Gå til innhold

forlovelse? forlovelsesring?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har store planer om å fri til min kjære, men når og hvordan får vi se på..

Spørsmålet mitt er:

Bør vi begge se på ring?

Frir man først uten ring?

Er disse sidene kunn for kvinner eller kunn om kviner?

Hilsen mann på frierferd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

Dere trenger ikke å være begge for å se på ringer.

Hvis jeg var deg så ville jeg ha hatt med ringen når en frir.

Her er menn like mye velkommen som kvinner.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isiselin (ikke innlogget)

Enig! Mye mer romantisk hvis du har ring når du frir. Da blir det en enda større overraskelse. :)

Dessuten er det bare bra med litt mannlige innspill her inne også. Velkommen skal du være! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å treffe med størrelsen; Da min kjære fridde gjorde han det med alt for liten ring, så vi måtte få den tatt ut før jeg kunne bruke den, men det gjorde ingenting siden jeg fikk se ringene!

Ellers når det gjelder forlovelsesring versus giftering så er det forskjellig hva folk gjør. Noen gir bare forlovelsesring til henne slik som i amerikanske filmer slik at dere begge ikke får ring før bryllupet. Noen bruker samme ringer som forlovelsesringer og gifteringer og noen gjør som jeg og min kjære; får nye gifteringer slik at vi får to ringer hver med to forskjellige datoer inngravert. :) det hele kommer ann på hva du/dere synes er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder størrelse, kan du smuglåne en annen ring hun har, og ta denne med når du kjøper ringene.

Bare pass på at hun ikke merker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er flere forskjellige muligheter med forlovelsesring/giftering.

Min kjære hadde ingen ring da han fridde. Han turte ikke å kjøpe uten at jeg fikk være med. Dessuten fridde han da vi var på ferietur i Afrika, og da var det i grunnen best å ikke ha med for mange verdisaker.

Hos oss har bare jeg forlovelsesring. Begrunnelsen for det er som følger: Vi har begge lyst til å sette på oss nye ringer på bryllupsdagen. Jeg kan jo ha to ringer, men det kan jo ikke han, og det er bortkasta hvis han går med en ring i ett år og siden ikke kan bruke den.

Andre velger å bruke de samme ringene med nye datoer inngravert på bryllupsdagen. Atter andre har et sett med forlovelsesringer og et nytt sett med gifteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til uten ring. Det er en så stor overraskelse å bli fridd til at jeg tenkte ikke engang på at han ikke hadde noen ring. Etterpå dro vi til byen og så på ringer sammen - kjemperomantisk bytur med inkludert koselig kafebesøk. Vi har begge de samme ringene vi skal ha til giftering.

Jeg har intrykk av at om man velger egne ringer til forlovelsesring så er det mer vanlig å fri med ringen. Men vet ikke om dette stemmer.

Menn er bra å ha her - vi kan trenge hjelp fra dere en gang i blant.

Lykke til med frieriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til uten ring,men jeg spurte etter ringen jeg da :(

Så jeg hadde satt pris på ring da han fridde...

ta en ring og finn ut størrelsen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til uten ring. Det er en så stor overraskelse å bli fridd til at jeg tenkte ikke engang på at han ikke hadde noen ring. Etterpå dro vi til byen og så på ringer sammen - kjemperomantisk bytur med inkludert koselig kafebesøk. Vi har begge de samme ringene vi skal ha til giftering.

Samme her.

Likte det, så fikk jeg også være med å plukke ut ringene.

Han fridde på nytt når han hadde hentet dem (uten at jeg visste det). :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.

Likte det, så fikk jeg også være med å plukke ut ringene.

Han fridde på nytt når han hadde hentet dem (uten at jeg visste det). :hjerter:

Helt enig. Tenkte ikke på ring engang jeg da han fridde.

Han gikk ned på kne på nytt da vi skulle sette på oss ringene. Var like romantisk igjen syntes jeg *drømme* :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gitt klar beskjed på forhånd om at et frieri uten ring er meningsløst. Så han kjøpte en nydelig forlovelsesring i hvitt gull m en diamant, og graverte inn Din ***** 24.12.02 inni. Alldeles perfekt!!

det er bare jeg som har ring, vi skal ha nye gifteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg hadde gitt klar beskjed på forhånd om at et frieri uten ring er meningsløst. Så han kjøpte en nydelig forlovelsesring i hvitt gull m en diamant, og graverte inn Din ***** 24.12.02 inni. Alldeles perfekt!!

det er bare jeg som har ring, vi skal ha nye gifteringer.

Finnes det ringer som selges som par?(en forlovelses ring og en giftering)

Eller trenger de ikke å stemme med hverandre?

:roll: amatøren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine er at du kan velge selv.

De fleste tradisjonelle ringene selges i par, en for dame og en for mann.

En kan gravere i nesten hva som helst slik at en forlovelsesring kan du plukke ut blandt absolutt det du vil, hvis du skal gi vekk en ring og ikke ha en selv.

Ta deg en tur i en gullsmed og be om katalog....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tex, jeg tror gjesten mener om det finnes ringer i par der forlovelsesringen og gifteringen hører sammen. Jeg mener det finnes en eller to typer der dette er tilfelle, men det er ikke vanlig. Man mange ringer matcher jo allikevel selv om de ikke hører sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske måten å gjøre det på (i følge gullsmed), er å kjøpe forlovelsesring som også brukes som giftering. Det gjør vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gjørt det helt klart for min kjære at om han skulle fri så burde det være uten ring. Kunne ikke tenke meg å gå hele livet med en ring jeg ikke hadde plukket ut selv. Men så skal det legges til at jeg er sær når det gjelder smykker.

Vi plukket ut ringer sammen, var ganske romantisk å gå og kikke på det.

Tror frieriet hadde blitt ganske ille om han hadde gitt meg en ring jeg syntes var stygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har alltid gjørt det helt klart for min kjære at om han skulle fri så burde det være uten ring.

har du sagt det til han???

fri selv, da vel..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...