Gå til innhold

Bestilte 10 burgere på MdD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var ute med noen venninner og handlet litt og sånt i dag. Vi var 10 stykker og ble sultne så noen av de ville inn på McDonald da så vi gikk dit. Istedenfor at alle skulle gå in dit så bestemte vi oss for at jeg gikk inn og bestilte for de andre stå sparte vi både tid og kø for de andre kundene.

Så da bestiller jeg 10 burgere, 6 store pommesfrites og en stor cola. Var bare en som skulle ha drikke til da de andre hadde. Kassadama så da rart på meg med tomt blikk før hun ber meg gjenta det. Og det gjør jeg. Da spør hun meg, ganske høyt også, "du skal ha ti hamburgere, 6 pommes frites og en cola". Hun spør på en ganske ekkel måte og som om jeg var fra mars. Jeg sier ja. Og så står hun der med store øynener og spør meg enda gang så høyt at jeg tror de utenfor hørte henne.

Flere andre kunder ser på meg og jeg ser faktisk at flere ser stygt på meg. Jeg så også at kassa dama så i min retning og visket noe til en annen som jobbet der og han ble også stor i øynene og så smilte han. De pratet vel da om meg tror jeg. Og da når jeg får varene, ja da roper hun det ut i gjen hva innholdet var og hvor mye jeg hadde kjøpt.

Nå skjønner jeg godt at det sikkert ser ut som jeg skal ha alt selv, men går det ikke an å være litt mer proffersjonell? De burde jo bare være glad folk kjøper, burde de ikke?

Og hvorfor gidder folk å bry seg med hvor mye jeg kjøpte? De satt jo der å spiste selv? Følte de seg kanskje bedre enn meg siden de spiste en og trodde jeg skulle ha ti?

Var rett og slett ubehagelig.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørn82
Skrevet

Var ute med noen venninner og handlet litt og sånt i dag. Vi var 10 stykker og ble sultne så noen av de ville inn på McDonald da så vi gikk dit. Istedenfor at alle skulle gå in dit så bestemte vi oss for at jeg gikk inn og bestilte for de andre stå sparte vi både tid og kø for de andre kundene.

Så da bestiller jeg 10 burgere, 6 store pommesfrites og en stor cola. Var bare en som skulle ha drikke til da de andre hadde. Kassadama så da rart på meg med tomt blikk før hun ber meg gjenta det. Og det gjør jeg. Da spør hun meg, ganske høyt også, "du skal ha ti hamburgere, 6 pommes frites og en cola". Hun spør på en ganske ekkel måte og som om jeg var fra mars. Jeg sier ja. Og så står hun der med store øynener og spør meg enda gang så høyt at jeg tror de utenfor hørte henne.

Flere andre kunder ser på meg og jeg ser faktisk at flere ser stygt på meg. Jeg så også at kassa dama så i min retning og visket noe til en annen som jobbet der og han ble også stor i øynene og så smilte han. De pratet vel da om meg tror jeg. Og da når jeg får varene, ja da roper hun det ut i gjen hva innholdet var og hvor mye jeg hadde kjøpt.

Nå skjønner jeg godt at det sikkert ser ut som jeg skal ha alt selv, men går det ikke an å være litt mer proffersjonell? De burde jo bare være glad folk kjøper, burde de ikke?

Og hvorfor gidder folk å bry seg med hvor mye jeg kjøpte? De satt jo der å spiste selv? Følte de seg kanskje bedre enn meg siden de spiste en og trodde jeg skulle ha ti?

Var rett og slett ubehagelig.

Jeg tror jeg hadde begynt å le om jeg var deg.. Jeg elsker sånne underlige scenarier hvor du kan lese på folk at de har gjort seg opp en mening og en virkelighet basert på det som skjer der og da.

Det er ikke alltid at folk tenker så langt at de kan se andre muligheter og hun bak disken var derfor fanget av sin egen ignorans tror nå jeg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt og ja, de kunne ha vært mye mer profesjonelle. Du kunne godt ha sagt like høyt tilbake; JA! jeg vil ha 10 burgere, 6 store pommesfrites og en stor cola! Men tipper at de som satt der fra før følte seg litt bedre av å se noen bestille mer enn dem ja. Det er jo litt stigmatisert å spise på sånne plasser. Så både de som stirret og betjeningen gjorde dette helt sikkert for å føle seg bedre og ikke ha fullt så dårlig samvittighet over at de spiste der.

