Gå til innhold

Jeg blir kvalm av fete mennesker..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet hva du kan gjøre for å bli kvitt problemet TS; du kan holde deg inne, så de overvektige få lov til å gå ut å spise om de vil...

Eller du kan prøve en uke med en "fat-suit" som jeg har sett de bruer på TV, så du skjønner hvor tungt og belastende det er å være overvektig. Kanskje du ser ting fra den andre siden da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet hva du kan gjøre for å bli kvitt problemet TS; du kan holde deg inne, så de overvektige få lov til å gå ut å spise om de vil...

Eller du kan prøve en uke med en "fat-suit" som jeg har sett de bruer på TV, så du skjønner hvor tungt og belastende det er å være overvektig. Kanskje du ser ting fra den andre siden da?

Ja klart det er tungt! og det er ikke bra for helsa heller. Derfor burde de ikke tillate seg å bli så store at det er farlig!TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller å slank dere, enn å grine over at dere blir mobbet! En liten paralell: I tråden om høye menn, blir lave menn regelrett driti ut av enkelte. Derfor forbeholder jeg meg retten til å drite ut feite latsabber av noen dundrer :popcorn: De har hvertfall mulighet til å gjøre noe med "problemet" sitt!

Er vel ingen dobbeltmoral ute å går her :takke: ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som er syltynn, virkelig undervektig. Jeg selv er overvektig. Jeg syns ikke hun er tiltrekkende i det hele tatt, og hun syns ikke det om meg heller. Vi er ikke lesbiske, men vi er heller ikke redde for å si at andre jenter er pene/ikke pene. Men det er vel like galt av meg å si at hun er "ekkel" som av henne å si at jeg er ekkel? Verden er nå engang slik at folk kan bli kvalm av det meste, alt handler om hvordan man uttrykker seg offentlig.

Dette er et forum, slanke/tynne mennesker har like mye rett til å si hva de har på hjertet som alle andre, og de bør også tenke over hvordan de sier ting - like mye som alle andre.

Jeg for min del er sjeleglad for at jeg ikke har afrikanerhår eller har akneproblemer, for det syns jeg er ekkelt, men det er sikkert en haug med folk på dette forumet som har dette, og det er sikkert like mange meninger om hva som er ekkelt og ikke som det er brukere. Enten får alle holde kjeft om slikt, eller så får "ekle" mennesker tåle det - eller melde seg ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

25

Ja.. og jeg er 23..... :fnise:

Ble det for lite "futt" her siden du måtte følge opp litt:

Derfor burde de ikke tillate seg å bli så store at det er farlig!TS

Hold deg inne du, så slipper du å komme til å se et eller annet menneske som får det til å ville :spy:

Men, slapp av. Det går ann å få prof. hjelp for slike "nevroser" :fnise:

P.s. Beklager den lille "snerten" av usakelighet her. D.s.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har nok lett for å bli kvalm jeg og når jeg ser høyt overvektige. Fordi jeg rett og slett synes masse fett er kvalmt (100+), på samme måte som når jeg ser en person spise buser. Før jeg blir hetset, for all del, jeg har et par høyt overvektige i familien og jeg elsker disse menneskene. Men jeg liker fremdeles ikke fettet.

Anbefaler deg å jobbe med deg selv som person om du tenker mye på slikt og hvis det plager deg, se vekk istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller å slank dere, enn å grine over at dere blir mobbet! En liten paralell: I tråden om høye menn, blir lave menn regelrett driti ut av enkelte. Derfor forbeholder jeg meg retten til å drite ut feite latsabber av noen dundrer :popcorn: De har hvertfall mulighet til å gjøre noe med "problemet" sitt!

Dobbeltmoral er hvis de samme personene gjør det du skisserer her. At ulike personer deltar i ulike tråder med ulikt syn er ikke dobbeltmoral.

Jeg synes det er umodent og lite empatisk å si at man blir kvalm av andre mennesker pga kroppen deres. Det gjelder like mye enten det er feite, tynne, høye, lave eller noe annet.

Å si "det er jo bare å slanke seg istedet for å klag over at du blir mobbet" er ufattelig nedrig gjort. Du kan umulig ha skjønt en brøkdel av hva overvektsproblematikken går ut på. Hadde det vært "bare å slanke seg" så hadde vi vel ikke hatt overvektige her i landet?

