Gå til innhold

Finansieringsbevis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å bare sjekke ut om vi ville fått ln i skandiabanken dersom vi øsnket å kjøpe hus.

Fyller ut søknad om finansieringsbevis, og får skrive ut ett finansieringbevis på 1,8 mill.

Betyr dette faktisk at de vil kunne tilby oss dette lånet, uten å ha sett noen slags papirer etc?

Så hvis vi nå skulle finne et hus i den byen vi har tenkt oss, så kan vi se på hus og vite at skandia kan låne oss inntil 85% av lånesummen.

Men hvordan gjør vi da det med de resterende 15%. Er det til dette vi må ha kausjonist?

Kan altfor lite om lån merker jeg... Nåen som kan forklare meg saksgangen kanskje??

Kjenner jeg ble veldig gira nå hvis dette betyr at vi får det lånet vi ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nok sikkert stemme at dere kan få lån på 1,8 mill, men finansieringsbevis gjelder kun med forbehold om at de opplysningene du har oppgitt stemmer.

Vi valgte boliglån i en annen bank. På møtet vi hadde med saksbehandler la vi frem budsjett og snakket om hvor mye vi kunne klare å ha i lån. Vi ville ikke ha mer enn 2 mill, og fikk beskjed om at om vi da skulle ha beste rente, måtte vi ha kausjon for 25% av beløpet. Det fikk vi.

Når det var gjort var det bare å begynne å by. Vi fikk ganske fort tilslag på drømmeleiligheten, og da var det bare å skrive under på kontrakter, så var både lån og leilighet i boks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte sende inn lønnslipper + selvangivelser for oss begge før vi fikk finansieringsbevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kan noe særlig om denslags så foreslår jeg at du ringer banken og avtaler en time med en finansieringsrådgiver. Du vil da få svar på alt du lurer på om egenkapital/kausjonist og få hjelp slik at de kan gi deg det finansieringsbeviset som passer best til din økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kan noe særlig om denslags så foreslår jeg at du ringer banken og avtaler en time med en finansieringsrådgiver. Du vil da få svar på alt du lurer på om egenkapital/kausjonist og få hjelp slik at de kan gi deg det finansieringsbeviset som passer best til din økonomi.

Hvis man ikke kan spørre på forum om ting man lurer på, da kan man vel bare legge ned alle forum da... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi brukte en finansrådgiver som ordnet lån for oss og sørget for at vi fikk den billigste renta.

Vi everte inn den siste lønnslippen og selvanngivelsen. og så var lånet i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skandiabanken godtar ikke noe annet enn egenkapital for de resterende 15 %. Det spiller ingen rolle at du har lånt det i en annen bank til 2. prioritert eller lignende, de er veldig steil på dette. Finn en annen bank hvis du mangler egenkapitalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandiabanken godtar ikke noe annet enn egenkapital for de resterende 15 %. Det spiller ingen rolle at du har lånt det i en annen bank til 2. prioritert eller lignende, de er veldig steil på dette. Finn en annen bank hvis du mangler egenkapitalen.

Okei, det var opplysende!!! Takk!

Da tenker jeg jeg roer meg helt ned og begynner å snakke med andre banker i stedet gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...