Gå til innhold

Betale tv-lisens ved studenby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å poste dette, men jeg prøver :)

Jeg bor i en SIO-studenby, og fikk i går en gammel tv som en venn av meg ikke trengte lenger. Det jeg lurer på, er om jeg må betale tv-lisens eller om dette er fikset fra SIO sin side? Hva skjer om jeg evnt ikke betaler lisensen?

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du må betale TV-lisens. Dette er en personlig plikt for de som velger å ha TV. SiO har ingenting med lisensen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos SIB må vi betale lisensen selv. Er ett par uker i året det går en rimelig agressiv lisens-snik rundt her og tvinger seg inn i leiligheter :kjefte: Da gjelder det bare å ikke åpne eller enda bedre, ikke være hjemme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos SIB må vi betale lisensen selv. Er ett par uker i året det går en rimelig agressiv lisens-snik rundt her og tvinger seg inn i leiligheter :kjefte: Da gjelder det bare å ikke åpne eller enda bedre, ikke være hjemme :fnise:

Jeg var ikke hjemme i fjor og håper virkelig jeg ikke er det i år også ;) Har en gammel bokstv som jeg fikk av en venn, brukes kun til å spille ps3 på, så er surt å betale for noe som avgår med døden snart uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om jeg må betale lisens for ødelagt mottaker? Er også student og hadde en gammel tv som nå er ødelagt. Den er så gammel at det ikke lønner seg å fikse den og jeg har ikke behov for ny. Den er fortsatt i leiligheten, om jeg får kontrolører på døren kan jeg slippe unna å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi den er så stor at jeg ikke klarer å bære den ut selv. Vi var tre som bar den inn og nå som det er ferie har jeg ingen til å hjelpe, derfor står den nå i ett hjørne og støver til jeg får den ut.

Men om jeg skulle få kontrolør på døren og han kan se tven, må jeg betale selv om jeg kan vise at den ikke virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe greier med at nrk har nett-tv også, så jeg tror du må betale hvis du har pc og internett? :klo: Jeg vet ihvertfall at de er veeeldig strenge her, det var en som måtte betale selv om hun hadde tv uten noen form for mottak, og som bare ble brukt til å se film og serier (dvd) på :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mottakeren man faktisk betaler for, så om tven er i bruk må man betale selv om den ikke er koblet til. Jeg bruker som skrevet min til spill og har den ikke koblet til antenne/kabel, men må betale like vell om jeg blir "tatt". Ekstra surt :kjefte:

Om man har mottaker i pcen, noe noen har må man betale lisens for det, men de fleste trenger ikke bekymre seg for det :)

Om du må betale om du har en ødelagt tv vet jeg ikke, ble faktisk litt usikker selv siden min synger på siste verset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wut? Må man betale lisens selv om man bare bruker tv-en til å bare spille på? Da kjøper jeg bare en ekstra stor skjerm og håper det gjør samma nytta ass :P Ska bo på studenthybel selv, så trenger ikke så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er ikke kanalen man betaler for, slik mange tror, men mottakerutstyret som ligger i. Man kan faktisk få dette fjernet hos en reperatør, få skrevet ut kvitering som bevis og bruke dette for å vri seg unna, lest om folk som har gjort dette på div nettfora, men for min del koster det mer enn tven :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke bruker TV'en som TV kan man plombere den slik at man ikke lenger har mulighet til å motta signaler. Da trenger man ikke betale lisens. Man betaler ikke lisens for PC og internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...