Supraspinatus Skrevet 13. august 2011 #21 Skrevet 13. august 2011 100-150kcal på en frokost? Er ikke det SYKT lite? Jeg forstår flesteparten i denne diskusjonen er kvinner, men frokost er et av de viktigste måltidene i døgnet og bør inneholde ca 1/4 av energien man får i seg den dagen. Spiser man en diett på 1800 kcal bør den altså være på ca 450kcal inkl drikke (som selvsagt er vann).
AnonymBruker Skrevet 13. august 2011 #22 Skrevet 13. august 2011 Hva med omelett til kvelds da? Blir det for "stort" måltid, eller går det greit?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #23 Skrevet 14. august 2011 TS her Har rett og slett ikke fått laget omelett enda pga tiden, har bare tatt havregryn istedet. Men i kveld har jeg nok av tid! Er det dumt å spise omelett til kvelds? Hvis jeg tar to egg, en porsjon skinke og en skive med ost. Blir dette for mye som kveldsmat?
Lykkelitenen Skrevet 14. august 2011 #24 Skrevet 14. august 2011 Fordelen med omelett (egg generelt) er at man holder seg mett lenge, så når jeg spiser egg til frokost (2 stk med en t-skje smør til) klokken 8.30 holder jeg meg fint til klokken er 12-13 før jeg trenger å spise noe mer og jeg klarer meg med en mindre lunch enn jeg gjorde når jeg spiste brødmat til frokost Kanskje du kan droppe brødet til og kun spise omeletten?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #25 Skrevet 14. august 2011 Ja, tenkte å heller kutte ut brødet til omeletten Jeg er et kveldsmenneske da, så spiser forsåvidt mer da enn jeg gjør tidlig på dagen. Er dog oppe sent, så blir frokost for så middag, ikke noe lunsj imellom. Lurer på om det blir omelett til kvelds i dag. Hehe. Går det forresten an å heller steke den i ovnen? Hvor mange grader og hvor lenge isåfall?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2011 #26 Skrevet 14. august 2011 Kan du ikke heller droppe osten? Omelett med f.eks. purre og tomat er da nok smak i seg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå