AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #61 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg er overvektig, og risikerer dermed å koste samfunnet masse penger som du sier. Men jeg røyker ikke, så da er det vel en hel del mennesker som vil koste samfunnet mer enn meg? Jeg er forsiktig med alkohol, så noen alkoholrelaterte skader risikerer jeg heller ikke. Jeg driver ikke med ekstremsport, så jeg kommer ikke til å koste samfunnet penger via krevende redningsoperasjoner. Jeg kjører pent og etter trafikkreglene, så sjansen for at jeg koster samfunnet penger etter en selvforskyldt trafikkulykke er minimal. Osv. Osv. Så godt som alle mennesker risikerer å koste samfunnet en del penger, enten fordi de røyker, drikker, kjører for fort (det gjør visst de fleste har jeg inntrykk av), går seg vill på fjellet, faller ut av et vindu eller whatnot. Hvorfor den trangen til å påpeke at overvektige koster så mye? Alle de uvanene du ramset opp er usunt og helseskadelig, det å være overvektig er også dårlig for helsa. Så hvorfor vil du følge saueflokken, det er jo trossalt du som blir påvirket negativt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #62 Del Skrevet 10. august 2011 Når du veier så lite som 49 kg lurer jeg på hvor lite som skal til for at du synes andre er overvektige...! 49 kg og 161 cm, da vil jeg påstå TS er rimelig normalvektig ifølge BMI... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 10. august 2011 #63 Del Skrevet 10. august 2011 Skal ikke si så mye her inne merker jeg. Men er selv 192 og 108 kg er jeg feit og ekkel da TS? Kom på døren min å si det til meg.... Å denne komentaren til Moria.. Hun reffererte vel direkte til TS om at 49 kg er lite for sin høyde, noe det faktisk medesinsk er.. Men uansett.. om noen blir kvalm av meg som er 17kg formye så får de spy i vei.. Jeg kan slanke av meg styggdommen min.. hva kan TS gjøre med sin styggdom? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 10. august 2011 #64 Del Skrevet 10. august 2011 49 kg og 161 cm, da vil jeg påstå TS er rimelig normalvektig ifølge BMI... Faktisk undervektig etter bmi tabell.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 10. august 2011 #65 Del Skrevet 10. august 2011 Faktisk undervektig etter bmi tabell.... Tabellene varier hvor de setter undervektig og normalvektig, men i følge denne er det normalvektig http://www.bmi-kalkulator.no/?v=49&h=161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 10. august 2011 #66 Del Skrevet 10. august 2011 BMI'n til ts er 18,9 og grensen for undervekt går under 18,5. Så ts er i grenseland. Men poenget er vel ikke å diskutere BMIen hennes. Hun er sikkert veldig klar over den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #67 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg kan innrømme at det hender jeg blir kvalm av overvektige mennesker. Men da snakker vi overvektig, og ikke bare feit. Jeg kan ikke tro at du mener at det å være feit (jeg misliker ordet, det er så negativt ladet) er bedre enn å være overvektig, så jeg drister meg til en liten begrepsavklaring... Fedme er stor/ekstrem overvekt, så er du feit er du langt tyngre/større enn en med lite til moderat overvekt er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathasja Skrevet 10. august 2011 #68 Del Skrevet 10. august 2011 Herregud, tragiske mennesker. jeg har mange overvektige venner (da mener jeg fra 90-130kg), alle vil gjøre noe med det, men det er sånne som deg TS som gjør at de faktisk ikke vil gå ut og gjøre noe med det, selvtilliten deres er så jævlig lav, lei av at alle skal mobbe/kritisere dem for vekta osv, at de sitter heller inne enn å gå ut og bli møtt med stygge blikk, så de blir liksom stuck i en sånn sirkel, trist. Er det virkelig så jævlig vanskelig å akseptere folk for hvordan de er? Jeg blir flau på deres vegne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #69 Del Skrevet 10. august 2011 Alle de uvanene