Gå til innhold

Bakteriell vaginose ikke borte etter flagylkur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bakteriell vagonose i en måned, så dro jeg til legen å fikk flagyl. Dette er nå tre uker siden, men enda er det ikke bra der nede, er fortsatt utflod og vond lukt, selv om det er mindre enn før kuren. Men hjelper det å ta en ny kur med flagyl? Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok tilbake til legen og forklare problemet. Det kan være at du trenger et andet preparat, en anden dosering eller en lengre kur.

Enten har ikke bakteriestammen respondert godt på flagyl, eller så er det noe andet enn den vanligste bakterien (gardnerella) som har skabt ubalansen, og da må man vurdere andre preparater. Sandsynligvis vil legen finne en løsning som tar knekken på dette.

Jeg håber du får bukt med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var til legen sa jeg symptomene, han sa det var gardnerella, og jeg fikk resept på flagyl. Kommer han bare til å gi med resept på noe annet eller en lengre kur? Jeg vil ikke av med buksa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange leger som tar lett på disse diagnosene, kanskje fordi de gjerne vil la deg "slippe" en underlivsundersøkelse, eller fordi de vet at det som oftest er gardnerella, og at man derfor velger en lettvint løsning. Det er synd, for det er stort sett veldig enkelt å undersøke.

Jeg kan ikke garantere at du slipper å ta av buksene, dessverre, men det er ikke sikkert du må. Det kan hende legen vil sende en prøve til dyrkning, slik at man kan fastslå om det er en vrangvillig gardnerella eller noe andet. Det kan også være at han bare skriver ut recept på en anden dosering/varighet, eller et andet preparat. Dette må være legens vurdering.

Hvis du er redd for å måtte kle av deg, vil det være lettere å gå til en gynekolog? Husk at uansett om du går til fastlege eller gynekolog, så har du rett til å ha en anden til stede under undersøkelsen, hvis du synes det er ekkelt å være alene med legen i den situasjonen. Dette kan det i så fall være lurt å si fra om i forveien, slik at det finnes personale til det.

Jeg ønsker deg i hvert fall lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon. Jeg har fått bakteriell vaginose. Jeg tok en kur på flagyl for en måned siden og ble bra. Denne gangen fikk jeg resept av legen uten noen sjekk av underlivet. Men bakteriell vaginosen har nå kommet tilbake. Jeg flytter til irland på fredag. Kan ikke utsette reisen siden studiet begynner der på mandag. Men i dag fikk jeg mensen, så kan ikke akkurat ta en underlivsundersøkelse før jeg drar. Hva gjør jeg da? Er det nok å dra til legen å få en resept på noe annet, og bare si jeg har mensen så han kan ikke sjekke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...