Gå til innhold

hva er dette?


Gjest hmm

Anbefalte innlegg

hei folkens.... i natt så opplevde e noe som var utrolig vondt og ubehaglig og fikk ikke sove før etter e hadde fått i meg 5 parasetter...

e sov og plutselig så våkna e av en plutselig skarp veldi vond smerte i magen litt over navlen sånn ca og litt i korsryggen. den var utrolig vond, så e sto opp for e klarte ikke å ligge i senga. så etter å ha hvert på do ringte e til legevakta og de foreslo at e skulle ta en parasett og om det ikke ble noe bedre så skulle e ringe igjen så skulle de hente meg og finne ut av å det var for noe. etter e la på så hadde e akuratt greid å få i meg to parasetter så måtte e kaste opp, og e kald svetta. så fikk e i meg to til og la meg på sofaen for å se om det virka, halvsov en stund så tok e en til å la meg. det gjorde fortsatt vondt men ikke så intenst så e fikk i allefall sove...

e har fortsatt vondt i hele magen men det er langt i fra så vondt som i natt... å han dette være fornoe? er det noen som har hatt lignende opplevelser?

på forhånd tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved akutte sterke smerter så skal man alltid kontakte lege! Om du hadde skikkelig vondt så ikke gi deg når du ringer legevakten, det kommer veldig ann på hvordan man legger fram saken sin om de vil ta deg inn eller ikke.

Ring fastlegen din og få en undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe lignende for en del år tilbake. Aldri hatt så vondt i magen skikkelig krampaktig smerte.

Var omtrent midt i magen like over navlen. Kaldsvettet over hele kroppen.

Vanskelig å bevege meg. Beste var å ligge i fosterstilling.

Hadde ingen smertestillende i huset så jeg fikk ikke tatt noe.

Dagen etter hadde jeg også vondt i magen, men de gikk sakte men sikkert over utover kveldinga.

Aner ikke hva det var.

Kan være luft eller mat som satte seg fast i magen.

Har ikke hatt det siden det heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mage smerter kan være utrolig mange ting.F.eks nyrestein ,gass (det gjør skiitvondt) gallesteinsanfall,tarmslyng,blindtarmbetennelse .Hos damer ; Eggstokkbetennelse,livmorbetennelse,cyster på eggstokk osv osv osv.

Beste er å komme seg til lege og forklare så godt du kan hva du har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flate.... håper ikke at e har noe av det... har fortsatt vondt i magen og er endel kvalm... men smerten er ikke så ikke at e må bruke paracett lengre da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matforgiftning kanskje? Jeg har hatt det to ganger og jeg trodde mine siste timer var kommet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...