på den litt større siden av ting, men nå har det bare tatt helt av. 100 kg viser vekta, og alt jeg tenker på er hvor tjukk jeg er. Når jeg går ned gata, er jeg sikker på at alle ser på meg og blir kvalm av kroppen min. Er jeg ute blant folk, ser jeg bare slankere, vakre mennesker. Og jeg vil bare gjemme meg under dyna og bli der. :(

Skal ikke komme med unnskyldninger for vektøkningen, er vel stort sett stillesitting og godteri som har skylda. Kanskje en kronisk sykdom har bidratt med lite overskudd. Føler at jeg i grunn har et ganske ok kosthold, hvis jeg bare kunne kuttet ut snopedelen. Og kommet meg mer i aktivitet.

Jeg er vel egentlig på vei til å møte veggen, for snart orker jeg ikke gå ut siden jeg bare tenker på hvor tjukk jeg er, hvor pene alle andre er, hvor svære klærne mine er osv. Har så lyst til å leve livet mitt, slik mannen og jeg planlegger det. Vi prøver på barn nr. 2 nå, og vil ikke vente med vektnedgang eller barn. Er redd det skal være forgjeves om jeg går ned masse før jeg blir gravid, for kan jo gå opp igjen etterpå.

Har SÅ lyst til å begynne å trene på et treningsstudio i nærheten, med spinning. Jeg eier ikke koordinasjon, så aerobic og zumba er ikke noe for meg. Jeg har prøvd før, og det var umulig å holde følge. Treningsstudioet er såpass lite at de har ikke personlige trenere, så tror ikke jeg kan få noe særlig med veiledning eller noe. Og jeg har ikke lyst til å begynne "å gå tur". Kan godt gjøre det i tillegg, men jeg vil komme igang!! Å gå tur føler jeg har ingen effekt...

Men jeg tør ikke stille opp der, jeg som er DET fettberget. Alle ler vel stille i sitt indre over at jeg kommer der og skal TRENE. For tjukke folk trener jo ikke, de bare spiser og ligger på sofaen hele dagen...... Treningsstudioet er såpass lite at de har ikke personlige trenere, så tror ikke jeg kan få noe særlig med veiledning eller noe. Og jeg har ikke lyst til å begynne "å gå tur". Kan godt gjøre det i tillegg, men jeg vil komme igang!! Å gå tur føler jeg har ingen effekt...

Har en plan i hodet mitt, om at jeg blir med i vektklubb.no, spiser passe og normalt, kutter ut snopet, trener spinning 2 ganger i uken og går tur noen kvelder. Dette ser jeg for meg er et opplegg jeg kan leve med nå, under en evt. graviditet og i fremtiden. Men:

- hvordan skal jeg manne meg opp til å bli med på spinning?

- er dette realistisk for å kunne gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pepsimaxpower

Heisann :) jeg sliter med samme problem som deg med vekta, veier mer. Vist du vil kan vi "trene" sammen. Liksom oppmuntre hverandre og slikt. Ta kontakt over sånn personlig melding vist det høres inntressert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk nbed ca 20 kilo for noen år siden. Endret kostholdet med små grep, og kjøpte meg en treningssykkel hjemme. Den ble plassert foran en tv og så var jeg igang. Begynte forsiktig, økte på varighet og motstand etterhvert. Mer bevissthet rundt kosthold i kombinasjon med sykling, og etterhvert lange gåturer i godt tempo, gjorde at de 20 kiloene forsvant i løpet av 10-11 månedene. De har ikke kommet på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns du skal dra på spinning jeg;) Hvorfor skulle de glo på deg,sånn egentlig. Du gjør noe med saken! Når jeg begynte å trene,følte jeg meg klossete og dum,men etterhvert begynte jeg å drite i hva andre syns!

Lykke til,dette klarer du! Utnytt at du har lyst å begynne å gjøre noe aktivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathasja

Har du prøvd krom tabletter? De tar bort det sukkersuget.

Mamma var helt avhengi av sjokolade, men etter hun begynte på krom, så forsvant suget :) Hun gikk ned 20kg, gikk også turer i 1 time hver kveld, og forholdsvis sundt kosthold, porsonene har vel veldig mye å si :P hun gikk også tur i ca 1 time hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ut av sofan!!!

Lek med unga. Spill fotball. Gå turer. Sykle.

Ikke finne på unnskyldninger for å få satt deg ned. Nei, det er ikke belønning å finne frem snopen. Ha heller sex med gubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...