Gjest Respekt Skrevet 10. august 2011 #41 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg synes det samme , er nok mange som gjør det. Men de holder det for seg selv. Er glad jeg ikke er feit. Men jg har mine feil som sikkert du også har. Sånn er livet. Alle har noe ekkelt ved seg. Respekt that! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #42 Del Skrevet 10. august 2011 tråd rapportert.Rene hatet jo 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #43 Del Skrevet 10. august 2011 Hvorfor er det ikke lov å si at man synes det er ekkelt at noen er for tykke, men å si at folk ser radmagre ut det er helt greit?? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #44 Del Skrevet 10. august 2011 Utrolig lett det var å trolle her da Fint at du koser deg. At overvektige personer blir såret av dine tulleinnlegg gjør jo ingenting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #45 Del Skrevet 10. august 2011 For meg handler ikke kvalmen om personlige preferanser. Jeg blir faktisk kvalm, får brekninger etc. Jeg forstår at noen finner dette vanskelig å tro. Ikke er jeg et slemt menneske heller, men slik reagerer nå kroppen min. Derfor ser jeg bare vekk, noe jeg oppfordrer ts til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 10. august 2011 #46 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg blir kvalm av sånne som deg.. og mennesker som veier 49 kilo er i hvert fall stygt! KJEMPESTYGT! Eh...jeg veier 49,5 er jeg da plutselig kjempestygg fordi TS mener at overvektige er ekle? TS, jeg vet ikke hva du burde gjøre, og jeg tror at mange har de samme tankene - forskjellen er at de holder kjeft om det og det har ikke du valgt å gjøre her. Jeg aner ikke hva du kan gjøre, snakke med noen om det? Prøve å få litt mer positive assosiasjoner til mennesker som er overvektige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 10. august 2011 #47 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg blir kvalm av sånne som deg.. og mennesker som veier 49 kilo er i hvert fall stygt! KJEMPESTYGT! Blir du kvalm av deg selv også da?? Siden du er nøyaktig lik som hun du sier at du blir kvalm av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 10. august 2011 #48 Del Skrevet 10. august 2011 Fint at du koser deg. At overvektige personer blir såret av dine tulleinnlegg gjør jo ingenting. Hvis man blir såret av hva en tilfeldig jypling som meg selv skriver på et forum, har man langt mer alvorlige problemer enn overvekt å ta tak i.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #49 Del Skrevet 10. august 2011 Hvorfor er det ikke lov å si at man synes det er ekkelt at noen er for tykke, men å si at folk ser radmagre ut det er helt greit?? Ser du ikke den store forskjellen i det du skriver eller? Du vil det skal være like greit å si at tykke mennesker er EKLE som at folk er radmagre. Det ville ikke vært sammenlignbart før noen sa at radmagre mennesker er ekle. Å si at noen er radmagre er bare å slå fast fakta, på samme måte som å si at noen er tykke. Å si at disse (enten det er de tykke eller de radmagre) er ekle er noe helt annet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #50 Del Skrevet 10. august 2011 Hvis man blir såret av hva en tilfeldig jypling som meg selv skriver på et forum, har man langt mer alvorlige problemer enn overvekt å ta tak i.... Den klassiske ansvarsfraskrivelsen når man skriver noe teit på nett. Ja, jeg ventet på den. Ganske forutsigbart egentlig. Mange blir faktisk såret av det fremmede jyplinger skriver på nett. Nei, man kan ikke gardere seg mot sånne, for de er overalt. Det unnskylder ikke deg og det du skriver, gjør det vel? Du vet bedre, og da blir det egentlig bare dumt å skyve fra seg ansvaret for det du velger å skrive. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #51 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg syns ikke at overvektige er ekle. Det som er trist er at de står i fare for å få en rekke livsstilsykdommer, vanskeligheter med å bli gravid osv. på grunn av fedmen. Noe som i sin tur koster samfunnet uhorvelig mye penger. Det ligger en viss ironi i at de to hyppigste dødsårsakene i verden er fedme og underernæring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunivere Skrevet 10. august 2011 #52 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg kan innrømme at det hender jeg blir kvalm av overvektige mennesker. Men da snakker vi overvektig, og ikke bare feit. Synes også det er morsomt hvordan folk klikker i vinkel hver gang det er snakk om overvekt, mens undervekt kritiserer de gjerne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #53 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg kan innrømme at det hender jeg blir kvalm av overvektige mennesker. Men da snakker vi overvektig, og ikke bare feit. Synes også det er morsomt hvordan folk klikker i vinkel hver gang det er snakk om overvekt, mens undervekt kritiserer de gjerne. Signerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #54 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg syns ikke at overvektige er ekle. Det som er trist er at de står i fare for å få en rekke livsstilsykdommer, vanskeligheter med å bli gravid osv. på grunn av fedmen. Noe som i sin tur koster samfunnet uhorvelig mye penger. Det ligger en viss ironi i at de to hyppigste dødsårsakene i verden er fedme og underernæring. Jeg er overvektig, og risikerer dermed å koste samfunnet masse penger som du sier. Men jeg røyker ikke, så da er det vel en hel del mennesker som vil koste samfunnet mer enn meg? Jeg er forsiktig med alkohol, så noen alkoholrelaterte skader risikerer jeg heller ikke. Jeg driver ikke med ekstremsport, så jeg kommer ikke til å koste samfunnet penger via krevende redningsoperasjoner. Jeg kjører pent og etter trafikkreglene, så sjansen for at jeg koster samfunnet penger etter en selvforskyldt trafikkulykke er minimal. Osv. Osv. Så godt som alle mennesker risikerer å koste samfunnet en del penger, enten fordi de røyker, drikker, kjører for fort (det gjør visst de fleste har jeg inntrykk av), går seg vill på fjellet, faller ut av et vindu eller whatnot. Hvorfor den trangen til å påpeke at overvektige koster så mye? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #55 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg blir kvalm av sånne som deg.. og mennesker som veier 49 kilo er i hvert fall stygt! KJEMPESTYGT! Er selv rett over grensa for overvekt i følge bmi, men synes da slett ikke mine tynne venninner er stygge av den grunn. TS er da ikke så høy at 49 kilo er ekstremt lite. Har ei venninne på 170 som veier 45 kilo. Hun er tynn, men hun ser flott ut likevel. Har alltid vært slank, og er veldig aktiv. Nei, om noen blir kvalme av å se på mine 10 kilo for mye, so be it. Det er deres problem. Jeg er sunn og har det bra, det er det som teller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #56 Del Skrevet 10. august 2011 Er selv rett over grensa for overvekt i følge bmi, men synes da slett ikke mine tynne venninner er stygge av den grunn. TS er da ikke så høy at 49 kilo er ekstremt lite. Har ei venninne på 170 som veier 45 kilo. Hun er tynn, men hun ser flott ut likevel. Har alltid vært slank, og er veldig aktiv. Nei, om noen blir kvalme av å se på mine 10 kilo for mye, so be it. Det er deres problem. Jeg er sunn og har det bra, det er det som teller. TS her, 10 kg for mye er ikke noe problem,det kan være fint. Det var ikke slik ment. Jeg mener 20-30 + i overvekt er for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #57 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg kan innrømme at det hender jeg blir kvalm av overvektige mennesker. Men da snakker vi overvektig, og ikke bare feit. Synes også det er morsomt hvordan folk klikker i vinkel hver gang det er snakk om overvekt, mens undervekt kritiserer de gjerne. Ikke at jeg er enig i det er greit på noen som helst måte å snakke dritt om tynne som tykke, men det kan være at det er lettere å snakke stygt om tynne fordi det er liksom sånn alle skal se ut. Det er det "vi alle" ønsker å være. Ingen vil være tykk, det er kun negativt. Men alle vil være tynne. Derfor er det nok ofte lettere å snakke stygt om tynne. Det er liksom ikke så farlig siden det er drømmen for mange. Er nok også ofte sjalusi. Men igjen; jeg sier ikke at det er riktig å gjøre det! Man skal ikke snakke stygt om noens utseende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #58 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg kan innrømme at det hender jeg blir kvalm av overvektige mennesker. Men da snakker vi overvektig, og ikke bare feit. Synes også det er morsomt hvordan folk klikker i vinkel hver gang det er snakk om overvekt, mens undervekt kritiserer de gjerne. Jeg synes ikke det er så merkelig. Tvert imot er det en helt normal menneskelig reaksjon som man kan se likhetstrekk ved i mange situasjoner. - Overvektige er vant til å kritiseres og mobbes, så de kritiserer undervektige som en motvekt, fordi undervektige gjerne hylles i media som idealet (modeller). - I USA er de svarte vant til å mobbes og undertrykkes (her snakker vi kollektiv historie, ikke enkeltmennesker), så de kritiserer og gjør narr av de hvite som en motvekt. - Høyt utdannede kan vise litt forakt for dem som har valgt å ikke ta utdannelse, mens hun som ikke har større ambisjoner enn å jobbe på Rema resten av livet gjør narr av akademikere og deres livsvalg. - Rølperne som drikker hjembrent og øl gjør narr av vindrikkerne, og vice versa. Sånn kan man fortsette lista med stort og smått. Ikke noe underlig ved at overvektige kritiserer undervektige, selv om det ikke er pent gjort det heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 10. august 2011 #59 Del Skrevet 10. august 2011 Ta heller å slank dere, enn å grine over at dere blir mobbet! En liten paralell: I tråden om høye menn, blir lave menn regelrett driti ut av enkelte. Derfor forbeholder jeg meg retten til å drite ut feite latsabber av noen dundrer De har hvertfall mulighet til å gjøre noe med "problemet" sitt! Er vel ingen dobbeltmoral ute å går her ? Så nå er det plutselig kult å mobbe nå... Trodde det var ut jeg.. Jeg blir kvalm av sånne som deg.. og mennesker som veier 49 kilo er i hvert fall stygt! KJEMPESTYGT! DØH!! DET er dobbeltmoral det.. Hvorfor skal du kunne mobbe noen som er tynne, når du ikke gir lov til å mobbe noen som er tykke?? Skjerp deg!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #60 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg er overvektig, og risikerer dermed å koste samfunnet masse penger som du sier. Men jeg røyker ikke, så da er det vel en hel del mennesker som vil koste samfunnet mer enn meg? Jeg er forsiktig med alkohol, så noen alkoholrelaterte skader risikerer jeg heller ikke. Jeg driver ikke med ekstremsport, så jeg kommer ikke til å koste samfunnet penger via krevende redningsoperasjoner. Jeg kjører pent og etter trafikkreglene, så sjansen for at jeg koster samfunnet penger etter en selvforskyldt trafikkulykke er minimal. Osv. Osv. Så godt som alle mennesker risikerer å koste samfunnet en del penger, enten fordi de røyker, drikker, kjører for fort (det gjør visst de fleste har jeg inntrykk av), går seg vill på fjellet, faller ut av et vindu eller whatnot. Hvorfor den trangen til å påpeke at overvektige koster så mye? Ja, alle disse gruppene koster samfunnet penger, og jeg kunne sikkert ha ramset dem opp i en diskusjon som handlet om røyking, ekstremsport, alkohol osv. osv. Nå er dette en tråd om overvekt, så derfor gjorde jeg det ikke. Og uansett, den der "andre folks uvaner koster også samfunnet penger, så da kan jeg også gjøre det".. Ærlig talt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå