Gå til innhold

Forslag til en kul, orginal bryllupsgave?


TuridS

Anbefalte innlegg

Venninna mi skal gifte seg og jeg har lyst til å gi henne en fin spesiell gave, ikke en vanlig som man kan kjøpe på glassmagasinet liksom.

Noen som har noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har gjort et par ganger er å gå på polet og kjøpe en flaske vin som tåler (eller helst blir bedre!) litt lagring. Lagt den i en boks, kjøpt to fine glass til som legges i samme boks, og skrevet på at innholdet kan nytes på 5-års bryllupsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på en mer ekstravagant og spesiell gave. Noe som ikke fler kanskje kan komme med! :)

har ikke peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUNST! Om du kjenner paret godt og vet hvilken stil de har kan du sikkert finne noe lekkert på ett galleri.

Gavekort på spa-weekend kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candide

Jeg henger meg på forslaget til Charleene, kunst er en spesiell og personlig gave som varer lenge. Det forutsetter selvfølgelig at du kjenner dem godt og at paret har noenlunde samme smak. Eller hva med et påkostet album med bilder og gjerne noe personlig tekst?

Ellers kan kanskje en opplevelse være noe? Hva med et dykkerkurs? Eller rett og slett en reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden turt å kjøpe kunst til noen andre enn meg selv. Smak er for individuelt og personlig til at jeg hadde stolt på at jeg tolket noen andres smak riktig.

Den ene bryllupsgaven jeg har gitt i mitt liv var et Rørospledd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kjøpt et lite tre og hengt femtilapper på det. Hadde også srevet noe i kortet om at et pengetre kan være kjekt å ha. syns det er litt orginalt, men det kan jo fort bli noen kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner ikke kunstsmaken deres :S Men jeg kunne veldig gjerne synes at det var gøy med en personalisert gave ja, men hva kan det være for noe tro...

jeg har ikke vært i bryllup før og vet ikke hva folk pleier å gi heller sånn sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg ville voktet meg svært vel for å kjøpe kunst. Smak og behag er så utrolig ulik, og med mindre du har tenkt å bruke svært mye penger skal du være en kjenner for å finne kvalitet som holder seg eller øker i verdi.

Da støtter jeg heller forslaget om et Rørospledd.

Jeg har forresten gitt hengekøye til et brudepar en gang. Den skilte seg ut på gavebordet, og er oftere brukt enn mye av penserviset og vinglassene.

Ellers så jeg en her inne som skulle strikke mariusgensere til et brudepar. Det er også en kjempegave med masse omtanke til de rette mottakerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup en gang der brudeparet fikk en eske med hermetikkbokser. De hadde tatt av alle merkelappene og bare skrevet tall på med tusj. Det var for at de første dagene i ekteskapet også skulle bli spennende på matfronten. Det er ikke en ekstravagant gave, men en morsom en som blir husket (av meg ihvertfall) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil imponere md gaven, for jeg har ikke vært så god venninne når det gjelder å holde kontakten så jeg tenkte at jeg skulle trå til med en skikkelig fin gave.. Men finner ikke ut noe.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det var så fint med hun her inne som skulle strikke marius-gensere til brudeparet jeg :) Noe sånt er jo flott :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kan ikke strikke, ikke flink med håndarbeid :S Så jeg må evt få noen andre til å gjøre jobben eller noe da i så fall. Ikke vet jeg størrelsen på han heller.. :S

Håper jeg finner den perfekte gaven til dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Gi de en liten sandkasse med spade, sil og sand og få de til å grave opp mynter.

Man er jo ikke nødvendigvis voksen selv om man gifter seg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha kul gave men hva slags mynter skulle jeg hatt av mynter oppi der da? Måtte vært en dyr mynt av noe slag da blant flere andre tyve og ti kroner liksom?

Hva med om jeg kjøpte en stjerne på himmelen til dem? Oppkalte den etter dem, er det for dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte kompaktkamera og bryllupsalbum til bryllupsreisen til forrige venninne som giftet seg. Fikk selv Rørospledd til jul i forfjor, og det er den beste gaven jeg har fått.

Andre ideer kan være:

- Piknikkurv med mat som tåler romtemp+ vin/champagne

- Konsert/teaterbillettter

- Gavekort på opplevelser

- Kurv fylt med ting man trenger til bryllupsreise

- Kurv med ting man trenger til det første året sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gedigen grønn plante? Om du vet at de har plass til det da.

Konsertbilletter?

Gavekort på en bedre middag?

Kaffemaskin?

Et frukttre til å plante i hage om de har det?

En håndskrevet bok med kjærlighetsdikt (du trenger jo ikke skrive de selv)

Matchende grilldress og gassgill?? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...