Men bare glem det du, de er ikke verdt tanken engang! :)

Skrevet

Oooo, paranoid du er, TS :hoho:

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ti hamburgere og én cola er en ganske uvanlig bestilling, så jeg skjønner godt at hun ville ha det gjentatt. Og hadde det vært jeg som tok imot den bestillingen (eller stått i nærheten og overhørt det), er det godt mulig jeg ville trukket litt på smilebåndet også.

Ha litt humor, TS, og ikke vær så paranoid -de aller fleste hadde uansett glemt deg i det de snudde ryggen til.

Endret av Daria
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Skjønner at bestillingen var litt unormal, men det er da IKKE rart at hun må brøle det ut flere ganger? :P

Når samboeren min og kompisen stikker innom McD bestiller de ofte type 20-25 cheese, lol. Da pleier de i kassa å le litt. :ler:

Edit; glemte ett ord!

Endret av Zaphireh
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg synes ikke at de var så veldig profesjonelle, men hvorfor sa du ikke noe til dem? Jeg tror at jeg ville sagt noe sånt som: "ja, det stemmer. Jeg har en gjeng utenfor her som jeg bestiller for", eller noe sånt.

• Liker 1
Skrevet

Ah, en glimrende anledning til å klappe seg på magen og si at "ja, nå skal det JAMMEN bli godt med et lite mellommåltid! Man kan jo ikke sulte heller, vet du!" ;)

Sånne situasjoner er jo fantastiske. Så lenge man faktisk ikke skal ha det selv, så har man da ingenting å være flau eller skamme seg over, så det å reagere med å bli fornærma og vantro gjør jo bare saken verre.

• Liker 9
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Ah, en glimrende anledning til å klappe seg på magen og si at "ja, nå skal det JAMMEN bli godt med et lite mellommåltid! Man kan jo ikke sulte heller, vet du!" ;)

Herlig :fnise:

Skrevet

En drar ikke til McD for å oppleve profesjonelle kundebehandlere uansett. ;) Slapp av, du ble sikkert glemt med én gang du dro.

• Liker 1
Skrevet

Nå høres jeg nok ut som en grinebiter, men jeg hadde kontaktet sjefen jeg! Kanskje h*n kan oppdra den annsatte litt siden foreldrene tydeligvis har gjørt en ræva jobb med det.

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg virkelig ikke greid å la være å si "Ja, vennene mine står utenfor og venter, vil du de skal komme inn sånn at jeg kan bevise det?" Eller "Hehe, ja, jeg skal ikke ete alle selv, altså! SÅ sulten er jeg ikke! Vennene mine står utenfor, er det greit for deg?"

Noe som ville få henne til å føle seg litt verre, hvertfall, hehe!

• Liker 1
Skrevet

En drar ikke til McD for å oppleve profesjonelle kundebehandlere uansett. ;) Slapp av, du ble sikkert glemt med én gang du dro.

Å bli latterliggjort så man føler seg ydmyket er ikke greit uansett hvor man velger å legge igjen pengene sine, ikke en gang på mc`ern! Syns nå jeg da!

Hilsen en som har jobbet i servicebransjen i mange år

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kunne du ikke bare si at du skulle kjøpe til vennenne dine og at du ikke skulle ha alle selv?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kunne du ikke bare si at du skulle kjøpe til vennenne dine og at du ikke skulle ha alle selv?

Hvorfor burde TS være nødt til å forklare hvem som skulle ha maten?

• Liker 3
Skrevet

Siden hun synes det var flaut og ubehagelig da de trodde hun skulle ha alle hamburgerene alene. Derfor.

• Liker 1
Skrevet

Siden hun synes det var flaut og ubehagelig da de trodde hun skulle ha alle hamburgerene alene. Derfor.

Da flytter du ansvaret over på henne. Du mener m.a.o. at det er helt greit at personalet gir et slikt uttrykk for hva de synes om hva folk kjøper?

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Mulig du bare er litt paranoid, folk i fast food-sjapper stusser på det meste som de ikke kan kjøre på autopiloten sin.

Jeg bodde ved en McD før og bestilte gjerne kun burger og pommes frites til å ta med, for drikkebeger er så ubekvemt å drasse på om man ikke har ledige hender pga paraply, poser etc, og drikke har man jo hjemme. De fikk like store øyne hver gang og måtte spørre 25 ganger om jeg ikke skulle ha brus også.

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Fordi at da får hun de til å føle seg litt dumme siden de gikk ut i fra at hun skulle spise alt sammen alene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da flytter du ansvaret over på henne. Du mener m.a.o. at det er helt greit at personalet gir et slikt uttrykk for hva de synes om hva folk kjøper?

Nei. Det har jeg da heller ikke sagt.

Endret av smalls

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...