Gå til innhold

~ Er "gubben" opptatt av jul? ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Gjest Lille_my

Det er vel sånn midt på treet vel....Feiringen sammen med familie og venner er jo toppers :D

Men det der med å handle julegaver og pynte til jul er vel heller uintressangt tror jeg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min man är norrman :o och vi hamnar i bland i diskussioner om vad som är norskt eller svenskt, eller om skillnaderna har mer med familjetraditioner att göra.

Han vill ha lite jul - men inte så mycket.

:nisse: Julgran/juletre är onödigt (det blir bara barr över allt)

:nisse: Om jag vill baka kakemenn lyser det i hans ögon och alla gubbarna ska målas

:nisse: pepparkakor är lite för svenskt och bara trist att baka ("kan vi inte bara baka kakemenn?")

:nisse: Lussebullar är svenska men går hem ändå (mycket av det ätbara är ok med julen,,, :ler: )

:nisse: Julklappar ska vi ha men inte för mycket (jag är enig).

:nisse: Han vill avskaffa alla klappar som ska skickas mellan Norge och Sverige, vi är ju vuxna och barnen får så mycket ändå... jag är lite oenig

:nisse: Han och jag är eniga i att ett Svenskt julbord är alldeles för mycket mat, slörseri och onödigt. Vi vill båda ha ribbe på jul (jag har bara ätit det en gång).

I år talade jag om för honom att det var hans tur att ordna decemberkalendern. Först lite suckar och sen härliga funderingar över vad han ska packa in till mig, vad som ska köpas, vilken dag vilket paket osv.

Det är nog lite jul över honom ändå.

Vi är båda eniga i att julen inte ska inkludera kristna symboler hos oss. Ingen krubba, ingen stjärna i fönstret tex. Vi är inte troende men firar gärna lite hedniskt? Ett juleträd, några gåvor, glögg och appelsiner med nejlikor i... så är julen klar för vår del.

Liten, intim, mysig... så ska julen vara. Inte dyr, stressig eller stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo litt opptatt av julen , han liker å stelle å lage god mat men det er jo litt styr da .Det er jo koselig med jul .men vi er begge glad når julen er over .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke særlig opptatt av jula nei...er ikke ekstrem jeg heller, men jeg synes jula er koselig og har mange gode minner fra tidligere juler og julaftener. Han derimot gruer seg alltid fra oktober av, blir til at jeg er litt redd for å snakke om jula. Han liker tradisjoner, det er ikke det som er problemet, men mange dårlige minner fra barndom/ungdom og familieproblemer :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh.. Han har EN julegave å bekymre seg for.. og da må jeg vanligvis være med og PEKE på hva han skal kjøpe (til foreldrene) Julegave til meg klarer han faktisk selv :ler:

Ellers syns han ikke det er noe spennende, tror jeg. Han liker julemat og reiser hjem til mamma og pappa hvert år for å få hjemmelagd mat, som han sier.. hehe. (han har tilbudet om å være med til min mor hvis han vil..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...