Det der synes jeg er litt som å si til deprimerte mennesker at de bare må ta seg selv i nakken så blir de nok friske.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten som å si til en person som blir mobbet for en feit føflekk på haka at det hennes egen feil fordi hun ikke fjernet den. Da er det greit å mobbe ikke sant? Fordi personen ikke gjorde noe for å hindre mobbingen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden om høye menn, blir lave menn regelrett driti ut av enkelte. Derfor forbeholder jeg meg retten til å drite ut feite latsabber av noen dundrer

Så fordi Per har mobbet Kari så er det ok for Genesis å mobbe Lise?

Sorry, skjønte ikke den logikken der altså.

Men ærlig talt, er det rart det er mobbing på skolene når voksne folk klarer å tenke sånn? Et sted har de det jo fra, disse barna.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten som å si til en person som blir mobbet for en feit føflekk på haka at det hennes egen feil fordi hun ikke fjernet den. Da er det greit å mobbe ikke sant? Fordi personen ikke gjorde noe for å hindre mobbingen.

Men til Genesis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir kvalm av sånne som deg.. og mennesker som veier 49 kilo er i hvert fall stygt!

KJEMPESTYGT!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med ts, mann23... livskvaliteten blir ikke bedre om en blir tykkere, og helsa kan fort bli dårligere... synes det er egoistisk å spise feit mat om en er overvektig(desverre ikke en spøk..)

men så har jeg alltid likt trening og sånn, så.. kanskje det har noe med det å gjøre.. har venner i alle fasonger, så har ikke noe imot overvektige, og personlighetene deres er som regel mye bedre enn en 8-10'er jente(ja, skalaen).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forbeholder deg retten til å drite ut "feite latsabber av noen dundrer" fordi noen har skrevet noe du ikke liker på et forum? Stakkars stakkars tragiske menneske...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir kvalm av sånne som deg.. og mennesker som veier 49 kilo er i hvert fall stygt!

KJEMPESTYGT!

Overvektig?;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må vi beskrive andre menneskers fysiske særtrekk som "ekle", "kvalme" eller "stygge"? Vi har alle forskjellige meninger om hva som er pent og mindre pent, men hvorfor si det på en så negativ måte?

Og hvorfor bry seg så mye med hvordan andre ser ut? Jeg kjenner både overvektige og undervektige, og så lenge de er hyggelige mennesker, kunne jeg ikke brydd meg mindre.

TS: Du sier du er fordomsfri og ikke ønsker å bli kvalm av overvektige. Øv deg på å snakke med og se på alle slags mennesker uten å tenke på hvordan de ser ut.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med ts, mann23... livskvaliteten blir ikke bedre om en blir tykkere, og helsa kan fort bli dårligere... synes det er egoistisk å spise feit mat om en er overvektig(desverre ikke en spøk..)

men så har jeg alltid likt trening og sånn, så.. kanskje det har noe med det å gjøre.. har venner i alle fasonger, så har ikke noe imot overvektige, og personlighetene deres er som regel mye bedre enn en 8-10'er jente(ja, skalaen).

For det første: Jeg spiser masse feit mat og raser ned i vekt. Jepp, lavkarbo. Og det funker som fy. Så hva slags kosthold som er bra for den enkelte vet du nok ikke så mye om.

For det andre: Egoistisk å spise feit mat når man er overvektig? Ja, for du er vel ikke særlig egoistisk når du spiser mat som du liker? Det er vel få av oss (om noen) som spiser mat av hensyn til andre, unntatt når man er høflig og spiser den ekle gryteretten tante Olga har gjort seg flid med å lage.

Jeg er overvektig og det samme er de fleste i min familie.Vi er alle sunne og friske, uansett alder. Vekt og helse trenger ikke henge sammen i det hele tatt. Genenene våre vil rett og slett at vi skal være runde. De få i familien som har klart å få normal vekt går på streng diett (rundt 1300 kalorier pr dag hele livet) og trener intensivt i snitt minst en time pr dag. Sånn er det ok for noen å leve, og det er jo flott. Men jeg synes også man skal vise respekt for at ikke alle trives med den livsstilen. Jeg håper lavkarboen kan være løsningen for meg, for å leve på streng diett resten av livet er ikke noen god løsning.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...