du ramset opp er usunt og helseskadelig, det å være overvektig er også dårlig for helsa. Så hvorfor vil du følge saueflokken, det er jo trossalt du som blir påvirket negativt... Så jeg har et ekstra ansvar for å sørge for å ikke koste staten penger? Hva med deg? Finnes det en mulighet for at du kan koste staten penger en dag? For øvrig er helsa mi helt fin. Det samme er helsa til alle mine eldre og overvektige slektninger. Noen er genetisk disponert for å være overvektige og sunne. Selv om mange overvektige sliter med helsa så er det ingen automatikk i at alle gjør det. Dessuten er det sånn at jeg ønsker å gå ned i vekt, blant annet fordi jeg da vil kunne handle de klærne jeg vil ha istedet for å måtte nøye meg med det som er stort nok. Og hadde det vært så enkelt som "spis mindre, tren mer", så hadde jeg vært slank for lenge siden. Så enkelt er det ikke. Men den problematikken der er det svært mange slanke som ikke har forutsetninger for å forstå. Det gjelder forsåvidt også dem som er feite fordi de spiser junkfood og drikker øl hele tida. Men mange av oss overvektige har en langt mer kompleks årsak til overvekten enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 10. august 2011 #70 Del Skrevet 10. august 2011 Heh, det er så mange på dette forumet er flinke til å beskytte så fort noen er store og har fedmeproblemer. Og med en gang det kommer et "er hun pen?" eller "er denne kroppen pen?" så har dere så lett for å si at det er jæævli nasty med tynne folk, at skjelletter på catwalken er ekkelt og stygt. Ganske ofte, egentlig for ofte står det her inne hvor stygt det er at skjellett og beinrangler er stygge, og at kropper uten former eller muskler er Gollumsk. Det er ikke så tabu å synes stygt om tynne mennesker, men "tjukke" mennesker kan man sympatisere med. Nei ,jeg mener ikke at denne diskusjonen har noe med dette å gjøre, men noen ganger er moralen på bånn i deler av dette forumet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #71 Del Skrevet 10. august 2011 Herregud, tragiske mennesker. jeg har mange overvektige venner (da mener jeg fra 90-130kg), alle vil gjøre noe med det, men det er sånne som deg TS som gjør at de faktisk ikke vil gå ut og gjøre noe med det, selvtilliten deres er så jævlig lav, lei av at alle skal mobbe/kritisere dem for vekta osv, at de sitter heller inne enn å gå ut og bli møtt med stygge blikk, så de blir liksom stuck i en sånn sirkel, trist. Er det virkelig så jævlig vanskelig å akseptere folk for hvordan de er? Jeg blir flau på deres vegne. Det er nok verre å sitte her inne og lese enn å få et blikk ute på gaten i ny og ne. Så mye søppel mange klarer å lire av seg her inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 10. august 2011 #72 Del Skrevet 10. august 2011 Heh, det er så mange på dette forumet er flinke til å beskytte så fort noen er store og har fedmeproblemer. Og med en gang det kommer et "er hun pen?" eller "er denne kroppen pen?" så har dere så lett for å si at det er jæævli nasty med tynne folk, at skjelletter på catwalken er ekkelt og stygt. Ganske ofte, egentlig for ofte står det her inne hvor stygt det er at skjellett og beinrangler er stygge, og at kropper uten former eller muskler er Gollumsk. Det er ikke så tabu å synes stygt om tynne mennesker, men "tjukke" mennesker kan man sympatisere med. Nei ,jeg mener ikke at denne diskusjonen har noe med dette å gjøre, men noen ganger er moralen på bånn i deler av dette forumet. Gollumsk! *Stjele og putte inn i ordforråd* Forøvrig enig med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 10. august 2011 #73 Del Skrevet 10. august 2011 Selv om det virker urealistisk nå, kan det faktisk hende at du ender opp som en tjukkas selv en gang, TS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #74 Del Skrevet 10. august 2011 Heh, det er så mange på dette forumet er flinke til å beskytte så fort noen er store og har fedmeproblemer. Og med en gang det kommer et "er hun pen?" eller "er denne kroppen pen?" så har dere så lett for å si at det er jæævli nasty med tynne folk, at skjelletter på catwalken er ekkelt og stygt. Ganske ofte, egentlig for ofte står det her inne hvor stygt det er at skjellett og beinrangler er stygge, og at kropper uten former eller muskler er Gollumsk. Det er ikke så tabu å synes stygt om tynne mennesker, men "tjukke" mennesker kan man sympatisere med. Nei ,jeg mener ikke at denne diskusjonen har noe med dette å gjøre, men noen ganger er moralen på bånn i deler av dette forumet. Jeg synes ikke det er greit at man kaller folk stygge og ekle ting uansett hvordan de ser ut. Men jeg ser en helt klar forskjell på å kalle overvektige for stygge ting og det å kalle tynne modeller for stygge ting. La meg understreke en gang til: Jeg synes aldri det er greit å kalle folk stygge ting. Men det er en helt naturlig mekanisme som gjør at mange synes det er mer legitimt å si noe stygt om tynne modeller og de som ligner på dem, kontra det å kalle overvektige stygge ting. Overvektige blir i stor grad trakasserte og mobbet for måten de ser ut. De er svake "underdogs" som en del velmenende mennesker gjerne vil backe opp for å veie opp for all dritten de møter ellers. Tynne modeller og andre med samme kroppsfasong har i mange år blitt trukket fram som idealet av media, designere, bloggere og mannen i gata. Når man kritiserer dem så kritiserer man på mange måter heller et usunt kroppsideal. På en måte kan man sammenligne det med at de fleste vil forsvare/beskytte en person med et vansiret ansikt som blir kalt stygg og ekkel. Men hvis noen kaller en supermodell for stygg så er det ikke så stort behov for å forsvare modellen fordi det store flertallet uansett vil kalle henne pen. Hun får på en måte uansett en "overdose" beundring av folk flest, så om noen få synes hun er stygg så er det bare med på å skape en slags balanse i regnskapet. Mens den med et vansiret ansikt antakelig svært sjelden blir kalt vakker av folk flest, så da føler man behov for å gi denne personen et lite selvtillitsboost ved å beskytte mot stygge kommentarer og heller kommentere positivt selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #75 Del Skrevet 10. august 2011 Selv om det virker urealistisk nå, kan det faktisk hende at du ender opp som en tjukkas selv en gang, TS. Det kommer aldri til å skje. Jeg passer på kcalinntaket, og trener. Hvis jeg skulle bli uføre og ikke fikk trent, hadde jeg spist mindre. Såpass viljestyrke har jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathasja Skrevet 10. august 2011 #76 Del Skrevet 10. august 2011 Det er nok verre å sitte her inne og lese enn å få et blikk ute på gaten i ny og ne. Så mye søppel mange klarer å lire av seg her inne. Det folk sier her inne hjelper ikke akkurat det heller, da. Etter å ha lest hva folk sier så skjønner jeg GODT at mange overvektige sliter med depresjoner etc. Blir litt lei meg, tenk at folk er så fordomsfulle og simpleminded. Ingen av vennene mine har noen sykdommer som koster staten penger, bortsett fra ei som skal snakke med psykolog for å få det bedre med seg selv, men hun bruker statens penger også, eller..? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #77 Del Skrevet 10. august 2011 Det kommer aldri til å skje. Jeg passer på kcalinntaket, og trener. Hvis jeg skulle bli uføre og ikke fikk trent, hadde jeg spist mindre. Såpass viljestyrke har jeg. Så ung. Så uvitende. Så selvgod. Lykke til på ferden! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #78 Del Skrevet 10. august 2011 Så ung. Så uvitende. Så selvgod. Lykke til på ferden! Det er mange som greier å holde formen selv om de blir eldre. TS 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 10. august 2011 #79 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg synes ikke det er greit at man kaller folk stygge og ekle ting uansett hvordan de ser ut. Men jeg ser en helt klar forskjell på å kalle overvektige for stygge ting og det å kalle tynne modeller for stygge ting. La meg understreke en gang til: Jeg synes aldri det er greit å kalle folk stygge ting. Men det er en helt naturlig mekanisme som gjør at mange synes det er mer legitimt å si noe stygt om tynne modeller og de som ligner på dem, kontra det å kalle overvektige stygge ting. Overvektige blir i stor grad trakasserte og mobbet for måten de ser ut. De er svake "underdogs" som en del velmenende mennesker gjerne vil backe opp for å veie opp for all dritten de møter ellers. Tynne modeller og andre med samme kroppsfasong har i mange år blitt trukket fram som idealet av media, designere, bloggere og mannen i gata. Når man kritiserer dem så kritiserer man på mange måter heller et usunt kroppsideal. På en måte kan man sammenligne det med at de fleste vil forsvare/beskytte en person med et vansiret ansikt som blir kalt stygg og ekkel. Men hvis noen kaller en supermodell for stygg så er det ikke så stort behov for å forsvare modellen fordi det store flertallet uansett vil kalle henne pen. Hun får på en måte uansett en "overdose" beundring av folk flest, så om noen få synes hun er stygg så er det bare med på å skape en slags balanse i regnskapet. Mens den med et vansiret ansikt antakelig svært sjelden blir kalt vakker av folk flest, så da føler man behov for å gi denne personen et lite selvtillitsboost ved å beskytte mot stygge kommentarer og heller kommentere positivt selv. Vel jeg vil nå si at tynne, spesielt på barne- og ungdomsskolen opplever mye mobbing fordi de nettopp ser så *jævla tynne ut*. Det har jeg selv opplevd på kroppen. Kanskje det har noe med det supermodel idealet etc. Uansett jeg ville bare påpeke det. På en side kan jeg forstå TS at hun føler at hun blir kvalm - jeg har selv blitt kvalm når jeg har sett programmer som Supersize vs. Superskinny, når de viser hvor mye enkelte spiser. Men jeg blir ikke kvalm av å utelukkende se en overvektig person. På en annen sde så er det ikke akkurat greit å si det, hva du tenker selv har ingen noen ting med. Men sier du det høyt må du forvente å få reaksjoner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2011 #80 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg synes ikke det er greit at man kaller folk stygge og ekle ting uansett hvordan de ser ut. Men jeg ser en helt klar forskjell på å kalle overvektige for stygge ting og det å kalle tynne modeller for stygge ting. La meg understreke en gang til: Jeg synes aldri det er greit å kalle folk stygge ting. Men det er en helt naturlig mekanisme som gjør at mange synes det er mer legitimt å si noe stygt om tynne modeller og de som ligner på dem, kontra det å kalle overvektige stygge ting. Overvektige blir i stor grad trakasserte og mobbet for måten de ser ut. De er svake "underdogs" som en del velmenende mennesker gjerne vil backe opp for å veie opp for all dritten de møter ellers. Tynne modeller og andre med samme kroppsfasong har i mange år blitt trukket fram som idealet av media, designere, bloggere og mannen i gata. Når man kritiserer dem så kritiserer man på mange måter heller et usunt kroppsideal. På en måte kan man sammenligne det med at de fleste vil forsvare/beskytte en person med et vansiret ansikt som blir kalt stygg og ekkel. Men hvis noen kaller en supermodell for stygg så er det ikke så stort behov for å forsvare modellen fordi det store flertallet uansett vil kalle henne pen. Hun får på en måte uansett en "overdose" beundring av folk flest, så om noen få synes hun er stygg så er det bare med på å skape en slags balanse i regnskapet. Mens den med et vansiret ansikt antakelig svært sjelden blir kalt vakker av folk flest, så da føler man behov for å gi denne personen et lite selvtillitsboost ved å beskytte mot stygge kommentarer og heller kommentere positivt selv. det var ikke snakk om modeller vs fatso?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå